سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که را نهال خوى و خلق به بار بود ، شاخ و بر او بسیار بود . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----582145---
بازدید امروز: ----58-----
بازدید دیروز: ----66-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    بازهم ازدواج موقت!! - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    بازهم ازدواج موقت!! - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • بازهم ازدواج موقت!!
    نویسنده: ایران سه شنبه 86/3/22 ساعت 12:39 صبح

    بازتاب های جدید موضوع ازدواج موقت

    همانطور که در پست قبلی نیز بدان اشاره شد، اظهارات وزیر کشور دولت نهم که خود نیز در سلک روحانیت می‏باشد بار دیگر مساله ازدواج موقت را به موضع روز محافل رسانه‏ای و سیاسی و حزبی مبدل کرد. در این میان دوستان وبلاگ نویس نیز با عنایت و تیزبینی خاصی که داشته‏اند این مساله را در صدر اخبار و تحلیل‏های خود قرار دادند. نافذ به اقتضای ماموریت خبررسانی که برای خود تعریف کرده است با طرح موضوع از همه دوستان و خوانندگان درخواست نمود که نظرات خود را در این خصوص بیان کنند. که چکیده این نظرات در پست قبلی منتشر گردید.

    در این پست نیز نظرات جدیدی که به دست نافذ رسیده است منتشر می‏شود. در ضمن بسیاری از دوستان وبلاگ نویس از جمله وبلاگ محترم مادر نگران نیز قصد دارند تا به طور مبسوط به این مساله جواب دهند که طی روز‏های آینده منتشر خواهد شد. همچنین برخی از دوستان از جمله وبلاگ منطقه ممنوعه نیز با رویکردی نو به این مساله پرداخته است.

    نکته آخر اینکه نافذ همچنین اقدام به برگزاری یک نظرسنجی نموده است که از همه دوستان تقاضا داریم تا نست به پاسخگویی بدان اهتمام ورزند.

    در ادامه بخش جدید نظرات دوستان و خوانندگان نافذ می‏آید.

    ترنم زندگی
    ازدواج یعنی پیوندی ماندگار وجاوید که ناگسستنی ودر همه حال پایدار است با این تعریف آیا ازدواج موقتی هم میشود ؟!! ازدواج همراه با عواطف پایداری است که در جریان روزگار جزومد بسیار دارد ولی از بین نمی رود . آیا میشود عواطف را محدود به یک دوره کوتاه کرد و از آن خواست در آن محدوده باقی بماند ؟!!  نگاه به ازدواج به عنوان موقت چه مشکلی را حل خواهد کرد؟ آیا سرپوش گذاشتن بر هنجار شکنی اجتماعی - اخلاقی نیست؟در تحقیقات بسیاری ثابت شده است بعدنیازهای عاطفی به همان اندازه وگاه بیشتر از نیازهای جسمانی مورد توجه افراد در جوامع مختلف بوده است. اگر ازدواج موقت راه حلی است برای برطرف کردن نیازهای جسمانی پس نیاز عاطفی را چه باید کرد ؟ آیا فکر نمی کنید ازدواج موقت خود عامل برای تاخیر در ازدواج افراد و گاه تجرد قطعی آنان باشد ؟ آیا پیامدهای ازدواج موقت برای زنان ومردان یکسان است ؟ اصلا آیا مسئله به این حادی در جامعه وجود دارد بحث به محافل رسمی ودولت مردان رسیده است ؟ پس عفاف وپاکدامنی که در دوران جوانی وقبل از ازدواج واجب است چه میشود ؟ آیا با خواندن یک صیغه همه چیز حل است ؟ ...

    قلبی خواهان عشق
    به نام خدا و با سلام
    من طی پستی به نام عاشقی و ازدواج موقت بیان کردم که شأن نزول آیه متعه و نیز آیه تعدد زوجات که در سوره نساء است، این بوده است که زنان بیوه حاصل از جنگ های بدر و احد سرپرستی پیدا کنند و نیازهای جنسی خود را تأمین نمایند و هرگز درباره دختران و پسران مجرد نبوده است. البته علما می گویند، شأن نزول تخصیص نمی زند و دیگر موارد را هم شامل می شود؛ اما به هرحال اگر ما قصد تعمیم هم داشته باشیم، باید با لحاظ ملاک و مناط حکم آیه باشد که عبارت از جلوگیری از فساد و فحشا بوده است. به نظر من آن به مواردی مثل دختران خیابانی و نظایر آنان که راه حل معمولی برای ازدواج آنان وجود ندارد، قابل تعمیم است؛ نه کسانی که امکان ازدواج دائم دارند.
    البته یک دوستی پس از این اظهار نظر بنده که متکی به آیات قرآن و شأن نزول آن بود، مرا مورد هجمه اتهامات و اهانت های خود قرار داد و مرا پیرو ابوحنیفه خواند؛ حال آن که ابوحنیفه اجتهاد در مقابل نص می کرد؛ نه من که استنباط خودم را از آیات مربوط بیان کرده‏ام.
    موفق باشید و عاشق

    پیک گردان
    هوالمعشوق...
    برادر نافذ با سلام!
    به هر حال همان طور که ذکر کرده ام با همه گیر کردن فرهنگ ازدواج موقت مخالفم و آن را راه حل مشکل جامعه نمی دانم کما اینکه در صورت قابل اجرا بودن نیز این طرح مُسَکِن است و نه دارو . درمان مشکل فحشا ازدواج دائم است . اما در باره ی نامزدی اسلامی به شخصه عقد دائم را برای مشروعیت بخشی به دوران نامزدی ترجیح می دهم اما نامزدی را چیزی جدا از دوستی های قبل از ازدواج می دانم و با این دومی کلاً مخالفم خواه مشروع خواه نامشروع. یکی از جنبه های مورد اعتراض در این دوستی ها آسیبی است که به دختران نوجوان و جوان از بعد روحی می زند و آن هم از حساسیت روحی بالای آن ها نشئت می گیرد که نمی توانند به راحتی کسانی را که وارد زندگی آن ها شده اند فراموش کنند . این آسیب ها حتی در صورت مشروع بودن این نوع دوستی ایجاد می شود . از طرف دیگر آیا معتقد نیستید بهتر است جوانان ما پیش از ازدواج دائم تجربه ای از رابطه با جنس مخالف نداشته باشند؟ آیا در این صورت اعتماد زوجین به یکدیگر بیشتر نخواهد بود؟
    صریح باشم: اغلب مردانی که این کار را توصیه می کنند فقط به ارضای افسار گسیخته ی حیوانی ترین نوع غرایز خود فکر می کنند نه به آسیب های روحی ای که به زنان وارد می شود . خود این افراد هرگز دختری را که چندین بار اقدام به متعه کرده باشد برای زندگی دائم انتخاب نخواهند کرد.
    در باره ی طرح گستاخانه ی خانه های عفاف باید بگویم توهینی بزرگتر از این برای زن مسلمان متصور نیست! در صورت تحقق چنین طرح کثیفی زن مسلمان چه تفاوتی با روسپی غربی خواهد داشت؟ طرح هایی چنین خائنانه اثبات می کند که دغدغه ی حضرات اسلام نیست شهوت است . کم کم دارم به گفته ی عزیزی که همه ی این جریان را طرحی هدایت شده از آن سوی آب برای براندازی می دانست ایمان می آورم.
    آخر الامر اینکه فرض می کنیم حضرات برای استفاده از این طرح جهت جلوگیری از فحشا (!!!!) به توافق رسیدند . تا زمانی که دختران و زنان ما حاضر به ازدواج موقت نباشند راه به جایی نخواهند برد و من شک ندارم که دختران عزت مند سرزمین من هرگز تن به چنین حقارتی نمی دهند . مگر اینکه آقایان بخواهند فتاوایی نیز در جهت وجوب متعه  برای زنان جعل کنند که در آن صورت تصور می کنم بعضی از روحانیونی که به سبب اقداماتشان از جانب امام مطرود شدند ( و در راس آن ها جناب «م») صرفاً به جهت سنگ اندازی در مسیر جمهوری اسلامی هم که شده بی میل به همکاری نباشند . 
    توجه داشته باشید بنده با متعه به عنوان یک اصل اسلامی (اگر در جای خودش به کار برود ) مخالفتی ندارم . مشکل من با همه گیر کردن این عمل و تبدیل آن به یک عادت عمومی است به طوری که متعه اصل و ازدواج دائم فرق قرار گیرد...

    و یه چیزی در جواب جناب آقای (صبح امید) :
    امام علی یه چیز دیگه هم فرمودن . ایشون افراد ذواق رو (کسانی که عادت دارن به روابط جنسی متعدد با افراد مختلف) رو نفرین کردن...ضمن اینکه کسی خود متعه رو نفی نکرده بحث سر این بوده که آیا باید متعه رو فرهنگ کرد یا نه. ضمن اینکه طبق آمار مندرج در اون بحث اصلاً امکانش وجود نداره ....برادر نافذ بازم ممنون از آمارتون..
    یاحق...و دشمن

    شلمچه
    بنام خدا
    با سلام به نافذ عزیز
    موضوع ازدواج موقت به نظر من نکات بسیار ظریفی در خودش نهفته داره که بحث و بررسی در مورد آن نیاز به کار کارشناسی علمای دینی ، جامعه شناسی و روانشناسی دارد .
    با اظهار نظر برخی از دوستان موافق و با برخی دیگر مخالفم .ازدواج موقت در قرآن و سیره اهل بیت (ع) مورد مذمت قرار نگرفته است ولی برای عمل به آن باید به شرایط زمانی جوامع مختلف توجه نمود و با اقتضای زمان حرکت نمود .
    به هرحال بحث خیلی حساسیه و با اظهار نظرات سطحی نمی توان نتیجه گیری مناسبی داشت .
    موفق و سربلند باشید .

    طایر قدسی
    سلام دوست عزیزم از اینکه همیشه مارو مورد لطف خودتون قرار می دید متشکرم.
    درباره این مساله (ازدواج موقت)چندتا نکته است درباره این موضوع روایات بسیاری داریم و  حتی تاکید هم شده ولی به نظر من در حال حاضر وتوعرف این مساله بد جا افتاده به نظر من ازدواج موقت راهکار بسیار مناسبی برای اونایی که واقعا شرایط ازدواج دائم رو ندارند وبه گناه آلوده میشند که واقعا تعدادشون هم کم نیست  واگه این مساله تو جامعه اگر بخواد راه بیفته باید کنترل شده وبا مدیریت دقیق باشه وگرنه باعث مفسده میشه.
    ترس ما ازاینکه متاهل ها هم وارد این بازی بشن تعداد این جور متاهل ها هم متاسفانه کم نیست. اعوذبالله من شرور نفسی ومن همزات الشیاطین

    گمگشتگان
    سلام مطالب را خواندم ولی نه همه اونارو به بعضیاشون انتقاد دارم و با بعضیاشون موافقم اول که کی می گه ازدواج موقت در اسلام برای شرایط خاصی کدوم کتاب یا سند اینو گفته در حالی که ما احادیث زیادی در جهت ترویج این مورد داریم دوم اینکه ازدواج موقت که اجباری نیست و برای کسانی که مایل به این کارند حالا به هر دلیلی فقر سن بالا یا .... . تازه این کار که از فحشا بهتره حداقل مشروع از نظر دینی و قانونی اگه اینو قبول نکنیم بخشی از اسلامو قبول نکردیم ما که نمی تونیم و در جایگاهی نیستیم که اسلام رو بر اساس احساسات و میل خودمون تفسیر کنیم تازه که گفته کسی حاضر به این کار نیست من سراغ دارم 100 ها نفر رو که حاضرن به دلایل مختلف این کارو بکنن ولی به فحشا آلوده نشن آیا این گناه ؟ نکنه می خوایم جای خدا هم نظر بدیم ؟البته من در مورد نحوه اجرای اون نظری ندارم چون کار بسیار حساس و مهمی که مثل بازی شطرنج باید 10ها حرکت بعد رو هم پیشبینی کنیم . ولی اصل کار مقدس و درسته به هرحال هر حرکتی نیاز به فرهنگ سازی داره مخصوصا مسایل اجتماعی که هزینه بر تر هستند مانند 100ها مساه دیگه که اگه بخواین با کمال میل تقدیم می کنم .

    امتداد....
    سلام
     طبق کتاب و سنت باشه  که بحثی نیست،حتما ضروری بوده که تو اسلام اومده اما اگه بخوان بهش بال و پر بدن یه جورایی بدعت‍، مسما نباید باشه!

    کبوتر حرم
    با سلام و احترام
    به نظر من ازداج موقت برای جاها و زمان های  خاص قرار داده شده و بهترین راه حل کم کردن سطح توقعات و استفاده از تجربیات صحیح والدین برای تن دادن به ازدواج دائم ، بدور از رسم و رسوم های غلط و به همراه آگاهی و باز کردن کامل چشمان می باشد
    و همون جور که گفتم درسته که ما باید سعی کنیم سن ازدواج را پایین بیاوریم 20( به بالا ) ولی در کنار آن حتما باید از تجربیات بزرگ تر ها استفاده کنیم و توقعات را تا می توانیم پایین بیاوریم
    چرا که خداوند خود در سوره نو آیه 32 چنین می فرماید :به تعبیر من : بنده من تو برو ازدواج بکن ، من خدا به تو وعده می دم که حمایتت کنم و اصلا از فقر نترس و بدان که خدا هیچ وقت خلف وعده نمی کند .خلاصه اینکه .... این قصه سر دراز دارد و من و شمایی که جامعه رو می سازیم ،‏خیلی در اون نقش داریم
    ان شا الله در یکی دو پست آیندم حتما در این مورد مطلبی رو می نویسم.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]