سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، آدم هفتاد ساله ای را که در رفتار و جلوه، چون جوان بیست ساله است، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
کل بازدیدها:----580609---
بازدید امروز: ----13-----
بازدید دیروز: ----50-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    آرشیو اردیبهشت 1386 - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    آرشیو اردیبهشت 1386 - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • شورای امنیت: ایران فعال‌ترین کشور در مقابله با تروریسم
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/31 ساعت 10:2 عصر

    شورای امنیت: ایران فعال‌ترین کشور در مقابله با تروریسم

    براساس آخرین سند مکتوب منتشره از سوی شورای امنیت، دولت ایران در سال گذشته با ارائه گزارش های مستندی ، فعال‌ترین کشور در راستای مبارزه با این پدیده شوم بوده و از سوی دیگر دولت آمریکا و اسرائیل هیچ گزارشی در این خصوص ارائه نداده است...

    به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در آخرین سند منتشره از سوی شورای امنیت سازمان ملل آمده است بنا بر قوانین و حقوق بین‌المللی، تمامی کشورهایی که قطعنامه 1373 و 1624 شورای امنیت را پذیرفته‌اند ،ملزم به ارائه گزارش‌هایی در خصوص اقدامات مبارزه علیه تروریسم طی یک سال گذشته اند و بر این اساس دولت ایران با ارائه گزارشی به نام «50 گزارش دولت ایران علیه تروریسم» عملکردهای خود را در قبال این مساله به شورای امنیت ارائه داده است.

    50 گزارش دولت ایران علیه تروریسم

    نکته حائز اهمیت این است که بر اساس گزارش شورای امنیت ارائه طومار 20 صفحه‌ای ایران که در تاریخ 13 مارس 2007 با امضای مهدی دانش یزدی یکی از سفرای ایران در سازمان ملل به شورای امنیت ارائه شده است ، کامل‌ترین و جامع‌ترین گزارشی بوده است که در سال گذشته نسبت به مبارزه با تروریسم انجام شده است.
    در متن این گزارش می‌توان به طرح جمع‌آوری سلاح‌های غیرمتعارف و شناسایی راه‌های انتقال سلاح و جلوگیری از اعمال تروریستی و فعالیت‌ سازمان تروریستی مجاهدان خلق
    MKO(منافقین)، ضبط و توقیف انواع سلاح‌هایی همچون خمپاره اندازه‌های کوچک که توسط این سازمان‌ها تروریستی علیه شهروندان ایرانی تهیه شده بود ، در سال گذشته اشاره کرد.

    در ادامه این گزارش آمده است، ایران در سال‌های گذشته با شناسایی افراد مظنون به عناصر تروریسم و دستگیری حدود 700 تن از اعضای گروه تروریستی «کردستان PJAK »در بخش شمال غربی کشور و همچنین شناسایی گروه‌های مافیایی قاچاق دارو که از اعضای گروه‌های تروریستی در مناطق مرزی است، تلاش خود را در جهت خنثی‌سازی و نابودی این پدیده شوم ارائه کرده است.

    این گزارش می افزاید: ایران با امضای توافق‌نامه‌ همکاری با کشور ترکیه در خصوص مقابله با گروه‌های تروریستی «حزب آزاد» «حزب کارگر» و «کنگره خلق کردستان» اقدامات هماهنگی انجام داده است. از سوی دیگر ایران 328 نفر از اعضای پشیمان سازمان تروریستی مجاهدین خلق را در خاک کشور پذیرفته است.

    در میان گزارش‌های ارائه شده جدول آماری کاملی در خصوص ضبط توقیف سلاح‌های قاچاقی توسط اشرار و متلاشی کردن باندهای خرابکاری آورده شده است.

    شایان ذکر است؛ ارایه اینگونه گزارش‌ها پس از قبول قطعنامه 1373 که پس از حادثه 11 سپتامبر در سال2001 تصویب شد و قطعنامه 1624 که در سال 2005 به تصویب رسید برای کشورها الزامی است و دولت‌هایی که این قطعنامه را پذیرفتند بایستی گزارشی در خصوص اقدامات خود علیه تروریست ارایه دهند اما بر اساس این سند مکتوب سازمان ملل آخرین گزارش‌های دولت آمریکا و اسرائیل در خصوص اقدامات موثر برای مقابله با پدیده تروریسم در اوایل سال 2006 ارایه داده شده است و تا به امروز هیچ گزارشی در خصوص عملکرد سال گذشته خود به شورای امنیت ارایه نداده‌اند!

    مساله جالب توجه آنکه قطعنامه 1373 به علت حملات تروریستی 11 سپتامبر و متعاقبا آن حمله به کشور افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم در همان سال صورت گرفته است و آخرین گزارش ارایه شده در این کشور در سال 2003 است، علاوه بر آن این کشور هیچ گزارشی در خصوص قطعنامه دوم 1624 ارایه نداده است.


        نظرات دیگران ( )

  • گزارش رییس جمهور از عملکرد اقتصادی دولت در 85
    نویسنده: ایران شنبه 86/2/29 ساعت 11:51 عصر

    گزارش رییس جمهور از عملکرد اقتصادی دولت در 85

    احمدی نژاد: دولت با رعایت عدالت در ارائه تسهیلات بانکی در صدد کاهش نرخ بیکاری و ایجاد زمینه برای اشتغال جوانان است.

    رییس جمهور عصرپنجشنبه درگزارشی عملکرد اقتصادی دولت طی سال ۱۳۸۵در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد و به پاره‌ای از ابهامات پاسخ گفت .
    به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد با بیان اینکه جهتی عظیم درفعالیت‌های اقتصادی دولت به منظور رفاه مردم انجام شده است ، ضمن اصلاح برخی اعداد و ارقام منتشره دربعضی نشریات تصریح کرد : برخی قصد دارند با فضاسازی و ارائه گزارش‌های نادرست کام مردم را علیرغم پیشرفتهای مختلف در زمینه‌های گوناگون تلخ کنند .
    رییس جمهور بااشاره به اینکه برخی معتقدند که مبارزه و برخورد با مفسدان اقتصادی فضای جامعه را برای سرمایه‌گذاری ناامن می‌کند ، تصریح کرد : ملت ایران ملتی پاک ، آرمانی و توانمند است و دولت نیز در برخورد با مفاسد اقتصادی و مدیران فاسد عزمی جدی دارد و هرگز مصالح و منافع ملت را فدای برخی افراد فرصت طلب نمی‌کند ، ضمن آنکه برخورد با مفسدان ، علاقه و اعتماد مردم به سرمایه‌گذاری را افزایش داده است .
    احمدی نژاد ، ایران را یکی از امن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری دربخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت : علیرغم فضاسازی ها و فشارهای موجود ، میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی درایران نسبت به سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است .
    رییس جمهور دربخش دیگری از گزارش عملکرد اقتصادی دولت ، بابیان اینکه دولت راهکارهای مناسبی را در قالب تبصره
    ۱۳برای کاهش مصرف سوخت تدوین کرده است ، تاکید کرد : از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، تغییر نوع سوخت خودروها از بنزین به گاز، تولید موتور پایه گاز سوز و افزایش کمی و کیفی حمل و نقل عمومی از جمله اقدامات دولت برای کاهش مصرف سوخت و واردات بنزین است .
    احمدی نژاد ضمن تاکید بر تاثیر افزایش فعالیت‌های عمرانی بر کاهش هزینه‌های جاری گفت : فعالیت‌های عمرانی دولت ضمن استفاده حداکثری از مشارکت عموم مردم و بخش خصوصی، در راستای افزایش و تقویت زیرساخت ها بویژه در مناطق محروم و روستاها است.
    رئیس شورای اقتصاد با اشاره به مهار واردات بی‌رویه کالاها و با بیان اینکه ترکیب واردات نیز از کالاهای مصرفی به مواد اولیه و واسطه‌ای برای تولید اصلاح شده است خاطرنشان کرد: صادرات غیرنفتی ایران نیز طی یکسال گذشته در اغلب بخش‌ها به ویژه کشاورزی و صنعت رشد چشمگری داشته است.
    احمدی نژاد در ادامه نقش بنگاه‌های زودبازده را در پیشرفت کشور و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان تحصیلکرده مهم ارزیابی کرد و افزود : دولت با رعایت عدالت در ارائه تسهیلات بانکی در صدد کاهش نرخ بیکاری و ایجاد زمینه برای اشتغال جوانان است.
    رئیس جمهور همچنین در بخشی از سخنان خود جهش کشور در بخش‌های مختلف را مستلزم حرکتی عمومی از سوی همه مردم دانست و با اشاره به نقش رسانه های ارتباط جمعی در ایجاد فضای مناسب برای پیشرفت کشور گفت : رسانه‌های گروهی باید ضمن تقویت روحیه خودباوری میان آحاد جامعه، برخی مسایل از جمله نحوه واگذاری سهام عدالت و حضور و فعالیت در بورس را به مردم آموزش دهند.


        نظرات دیگران ( )

  • شرط جالب مصر برای سرگیری روابط با تهران
    نویسنده: ایران شنبه 86/2/29 ساعت 11:40 عصر

    وزیر امورخارجه مصر اعلام کرد بخش اعظم موانع رابطه میان ایران و مصر مربوط به نام خالد اسلامبولی در یکی از خیابان‌های تهران است.
    به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مصر معتقد است از سرگیری کامل روابط با ایران ارتباط بسیاری با تغییر نام خیابان خالد اسلامبولی در تهران و حذف تصویر وی از خیابان‌ها دارد.
    احمد ابوالغیط، وزیر امورخارجه مصر در گفتگو با شبکه العربیه گفت: «اگر ایران هردوی این نشانه‌های خالد اسلامبولی، قاتل انور سادات،‌ رئیس جمهور مصر در سال 1981 را حذف کند، 90درصد مشکل حل خواهد شد.»

    وی افزود: «پس از این مسئله ما درباره شکل روابط آینده‌مان گفتگو خواهیم کرد.»
    ایران و مصر از زمان انقلاب اسلامی در سال 1979 روابط کامل دیپلماتیک با یکدیگر نداشته‌اند اما در عین حال روابط دیپلماتیک خود را در حداقل سطح حفظ کرده‌اند.
    محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران روز سه‌شنبه اعلام کرده بود اگر مصر بخواهد ایران حاضر است سفارت خود را در این کشور باز کند

        نظرات دیگران ( )

  • ایران اسلامی قربانی تروریسم
    نویسنده: ایران شنبه 86/2/29 ساعت 11:15 عصر

    گزارش تصویری / همایش جهان اسلام قربانی تروریسم با حضور رئیس جمهور

     

    امروز دنیای اسلام قربانی یک تروریسم سازمان ‌یافته است / گسترش تروریست بدون حمایت قدرت‌های زورگو امکان پذیر نیست

     

    رئیس جمهور با بیان‌اینکه تروریسم بدون حمایت و دخالت قدرت‌های زورگو امکان پذیر نیست، گفت: امروز دنیای اسلام قربانی یک ترویسم سازمان یافته شده است و ایران نماد قربانی شدن توسط این تروریسم سازمان یافته است.

    به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در اولین اجلاسیه جهان اسلام قربانی تروریسم با اشاره به سیره انبیاء و ائمه اطهار گفت: امامان ما همیشه بر رعایت حقوق وحرمت همه انسانها تاکید می کردند و خداپرستان و مسلمانان مظهر عشق و رحمت در جهان هستند و متاسفیم که دشمنان اسلام این حقایق راکتمان می کنند و تلاش می کنند اسلام عزیز را که میراث‌ دار همه ادیان است را به عنوان دین خشونت ونامهربانی معرفی کنند.

     احمدی نژاد ادامه داد: شرایط امروز جهان شرایط بسیار ناگوار وناهنجاری است و عموم انسانها و دلسوزان کرامت انسانی نگران کرامت انسانها و حرمت آنان هستند ، امروز تهدید و سایه تهدید زندگی روزمره را بر بشریت تلخ کرده اند.

     وی با اشاره به گزارشی که به مقایسه کشتار انسانهای بی گناه در طول دو سال اخیر پرداخته بود ، گفت: این گزارش حاکی است که کشتار انسانهای بیگاه در سال جدید 39 درصد افزایش پیدا کرده است.

     رئیس جمهور محور و منشاء بروز تروریسم را قدرتهای زورگوی عالم توصیف کرد و اظهار داشت: برای آنان مسیحی و مسلمان، بودایی وهندو فقر نمی کند.

     وی گفت: امروز رژیم صهیونیستی یک معیار سنجش برای راست گویی یا دروغگویی قدرت های مدعی است، این رژیم نماد ظلم و تجاوز و آدم کشی است ولی به روسای این رژیم جایزه صلح نوبل میدهند.

     احمدی نژاد افزود: از نقطه نظر استکبار رژیم صهیونیستی یک رژیم صلح طلب است اما جوانان فلسطینی تروریسم هستند!

     رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: تروریسم یعنی نادیده گرفتن تخلف، تروریست یعنی نادیده گرفتن منافع و حقوق انسانها برای رسیدن به اهداف شیطانی و ایجاد رعب و وحشت برای تحمیل یکجانبه عقاید بر ملت ها.

     وی افزود: تروریسمی از این بالاتر نیست که با شعار نجات یک ملت آن کشور را اشغال کرده و در عرض 4 سال 600 هزار نفر را به خاک وخون بکشد. احمدی نژاد تصریح کرد: سازمان های تروریستی در دامن قدرتهای استکباری ساخته و پرداخته شده اند یا در پناه آنان زندگی می کنند.

     وی با اشاره به اینکه تروریسیم زائیده مدیریت غیر الهی بر بشر است گفت: تروریسم حاصل فاصله گرفتن از فرهنگ انبیاء و اصالت پیدا کردن قدرت و ثروت در برابر معنویت می باشد.

     رئیس جمهور گفت: امروز دنیای اسلام قربانی یک ترویسم سازمان یافته است و ایران نماد قربانی شدن توسط این تروریسم سازمان یافته است.

     وی با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری گفت: تروریست ها رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضاییه، دهها عالم دینی را در آتش کین خود به شهادت رساندند البته در ایران تروریست ها با همت مردم متلاشی شده اند اما همین تروریست ها سالهای سال است که در دامن قدرتهای مدعی مبارزه با تروریسم زندگی می کنند و در مراکز حکومتی آنان مثل کنگره وکابینه رفت و آمد دارند برخی از آنها به دامن صدام رفتند. صدام رفت و اشغالگران آمدند ولی هنچنان تروریست ها در عراق هستند.

     احمدی نژاد افزود: امروز باید تاسف خود را از گسترش تروریست سازمان یافته در عراق ابراز کنیم این تروریسم بدون حمایت و دخالت قدرتهای زورگو امکان پذیر نیست و گسترش تروریسم امروز بهانه اشغالگری شده است.

     وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز به دلیل آگاهی انسانها تروریسم به سلاحی زنگ زده و شکست خورده تبدیل شده و جهانیان فهمیده اند که با محبت جهان بهتر اداره می شود و اگر رحمت وعدالت حاکم شود دیگر دلیلی برای خشونت و ترور نیست. امروز موجی از بیداری، حق گرایی وگرایش به توحید در دنیا به راه افتاده  و راه نجات بشریت برگشت به تعالم انبیاء وتحقق حاکمیت انسانهای صالح و پاک است.

     


        نظرات دیگران ( )

  • ناپدید شدن روزانه 20میلیون لیتر بنزین - بخوانید خیلی جالبه !!!!
    نویسنده: ایران پنج شنبه 86/2/27 ساعت 5:26 عصر

    ستاد مرکزی مبازره با قاچاق کالا و ارز در پی اظهار نظر عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی درباره وضعیت بنزین در کشور توضیحاتی ارائه کرد.
    به گزارش ایسنا متن توضیحات این ستاد به شرح زیر است:
    « یکی از مهمترین معضلات و چالش‌های کشورهای در حال توسعه فساد مالی ناشی از اقتصاد زیرزمینی و مصداق بارز آن قاچاق است. کشور ما نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه، اخیرا با نوع جدیدی از قاچاق کالا در حوزه فرآورده‌های سوختی مواجه شده، خطرات ناشی از قاچاق بی‌رویه این فرآورده نفتی ضمن تهدید اقتصاد ملی و ایجاد بحران در نظام‌های اجتماعی، مالی زمینه بروز خطرات امنیتی را نیز فراهم کرده است.
    اختلاف بسیار زیاد قیمت سوخت ایران با آن‌سوی مرزها ناشی از پرداخت یارانه‌های ملی به فرآورده های نفتی و بحران سوخت در کشورهای همسایه موجب شده قاچاق مواد سوختی بیشترین آمار کالاهای قاچاق از داخل به خارج از کشور را به خود اختصاص دهد. براساس آمارهای غیررسمی، روزانه بیش از پنج میلیون لیتر سوخت از کشور به صورت غیرقانونی قاچاق و بخش اعظمی از نیاز کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان از مرزهای آذربایجان غربی کردستان، خراسان، سیستان و بلوچستان و ... تامین می‌شود.
    افزایش فزاینده قاچاق سوخت از مرزهای کشور که یکی از دلایل آن تفاوت فاحش قیمت سوخت در ایران با کشورهای همجوار است، علاوه بر ضربات شدیدی که قاچاق این مواد سوختی بر پیکره اقتصاد منطقه و کشور وارد می‌سازد زمینه ساز ایجاد یک بحران کاذب و خطرات ناشی از آن است.
    واقعیت امر این است که عمده مشکلات موجود در ساختار اداری شفاف نبودن مسوولیت‌های دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط است و در موارد مشخص هم برخی مسوولان سعی دارند فعالیت و نوع عملکرد دستگاه متبوع خود را بی عیب و نقص نشان دهند.
    چالش‌های فراروی موجود دربحث مروبط به بحران سوخت می‌طلبد تا با نگاه جامع و ملی درصدد حل آن برآییم و از خروج فرآورده‌های نفتی و انتقال غیرمجاز آن به سایر مبادی خارج از شبکه‌های تعریف شده قانونی و توزیع و نهایتا قاچاق آن به کشورهای همسایه جلوگیری کنیم.
    مسوولان وزارت نفت آمار قاچاق بنزین را در روز حداقل پنج میلیون لیتر (گازوئیل و نفت سفید حساب دیگری دارد) و بنا به نوشته مطبوعات برخی از مقام‌های نیروی انتظامی این رقم را تا حدود ‌١٠ میلیون لیتر برآورده کرده‌اند. اگرچه ارقام واقعی باید بیشتر از این رقم باشد (در سال ‌٨٥)
    بنا بر اعلام وزارت نفت مصرف روزانه بنزین در کشور ‌٧٠ میلیون لیتر است (‌٤٠ میلیون تولید داخل و ‌٣٠ میلیون بنزین وارداتی) از طرفی طبق آمار اعلام شده روزنامه‌های کشور خودروهای سراسر کشور هفت میلیون دستگاه (سه میلیون در تهران و چهار میلیون در سطح کشور) است. این در حالی است که در کشور آلمان ‌٤٥ میلیون خودرو، ‌٧٢ میلیون لیتر. در کانادا ‌١٧ میلیون خودرو، ‌١٣ میلیون لیتر و در آمریکا ‌١٢٥ میلیون خودرو، ‌١٣٠ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنند. نتیجه‌ای که از مقایسه ارقام ذکر شده بدست می‌آید این است که میانگین مصرف روزانه هر خودرو ‌١٠ لیتر در روز است.
    آیا این ارقام قابل قبول است؟ پرواضح است که بیشترین مصرف بنزین متعلق به خودروهای موجود در تهران است (با توجه به ترافیک سنگین و دوری مسافت‌ها) اما غیر از تاکسی و مسافرکشی‌های شخصی کدامیک از دارندگان خودرو روزانه ‌١٠ لیتر بنزین مصرف می‌کنند (شهرستان‌ها و شهرهای کشور که حسابی دیگر دارند) گفته می‌شود که طبق آمار بدست آمده در سطح تهران در چند ماه قبل آمار مصرف روزانه بنزین ‌٥/١٠ الی ‌١١ میلیون لیتر بوده است. یعنی میانگین مصرف بنزین هر خودرو در تهران ‌٥/٣ لیتر در روز و اگر میزان مصرف خودروها در تعطیلات و سفرها ‌٥٤٠ لیتر در سال (یعنی روزی ‌٥/١ لیتر) ‌در نظر گرفته شود. (که البته خارج از شهر تهران خودروها بنزین را تهیه می‌کنند) میانگین مصرف هر خودرو در تهران پنج لیتر در روز خواهد بود و اگر بپذیریم که چهار میلیون خودرو خارج از شهر تهران هم (شهرستان‌ها و حتی شهرهای کوچک) روزانه پنج لیتر مصرف می‌کنند میانگین مصرف روزانه هفت میلیون خودرو در روز ‌٣٥ میلیون لیتر خواهد بود که در نتیجه باز هم ‌٣٥ میلیون لیتر بنزین اضافه بر مصرف وجود خواهد داشت.
    سوال اساسی این است که این میزان بنزین چه می‌شود حتی اگر در محاسبات صورت گرفته تا سطح ‌١٠ میلیون لیتر مصرف روزانه اشتباهی صورت گرفته باشد (یعنی میانگین مصرف سوخت هر خودرو روزانه در سطح کشور ‌٤٣/٦ لیتر بنزین می‌شود) و پنج مییون لیتر بنزین مصرف سوختی به اشکال دیگر غیر از مصرف خودروها استفاده شوند باز هم روزانه ‌٢٠ میلیون لیتر بنزین در کشور اضافه خواهد آمد که مشخص نیست این میزان بنزین در کشور چه می‌شود. چگونه قاچاق می‌شود به کجا قاچاق می‌شود و آیا اصلا وارد کشور می‌شود یا خیر؟ در مورد چگونگی قاچاق این میزان بنزین نیز باید توجه داشت که اگر قرار باشد در گالن‌های ‌٢٠ لیتری از کشور قاچاق شود باید روزانه یک میلیون گالن ‌٢٠ لیتری به دور از چشم مقام‌های انتظامی و نظامی از کشور قاچاق شود و اگر قرار باشد که این مقدار بنزین در بشکه‌های ‌٢٠٠ لیتری از کشور قاچاق شود روزانه باید ‌١٠٠ هزار بشکه حامل بنزین به دور از چشم مسوولان امنیتی و انتظامی قاچاق شود! به نظر شما چنین قاچاقی در این حجم و با این گستردگی صورت می‌گیرد؟
    دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی چنانچه به سوابق مراجعه کنند در خواهند یافت از سوی دستگاه‌های مرتبط، به شرکت‌های مدعی در امر فرآورده‌های نفتی و صادرات آن ابلاع شد، برای احراز هویت و توانایی لازم فرآوری و صادرات، مدارک لازم را ارائه کنند، از میان ‌٩٠٠ شرکت تنها نزدیک به ‌٣٠ واحد صنعتی توانسته‌اند تا به امروز مجوزهای لازم را کسب کنند. از میان همین واحدهای مذکور عده‌ای سودجو با گرفتن پروانه‌های لازم صادرات انواع نفت کوره و مازوت را با افزودن کمی از حلال‌ها و ایجاد تغییر ظاهری، بسته بندی و صادر می‌کردند. اخبار گوناگونی در زمینه کشف محموله‌های قاچاق از سوی برخی از همین به اصطلاح واحدهای صنعتی در ماه‌های گذشته منتشر شده است.
    باید متذکر شد که آماری رسمی دو بار از سوی نماینده ویژه رییس جمهور و رییس ستاد و دبیر ستاد در سال ‌٨٥ به اطلاع عموم رسیده که در آن مصاحبه‌ها برطبق مستندات رسمی وزارت نفت در سال ‌٨٥ یک میلیارد و ‌٤٢١ میلیون «دلار» با اجرای دستورالعمل مبارزه با قاچاق سوخت درفرآورده‌های نفت، گاز، بنزین، نفت کوره و نفت سفید صرفه‌جویی شد و برخلاف برخی گفته‌ها این صرفه جویی با توجه به اینکه تمام مصارف رشد طبیعی خود را داشته‌اند اتفاق افتاده است.
    ارزش وزنی و ریالی صادرات فرآورده های نفتی نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش معناداری را هم نشان می‌دهد و آن اینکه با قطع کردن دست‌های فاسد زمینه برای فعالیت سالم مهیا می‌شود.
    همچنین به اطلاع می‌رساند دستورالعمل مبارزه با قاچاق سوخت در پی چندین جلسه کارشناسی سازمان‌های مرتبط در امر سوخت و دستگاه‌های ذی‌ربط برای اولین بار در تیرماه ‌٨٥ ابلاغ و شرح وظایف مجریان معین شد و بر طبق برنامه‌زمانبدی دستگاه‌ها موظف شدند تا در طول مرحله اول طرح نسبت به جمع بندی نقائص و مزایای آن اقدام کنند.
    در نیمه دوم سال با اصلاح و تجدیدنظر فاز دوم دستورالعمل مبارزه با قاچاق سوخت اجرایی و به تصویب رسید و هم اکنون نیز در حال اجراست.»


        نظرات دیگران ( )

  • خورشید فردا
    نویسنده: ایران سه شنبه 86/2/25 ساعت 1:10 صبح

    محمد اصفهانی » خورشید فردا

    با من از سایه نگو خورشید فردا مال ماست
    تو که باورم کنی ، عشق یه دنیا مال ماست

    شب نگو ، شکوه نگو ، قلب ستاره روشنه
    غم نگو ، غصه نگو ، وقتی دلت پیش منه

    دست به دست من بده ، پا به پای من بیا
    بخون امروز مال عشق ، بگو فردا مال ماست
    دست به دست من بده ، پا به پای من بیا
    بخون امروز مال عشق ، بگو فردا مال ماست



    تازه شو مثل ترانه تازه شو
    پر آوازت و آسمون بده
    فرصت گفتنو از خودت نگیر
    واژه های خسته رو امون بده

    بگو از روشن بارون خدا
    بگو از سبزی خاک و خاطره
    از نسیم نفس سنگ و درخت
    بگو از شبنم پشت پنجره

    دست به دست من بده
    پا به پای من بیا
    بخون امروز مال عشق
    بگو فردا مال ماست
    دست به دست من بده
    پا به پای من بیا
    بخون امروز مال عشق
    بگو فردا مال ماست
    فردا مال ماست


    با من از سایه نگو خورشید فردا مال ماست
    تو که باورم کنی
    عشق یه دنیا مال ماست

    شب نگو ، شکوه نگو
    قلب ستاره روشنه
    غم نگو ، غصه نگو
    وقتی دلت پیش منه

    دست به دست من بده
    پا به پای من بیا
    بخون امروز مال عشق
    بگو فردا مال ماست
    دست به دست من بده
    پا به پای من بیا
    بخون امروز مال عشق
    بگو فردا مال ماست
        نظرات دیگران ( )

  • عیدتون مبارک
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:9 صبح


        نظرات دیگران ( )

  • گل های زندگی
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:9 صبح

     

    تقدیم به پدر و مادر مهربانم


        نظرات دیگران ( )

  • حکایت
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:9 صبح

    سر قبر شخصی نوشته شده بود : کودک که بودم می خواستم دنیا را تغییر بدهم وقتی بزرگتر شدم متوجه شدم که دنیا خیلی بزرگ است من باید کشورم را تغییر بدم بعد ها کشورم را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم . در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را متحول کنم . اینک من در آستانه مرگ هستم می فهمم که اگر روز اول خودم را تغییر داده بودم شاید می توانستم دنیا را هم تغییر دهم



        نظرات دیگران ( )

  • وظیفه
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:9 صبح

    ما امروز موظفیم خدمتگزار واقعی مردم باشیم.
    1.اخلاقی حسنه
    2.رفتاری با متانت
    3.برخوردی شایسته
    4.دقت در وقت مردم
    5.توسعه عدالت محوری
    6.مهرورزی به بندگان خدا
    7.حافظ ارزشهای انقلاب
    8.صادقانه عمل نمودن
    9.پرهیز از نفاق و چاژلوسی
    10.سعی در نابودی جو تملق و چاژلوسی
    11.نسپردن انقلاب بدست نا اهلان
    12.تقویت افراد معتقد به ولایت
    13.مساعدت به اقشار اسیب پذیر جامعه
    14.فرو بردن خشم در محیط کار
    15.دروغ منشا فساد است و دوستی دنیا سرچشمه خطاهاست

        نظرات دیگران ( )

       1   2   3   4   5   >>   >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]