[ و فرمود : ] کارها چنان رام تقدیر است که گاه مرگ در تدبیر است . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----582163---
بازدید امروز: ----76-----
بازدید دیروز: ----66-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    پس لرزه‏های ازدواج موقت - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    پس لرزه‏های ازدواج موقت - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • پس لرزه‏های ازدواج موقت
    نویسنده: ایران سه شنبه 86/3/22 ساعت 12:39 صبح

    الهام: دولت در زمینه ازدواج موقت برنامه‌ ندارد

    بازتاب های یک خبر

    همانطور که همه خوانندگان عزیز نافذ مطلع هستند، هفته‌ گذشته مقاله‌ای تحت عنوان «ازدواج موقت، راه‌حل یا فحشای اسلامی؟»  در همین وبلاگ منتشر شد که به موضوع ازدواج موقت یا همان ازدواج صیغه‌‌ای از زوایای مختلف پرداخته بود.
    این مطلب واکنش‌های مختلفی از سوی خوانندگان عزیز نافذ را در پی داشت که همانطور که پیش از این نیز قول داده  بودیم. این مطالب و اظهار نظرها در یک مطلب جداگانه منتشر می شود.

    در اثنای آماده‌سازی این پست متوجه شدیم که سخنگوی دولت و وزیر دادگستری نیز اظهار نظری در این خصوص داشته‌اند که در ادامه به آن اشاره می‌شود.
    در اینجا لازم می دانم که از همه دوستان عزیزم به خاطر توجه و اهتمام ویژه آنها تقدیر وتشکر نمایم.

    کلک بهار
      من یک زنم در این خصوص چیزی نمی توانم بگویم. ازدواج موقت برای مردان راه حلی مفید و برای زنان شکستن غرور ..... نمی دانم
      با دنیایی از احترام

    قصه یک بسیجی
      معتقدم خیلی ها نمی دانند معنی ازدواج موقت چیه. و خیلی ها این را می کنند بهانه ای برای...   بله بهانه ای برای سه نقطه.   حرفی نمی زنم اما گمانم این کاریکاتور خیلی حرفها بزنه. حداقل حرف دل منه. یا حق

    راه راست
      دستتان درد نکند الحق که دقیق و موشکافانه نوشتید ولی به نظر من ازدواج موقت هم جز همان احکامی است که اسلام برای شرایط خاص اجتماعی گذاشته اگر چه این ازدواج به مراتب بهتر و شرافتمندانه تر از روابط نا مشروع می باشد ولی باید قبول کنیم.
      شرایط کنونی جامعه ی ما تنها راه حل مشکلات جوانانش بستر سازی و فرهنگ سازی برای تسهیل در امر ازدواج دایم است و ازدواج موقت نمی تواند مشکلات را آنگونه که باید حل کند

    اعتقادات و باورهای دینی
      شما آنقدر دقیق مطلب را موشکافی کردید که دیگه جایی برای نظر دادن امثال من که اطلاعات کمی در این زمینه داریم نمونده.
      به نظر من که این طرح اصلا منطقی نیست. اولا کمتر دختری تو ایران ما حاضر می شه هر سری به عقد یه مرد در بیاد. تازه کمتر مردی حاضر می شه با زنی ازدواج کند که قبلا به عقد موقت چند تا مرد دیگه در اومده. اصلا عقد موقت ( به این شیوه ای که می خواهند راه بیاندازند ) با روحیات یک زن پاکدامن جور در نمی‌آید. تازه اکثر دختران هم وقتی به یک نفر دل ببندند خیلی سخت می توانند اون را از ذهنشون بیرون کنند. حالا چه جوری می شه که یه مدت کوتاه به عقد یکی در بیاید و بعد که وقت معین تمام شد فکر او را از سرش بیرون کند.
      من موندم بعضی ها رو چه حسابی چنین پیشنهاداتی می دهند. بابا به خدا اونی که بخواهد گناه کند تو سالم ترین جامعه هم مرتکب گناه می شود. باید ریشه این فساد ها را در تربیت خانواده ها و نسل ها جستجو کرد.
      من خودم یه معلم هستم و دارم شاگردانم را می بینم که چطوری بیشترشان قربانی سهل انگاری خانواده هایشان در امر تربیت اسلامی شده اند. از این طرف هم که خدا خیر دهد بعضی از معلم ها و اساتید بی قید را که چه افکار پوچی را در ذهن بچه های مردم فرو می کنند و آنها را در اصل دینشان دچار تردید می کنند.
      خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند. تازه به قول خود شما بیشتر همون مردان متأهل هستند که به سراغ ازدواج موقت می روند. در حالیکه اکثرشان فکر می کنند کار شرعی می کنند، خبر ندارند که ازدواج موقت هم برای افراد خاصی در شرایط خاصی است، نه اینکه هر کسی به خواسته نفسش پوشش شرعی بده و هر کاری دلش می خواهد بکند.
      موفق باشید. راستش من در این زمینه اطلاعات چندانی نداشتم .واقعا از صحبت های شما استفاده کردم و چیزهای جدیدی یاد گرفتم.
       
    شلمچه
      من با آقای ملاحسینی موافقم .
     

    مادر نگران
      به زودی مطلبیدر باره ازدواج موقت می نویسم .پای صحبتهای وزیر کشور بودم.و یک کار تحقیقی در این مورد داشتم.    

    از یک روحانی
    الحق بحث جامع و کاربردی بود
    من که از این تحلیل لذت بردم. مخصوصا اونجایی که از افتخارات دولت کنونی شمرده شده که طرح ها رو قبل از کارشناسی در جامعه اعلام کرده و باعث تشویش اذهان عمومی می شوند.

    منطقه 727
    ما باید ببینیم اسلام چی میگه. ولی  فقیه‏مون چی میگه؟ هرچی ایشون بفرمایند ، ما هم همون‏رو می‏کنیم.

    احساس با تو بودن
     سلام بر رفقا ...
    عرض به حضور شریفتون که ...
    به نتیجه رسیدن بر سر این موضوع به سادگی امکان پذیر نمی باشد ...
    - مطلب خانم سعیدی قابل تامل است در بحث عواطف ولی خب چون ازدواج موقت به جهت رفع نیاز بیان می شود بنابراین دو طرف به خوبی می دانند که ...
    - خیلی مشکل است اقدام و اجرای این موضوع ... به دلیل اینکه چقدر نوجوان و جوان نیازمند مذکر وجود دارد و بلکه مونث ؟!!!
    آیا رعایت شروط در ازدواج موقت صورت می پذیرد ؟ و آگاهی های لازم را دارند و اگر مسئله پیش آمد آیا تعهد و پایبندی نسبت به شریکشون احساس می کنند و یا فقط خوی حیوانی مسئله را مد نظر دارند ؟!!!
    - از یک طرف مشکل غرائض مطرح است و از طرفی دیگر بی تعهدی ...
    - از یک طرف بحث نیاز جوانان و تخلیه غریضه جنسی به میان آورده می شود و از طرفی دیگر عدم فرهنگ سازی و ترویج آموزشها و مهارت های زندگی ...
    - از یک طرف به مشکلات ازدواج جوانان اشاره می کنند ولی اشاره ای به بی اخلاقی و (ببخشید) بی لیاقتی بعضی جوونا برای اداره یک زندگی و متعهد نبودن در قبال همسر، نمی شود ...
    - مگر خداوند متعال فرموده که آااااااای انسان تو فقط برو یه زندگی تشکیل بده و با یه نفر وصلت کن بعد هر غلطی که خواستی بکن ؟
    یکم بیام به معارف اسلام نزدیک بشیم، یکمی بیام به حضرت رسول ص اقتدا کنیم و در اعتلای پرچم انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق بکوشیم...
    هر کی می گه اینا شعاره، بزار بره به ناکجا آبادی که بعد از سال ها پیش روی در آن پشیمان و پشیمان تر از قبل برگردد ...
    - بله مشکلات فراوانی بر سر راه جوانان هست و مشکلات اقتصادی هم موجود است ولی همه اینها از کجا اومده ؟ از آسمون که نیومده !!!
    * باور کنید به سادگی می شود یک زندگی را شروع و آن را اداره کرد فقط نکته اینجاست که برخی ها نمی خواهد نگرش خودشان را نسبت به یک زندگی تغییر دهند و به خود حتی اجازه نمی دهند که قدمی به سمت ترک رزایل اخلاقی بردارند و هر روز برای اصلاح خود تلاش کنند و قبل از ازدواج و شروع یک زندگی خود را برای حضوری سبز تربیت کنند، می آیند و مدام مشکلات ظاهری بر سر ازدواج را در بوق و کرنا می کنند و بر مشکلات می افزایند ...
    به امید مستحکم شدن بیشتر اصول اخلاقی در جامعه و بالاخص در میان جوانان عزیز . . .

    سجاده‌ای پر از یاس
     سلام علیکم بنده هم با سید کمیل موافقم
    موفق و پیروز باشین

    جهاد همچنان باقی است
    احکام اسلام تابع مصالح و مفاسد واقعیه هستند و عقل ناقص بشری را دسترسی به آن حقایق ناممکن است مگر آنچه خود شارع مقدس بیان داشته است.
    وظیفه حکومت اسلامی هم این است که مجرای پیاده شدن صحیح دقیق و کامل و همه جانبه احکام اسلام را در جامعه مشخص کند و به این کار اقدام کند.
    اگر چنین شود مشکلی هم پیش نمی آید

    خاطرات من
    به نام خدا
    ازدواج موقت برای مردائی که نه کار دارن نه پول پروژه ی خوبیه
    من منکر اسلام نیستم و چون شرعیه هر کی دوست داشت اینکارو بکنه ولی خود من اگر شده تا آخر عمر ازدواج نکنم تن به ازدواج موقت نمیدم ازدواج موقت برای خانوما که هم عاطفی ترن هم ضربه پذیر تر خیلی بده.

    نگاه منتظر
     سلام!
    با این وضعیت پیش اومده ترجیح میدیم ازدواج نکنیم چون اینجوری همش باید هول و هراس داشته باشیم که اقاهه سمت ازدواج موقت(البته اینجوری اولین ازدواج موقت به حساب میاد نه ازدواجای بعدی!!!)نره!!همه با حربه اسلام کار نادرستشون رو توجیه می کنن!!!!!

    منطقه ممنوعه
     سلام
    همینمون مونده بود که به جای تطبیق مسائل روز با اسلام، اسلام رو با مسائل روز مطابق کنیم! نمی‌دونم این ازدواج موقت، به این شکلی که آقایون می‌گن تو کجای دین اومده. حداقل یه آدرس بدن ما هم نیم‌نگاهی بیندازیم. این فحشای مبدل به لباس شرع کجا و ازدواج موقتی که در اسلام اومده کجا!
    یا علی

    یک دوست (‌البته نخواسته بود که نامش فاش شود.)
    سلام دوست عزیز
    من نظر نمی دم که باید چنین چیزی باشه یا نه اما بچه ها که بحث
    می کردند می گفتند اگه باشه خیلی خوبه می گفتند بعضی از علما هم بدون اجازه پدر اینو قبول دارن

    آقا (صبح امید)
      سلام
    حضرت علی (ع) فرمود اگر آن ملعون متعه را حرام نمی کرد، کسی زنا نمی‏کرد مگر بدبخت.
    باید عرض کنم که مخالفت افراد یا گروهها چیزی را حلال یا حرام نمی‏کند. البته شیعه به دلیل تقیه تا امروز متعه را ترویج نکرده؛ اما امروز برخی علمای سنی هم نوعی ازدواج موقت را ساخته‏اند که شبیه ازدواج موقت است. اما چون دست‏ساز است؛ و توجیه شرعی ندارد، زنا محسوب می‏شود. یعنی آنچه را که اسلام دارد، رها کرده و بدعت می‏گذارند. البته بنده به لحاظ جامعه‏شناختی نظری نمی‏دهم چرا که هنوز کار میدانی مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است. اما باید توجه داشت که این مسأله چیزی  نیست که لازم باشد در برابر آن ایستاد؛ چرا که قطعاً غیر شرعی نیست. فقط مشکل اهل سنت است که باید به نوعی  حل کرد. اما بعضی‏ها به دلیل نداشتن علم به مسائل اسلامی، به نوعی برخورد می‏کنند که گویی حرامی صورت می‏گیرد.
    باید توجه داشت که به حکم قرآن و روایات معتبر از پیامبر و ائمه این حکم از مسلمات اسلام است و هر کس دانسته آن را انکار کند، خدا و پیامبر را انکار کرده است. و این که علمای شیعه خیلی آن را در ظاهر تببلیغ نمی‏کنند به دلیل تقیه است. بنده چند سال در درس خارج فقه آیت‏الله مکارم شیرازی شرکت کرده‏ام که چند ماه از آن مربوط به نکاح موقت و احکام عملی مربوط به آن مانند مهریه بوده است.

    <**ادامه مطلب...**>

    الهام: دولت در زمینه ازدواج موقت برنامه ندارد
    سخنگوی دولت با اشاره به سخنان وزیر کشور درخصوص ازدواج موقت جوانان گفت: اظهارات آقای پورمحمدی درباره ازدواج موقت از جایگاه یک روحانی بوده است و دولت در این زمینه برنامه‌ای ندارد.
    غلامحسین الهام، سخنگوی دولت ظهر امروز و در حاشیه آیین عبادی- سیاسی نماز جمعه تهران، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در پاسخ به سوالی درباره این که آیا سخنان اخیر وزیر کشور درباره ازدواج موقت جوانان حاکی از قصد و برنامه دولت برای ورود در این زمینه است، با رد این موضوع تصریح کرد: اظهارات آقای پورمحمدی در این خصوص از جایگاه یک روحانی و کارشناس مسائل شرعی بوده است.
    وی همچنین با تاکید بر این که اظهار نظر و بحث درخصوص چنین مسائلی در صلاحیت علما و کارشناسان است، گفت: این امور مربوط به دولت به عنوان قوه مجریه در کشور نیست و سخنان حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی نیز از جایگاه وزیر کشور نبوده بلکه از جایگاه یک روحانی بوده است.
    پورمحمدی پنجشنبه هفته قبل طی سخنانی در همایش «هم اندیشی حجاب » در قم، با تاکید بر اینکه دین اسلام به عنوان دینی کامل برای حل همه مشکلات پاسخ مناسب دارد، گفته بود: حوزه‌های علمیه بایستی جسارت بیان حکم خداوند را داشته باشند.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]