سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برای دل، چیزی تباه کننده تر از خطا نیست . [امام باقر علیه السلام]
کل بازدیدها:----581868---
بازدید امروز: ----47-----
بازدید دیروز: ----153-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    مشکلات ایرانیان خارج از کشور - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    مشکلات ایرانیان خارج از کشور - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • مشکلات ایرانیان خارج از کشور
    نویسنده: ایراندوست پنج شنبه 86/3/17 ساعت 10:3 عصر

    ادعای یک ایرانی درباره بازداشت و شکنجه خود در پاریس
    گزارشهای منابع ایرانی حاکی از این است که یک متخصص فنی ایرانی به نام بابک پورباقر در کشور فرانسه بازداشت شده و پس از آزادی اعلام کرده است که در مدت بازداشت تحت شکنجه قرار گرفته است.
    بابک پورباقر یک ماه و نیم مدیر طرح تولید خودروی رنو لوگان (ال نود) در ایران بوده است

    علی آهنی، سفیر ایران در فرانسه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته که چهاردهم اردیبهشت (چهارم مه)، بلافاصله پس از اطلاع از بازداشت بابک پورباقر، موضوع را با مدیرکل وزارت خارجه فرانسه مطرح کرده و خواستار پیگیر جدی موضوع شده و در پی آن، دو یادداشت نیز به وزارت خارجه فرانسه فرستاده است.

    پلیس پاریس در پی تماس بخش فارسی بی بی سی نسبت به بازداشت آقای پورباقر و مسائلی که وی در مورد برخورد با وی توسط بازداشت شدگان مطرح کرده ابراز بی اطلاعی کرد.

    تماس بی بی سی با دادستانی پاریس برای بررسی مواردی که بابک پورباقر مطرح کرده است ادامه دارد.

    خبرگزاری جمهوری اسلامی، بابک پورباقر را متخصصی دارای مدرک تحصیلی دکترای دولتی با درجه عالی در رشته الکترونیک از فرانسه معرفی کرده که در آمریکا نیز در زمینه نوسازی کارخانه های خودروسازی تحصیل کرده و در اروپا مدیرعامل سه کارخانه خودروسازی بوده است.

    آقای پورباقر شانزده ‬ماه پیش در ایران مدیر طرح تولید خودروی رنو ال نود (لوگان) شده و پس از مدت کوتاهی اختلافاتی با شرکتهای فرانسوی و ایرانی اجرا کننده این طرح پیدا کرده و استعفا داده بود.

    آن گونه که در گزارشها آمده، شرکت فرانسوی پژو از آقای پورباقر شکایت کرده بوده و هنگامی که وی به پاریس رفته و خود را به دادگاه معرفی می کند، بلافاصله به مدت دو روز بازداشت می شود و مورد بازجویی قرار می گیرد.

    بابک پورباقر به سفارت ایران در پاریس اعلام کرده که دو روز پس از آزادی اش یعنی بامداد سه شنبه هشتم مه (هیجدهم اردیبهشت) بار دیگر دستگیر می شود و فردای آن روز در جنگلی در اطراف پاریس به شیوه نامناسبی رها می گردد.

    آن گونه که وی به مسئولان سفارت ایران در پاریس گفته، در مدت بازداشت دستنبد به دست داشته، تحت شکنجه‌ روحی و جسمی قرار گرفته و زندانبانان حتی از دادن آب و غذا به وی خودداری کرده و به او اجازه دسترسی به وکیل نیز نداده اند.

    به گفته سفیر ایران در پاریس، آقای پورباقر بازداشت خود را به انتقادات خود از شرکت پژو در مصاحبه هایش با مطبوعات ایران مرتبط دانسته است.

    با این حال سفیر ایران در پاریس گفته غیرقابل تصور است که انتقادات آقای پورباقر و زیر سؤال بردن قرارداد شرکتی فرانسوی با ایران، موجب طرح شکایت یا انگیزه‌ ای برای پرونده ‌سازی یا پیگیرد حقوقی علیه یک شهروند ایرانی شود.

    بابک پورباقر، در مصاحبه ای با روزنامه ایرانی سیاست روز که سی ام مرداد (21 اوت) سال گذشته چاپ شد، طرح تولید خودروی ال نود در ایران را "کلاهبرداری وحشتناک" خوانده و گفته بود که بهای خودروی ال نود در اروپا سه هزار یوروست اما بهای فروش این خودرو در ایران هشت هزار یورو تعیین شده است.

    آن گونه که در گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی آمده، بابک پورباقر قرار است آخر مه (دهم خرداد) در یکی از دادگاههای پاریس محاکمه شود اما وکیل او هنوز نتوانسته است به پرونده اش دسترسی پیدا کند.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]