سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا را شناختم ، از سست شدن عزیمتها ، و گشوده شدن بسته‏ها . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----582207---
بازدید امروز: ----120-----
بازدید دیروز: ----66-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    ده‌نمکی: حاتمی‌کیا پیشنهاد ساخت اخراجی‌ها را رد کرد - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    ده‌نمکی: حاتمی‌کیا پیشنهاد ساخت اخراجی‌ها را رد کرد - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • ده‌نمکی: حاتمی‌کیا پیشنهاد ساخت اخراجی‌ها را رد کرد
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:8 صبح

    مسعودده‌نمکی در اولین نمایش نسخه جدید فیلم «اخراجی‌ها» در مسکو گفت: پیش از ساخت «اخراجی‌ها»، فیلمنامه را نزد «حاتمی کیا» بردم و از وی خواستم که این فیلم را بسازد ولی وی نپذیرفت.

    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فیلم سینمایی « اخراجی‌های5/1» که نسخه جدید این فیلم به شمار می‌آید، چهارشنبه گذشته به همت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه برای ایرانیان مقیم پایتخت روسیه و روس‌های علاقمند به سینمای ایران در مسکو به نمایش درآمد.
    بنا به این گزارش، گروه زیادی از ایرانیان ساکن مسکو و جمعی از دانشجویان زبان و ادبیات وفارسی و ایرانشناسان از این فیلم در سالن "خانه سینما" مسکو دیدن کردند.
    "مسعود ده نمکی" کارگردان و "محمدرضا شریفی نیا" بازیگر اخراجی‌ها نیز که به دعوت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، در مسکو بسر می‌برند در سالن نمایش حضور یافته و در پایان فیلم به سوالات و انتقادات تماشاگران در مورد این فیلم پاسخ دادند.
    سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در روسیه بانیان نمایش "اخراجی‌های 5/1در مسکو بودند.
    "غلامرضا انصاری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این مراسم حضور داشت. افزوده شدن سی دقیقه به بخش پایانی این فیلم ، آن‌را به "اخراجی‌های5/1 موسوم کرده است.
    "ده نمکی" گفت: در ایران مجوز افزودن این بخش 30دقیقه‌ای به فیلم و نمایش عمومی آن داده نشد و این نخستین باری است که فیلم بدین ترتیب نمایش عام داده شده است.
    وی گفت: این بخش از فیلم، نحوه زندگی پس از جنگ چند تن از شخصیت‌های اصلی داستان "اخراجی ها" را نشان می‌دهد که هیچ توجهی به آنها نشده و با مشکلات فراوان جسمی، مادی و روحی زندگی می‌کنند و یکی از آنها نیز به‌دلیل مسمومیت شیمیایی در جنگ، در آستانه شهادت قرار دارد ولی دیگران بیماری وی را ناشی از اعتیاد به مواد مخدر می‌دانند.
    کارگردان فیلم بر این باور است که داستان آن برگرفته از خاطرات وی بوده و جملگی واقعیت دارد.
    وی تقلید از سوژه فیلمهای قبلی دفاع مقدس از جمله "لیلی با من است" را رد کرده و گفت: نقطه تفاوت اخراجی‌ها با فیلم‌های مورد نظر فروش حدود دو میلیارد تومانی آن است.
    تماشاگران فیلم، از ده نمکی در مورد "حاشیه امن" وی برای ساختن چنین فیلمی که کارگردانان دیگر سینما اجازه ورود به آنرا نداشته و نیز طرح "شوخی‌های بی‌سابقه" و عبور از "خطوط قرمز" ، سوال کردند.
    "ده نمکی"، وجود حاشیه امن را رد کرد و گفت: برای ساختن فیلم با دهها مشکل و مانع تراشی روبرو بوده و تنها "لطف مردم" شامل فیلم وی شده است.
    یکی از تماشاگران از ده نمکی پرسید :‌ اگر چنین فیلمی را کارگردانی دیگر می‌ساخت، آیا شما وی را مورد انتقاد قرار نمی‌دادید، همانگونه که فیلم "آژانس شیشه‌ای" حاتمی کیا را "آژانس گیشه‌ای" نامیدید؟
    "مسعود ده نمکی" نیز گفت: برای نخستین بار در اینجا اعلام می‌کنم که پیش از ساخت "اخراجی‌ها"، فیلمنامه را نزد "حاتمی کیا" برده و از وی خواستم که این فیلم را بسازد ولی وی نپذیرفت.
    وی گفت انتقاد وی از "آژانس شیشه‌ای" فقط این بوده که چرا این فیلم دیر ساخته شده است! گفتنی است تماشاگران فیلم از محمد‌رضا شریفی نیا بازیگر "اخراجی ها" استقبال فراوانی کرده و وی نیز از اینکه فیلم مورد استقبال و نقد مردم قرار گرفته است ابراز خوشحالی کرد.
    تعدادی از تماشاگران فیلم "اخراجی‌ها" در مسکو، ابتکار ده نمکی در طرح بی سابقه برخی "اصطلاحات و شوخی‌های ممنوع" و استفاده از "لطیفه‌ها و جملاتی که برای نخستین بار در یک فیلم جنگی به نمایش در می‌آید" را دلیل اصلی استقبال از فیلم دانستند.
    "ده نمکی" اما می‌گوید: این فیلم ارتباط انسانها با فطرت آنها را نشان داده و تاریخ جنگ را به زبانی واقعی و غیر معمول بیان می‌دارد.
    وی گفت: "اخراجی ها" بر خلاف بسیاری فیلمهای دفاع مقدس از شکست‌ها و عقب نشینی‌ها نیز سخن گفته و مردم باید بدانند اینگونه نبوده که با یک "تکبیر" ایرانی ها، عراقی‌ها پا به فرار گذارند.
    این کارگردان گفت: اگر در جنگ در کنار پیروزی، شکست و عقب نشینی نیز وجود نداشته، مردم سوال می‌کنند چرا هشت سال بطول انجامید؟
    "ده نمکی" همچنین در پاسخ سوالی در مورد تجهیزات نظامی بکار رفته در فیلم گفت: در زمان جنگ همه دنیا به صدام، سلاح و تجهیزات جنگی می‌داد و به ایران حتی "فیلتر ماسکهای ضد شیمیایی" هم فروخته نمی‌شد، بنابراین ملت و رزمندگان ما با دستهای خالی و اراده خود در واقع نه با صدام بلکه با کشورهای مختلف دنیا جنگیدند.
    وی در خاتمه، با اشاره به سوابق خویش در امور مطبوعاتی و روزنامه نگاری و نیز ساخت فیلمهای مستند، سینما را کارآمدترین زبان و عاقلانه‌ترین ابزار برای طرح اندیشه‌ها خواند و هنر هفتم را جمع همه هنرهای دیگر دانست.
    گفتنی است هفته گذشته نیز فیلم اخراجی‌های5/1 در "مینسک" پایتخت "بلاروس" با حضور "ده نمکی" و "شریفی نیا"برای ایرانیان مقیم این کشور نمایش داده شده بود.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]