سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به مردى که در ستودن او افراط کرد ، و آنچه در دل داشت به زبان نیاورد فرمود : ] من کمتر از آنم که بر زبان آرى و برتر از آنم که در دل دارى . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----582184---
بازدید امروز: ----97-----
بازدید دیروز: ----66-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    امیرالمؤمنین - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    امیرالمؤمنین - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • امیرالمؤمنین
    نویسنده: ایران چهارشنبه 86/2/19 ساعت 1:1 صبح

    علی (ع) در منظر اندیشه ها

    ابو بکربن ابی قحافه

    « مرا به خود واگذارید و از من دست بکشید من بهترین شما نیستم در حالی که علی میان شماست».

    ( أقیلونی لست به خیر منکم و علی فیکم )

    در جای دیگر می گوید: «  نزدیکرین مردم به خدا ، و بهترین فرداز نظر منزلت و بالاترین کس خدمت فداکاری و مجاهدت است».

    ابن ابی الحدید از دانشمندان بزرگ سنی :

    « این علی عالم برین و جهان ملکوت ، همان تربت پاکی است که جثه مقدس تو را در برگرفته است ، اگر آثار حدوث در وجود تو آشکار نگشته بود ،

    می گفتم: تو بخشنده روان کالبدها و گیرنده جان جاندارانی! اگر عوامل مرگ طبیعی در وجود تو اثر نگذاشته بود ، می گفتم: تو روزی ده همگانی! تویی که کم و زیاد ، هر گونه بخواهی می بخشی»

    در جای دیگر می گوید:«چه بگویم درباره مردی که همه فضیلت ها به او منتهی می شود و هر مکتب و هر گروهی خود را به او منسوب می سازند ، آری اوست رئیس همه فضیلتها...».

    پروفسور عباس محمود عقاد:

    « علی کسی است که متجاوز از هزار و سیصد سال ، میلیونها نفوس درباره او به بحث و تحقیق و مطالعه پرداخته اند ، و او را « نمونه کامل و اعلای بشر» دانسته ، و فرد منحصر به فرد (انسان کامل ) شناخته اند.»

    جرج زیدان:

    « آیا علی پسر عموی پیامبر و جانشین و داماد او نبود؟ آیا او آن دانشمند پرهیزکار و دادگر نبود؟ آیا او آن مرد با اخلاص و غیور نبود که در پرتو مردانگی و غیرتش اسلام و مسلمانان عزت یافتند؟ شخص علی ، مظهر کامل صفات حسنه و خصال پسندیده بود و بر تمام یاران پیامبر فزونی داشت.»

    توماس کارلایل فیلسوف و نویسنده مشهور انگلیسی :

    « اما علی، ما را جز این نرسد که او را دوست بداریم و بدو عشق بورزیم ، چه او جوانمردی عالی مقدار و بزرگ نفس بود. از سرچشمه وجدانش مهر و نیکویی سیل آسا سرازیر می گشت از دلش شعله های نیرومندی و دلاوری زبانه می کشید. شجاعتر از شیر ژیان ، اما شجاعتی ممزوج با مهربانی و لطف و رأفت و دل نرمی ...».

    عبدالفتاح عبد المقصود استاد دانشگاه اسکندریه مصر در کتاب ارزشمند " الامام علی " می نویسد:

    « من همواره اخلاق و موهبتهای الهی و آنچه را که تشکیل دهنده شخصیت است ، مقیاس شناختن عظمت انسانی قرار می دهم . از این رو بعد از محمد (صلی الله علیه و آل و سلم ) کسی را ندیده ام که شایسته باشد پس از او قرار گیرد ، یا بتواند در ردیفش بیاید ، جز پدر فرزندان پاک و برگزیده پیامبر یعنی « علی بن ابیطالب » و من در این سخن به طرفداری تشیع وادار نشده ام ، بلکه این رأیی است که حقایق تاریخ به آن گویا است.

    امام «علی» برترین مردی است که مادر روزگار تا پایان عمر خود چون او نزاییده و اوست که هرگاه هدایت طلبان به جستجوی اخبار و گفتارش برآیند ، از هر خبری برای آنان شعاعی می درخشد. آری او مجسمه ای از کمال است که در قالب بشریت ریخته شده ...»

    فؤاد جرداق شاعر مسیحی:

    « هرگاه دشواریهای زندگی رو به من می آورد و از رنجهای روزگار آزرده می شوم به آستان علی از اندوه خود پناه می برم زیرا او پناهگاه هر ماتمی است.

    او بر ستمکاران همچون رعد و بر شکست خوردگان یاوری دلسوز و مهربان است.»

    میخائیل نعیمه نویسنده مشهور مسیحی عرب:

    « در واقع برای هر مورخ و نویسنده به هر اندازه که با هوش و با شخصیت ، نکته سنج و نابغه هم باشد امکان ندارد که حتی در هزار صفحه بتواند تصویر کاملی از بزرگانی که ردیف علی هستند بکشد و برای شما مجسم سازد و بتواند رویدادهای مهمی را که در دوران او به وقوع پیوسته به نحو شایسته ای روشن سازد پس آنچه که علی درباره آن فکر و دقت نموده و آنچه که این شخصیت بزرگ عربی بین خود و خدای خود گفته و عمل کرده است از اموری است که هرگز هیچ گوشی آن را نشنیده و هیچ چشمی او را ندیده است و البته آن خیلی بیشتر از آن است که با دستش نمودار و یا با قلم و زبانش آشکار کرده است و بنابراین هر صورتی که ما از او ترسیم و نقاشی کنیم مسلماً تصویری ناقص خواهد بود.»

    محمد بن ادریس شافعی پیشوای مذهب شافعی :

    « دوستی علی سپر آتش دوزخ است. او امام انسانها و پریان است. او وصی به حق مصطفی و تقسیم کننده بهشت و دوزخ است...»

    در جای دیگر می گوید: « اگر علی معنویت خویش را آنچنان که بود ظاهر می کرد همه به او سجده می کردند»

    سلیمان کتانی ادیب مسیحی :

    « هر سخنی درباره علی بن ابیطالب گفته شود که او را در مکان و زمان محصور دارد جز سخن پردازی و ترتیب الفاظ نخواهد بود آن هم الفاظی بسته و مرده که روح معانی بدان در نتواند آمد».

    دکتر طه حسین دانشمند و نویسنده مشهور مصری:

    « علی از خود خشنود نمی بود مگر وفتی که حق جامعه و مردم را ادا کرده باشد ، یعنی نماز را برای مردم به پا داشته باشد ، و با رفتار و گفتار مردم را تعلیم داده ، و شبانگاه شام فقیران را داده باشد ، و محتاجان را از سوال بی نیاز کرده باشد...

    علی مردم را به سیره و رفتار خود موعظه می کرد. آری او هم امام مردم بوده و هم معلم آنان...»

    دکتر بولس سلامه نویسنده و شاعر سرشناس مسیحی :

    « من یک مسیحی هستم ، ولی دیده ای باز دارم و تنگ بین نیستم ، من یک مسیحی هستم که درباره شخصیت بزرگی صحبت می کنم که مسلمانان درباره او می گویند: خدا از او راضی است ، صفا با اوست و خدا هم به او احترام می گذارد...

    علی ، جان را اشغال کرده است ، که یک دانشمند او را ستاره درخشان آسمان علم و ادب می بیند ، و یک نویسنده برجسته از شیوه نگارش او پیروی می کند و یک فقیه ، همیشه بر تحقیقات و پدیده های او تکیه دارد. و هیچ کتابی جز قرآن بر کتاب او برتری ندارد».

    زمخشری مفسر بزرگ سنی مذهب:

    « من چه بگویم درباره مردی که فضایل او را ، دشمنانش از راه کینه جویی و حسد انکار کردند ، دوستانش از ترس و بیم پنهان داشتند ، باز از این میان آن قدر فضیلتهای وی انتشار یافت که غرب و شرق را فرا گرفت.»

    "جواد محدثی"


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]