سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که به حکمت شناخته شود . چشمها او را به دیده وقار و شکوه بنگرند . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----582174---
بازدید امروز: ----87-----
بازدید دیروز: ----66-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    مصاحبه خواندنی افروغ - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    مصاحبه خواندنی افروغ - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • مصاحبه خواندنی افروغ
    نویسنده: ایران سه شنبه 86/3/22 ساعت 12:39 صبح

    مصاحبه خواندنی افروغ با «شب شیشه‏ای »

    طلسم نقد احمدی‌نژاد در تلویزیون شکسته می‌شود؟

    با جملات صریح و محترمانه عماد افروغ در برنامه زنده و پرمخاطب شب شیشه‌ای، نقد کوچکی از دکتر احمدی‌ن‍‍ژاد انجام و از استفاده کم رئیس جمهور از مشاوره نخبگان گلایه شد.
    رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، سیاست‌زدگی و اقتصادزدگی جامعه ایرانی را از عوامل اصلی غیراخلاقی شدن جامعه توصیف کرد و گفت: معتقدم اخلاق در جامعه ما دارد دستخوش مطامع و منافعی قرار می‌گیرد که باید با این موضوع مقابله شود.
    دکتر عماد افروغ با اشاره به توصیه رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس، مبنی بر لزوم تحقق نگاه کلان و ملی در دیدگاه آنها، افزود: توجه به این وجه جزء توصیه‌های مقام معظم رهبری هم بوده است و غم نان، برق و مواردی از این قبیل، وظیفه نمایندگان مجلس نیست و اگر آنها هم در پی انجام کارهای اجرایی باشند، پس وظایف قوه مجریه چه می‌شود؟
    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: غلبه رویکرد فوق در نمایندگان باعث می‌شود بیشتر دنبال مماشات بوده و نتوانند انتقاد نمایند و لذا به تعاملی یک سویه با دولت وارد شوند که البته این مسئله بیشتر متوجه نماینده‌های شهرستان‌ها بوده است.
    افروغ که در برنامه شب شیشه‌ای شبکه تهران سخن می‌گفت، درباره رویکرد و نگاه سیاسی خود و فرزندانش اظهار داشت: بنده و فرزندانم اصولگرای اصلاح طلب هستیم و معتقدم، در ذات اصولگرایی نوعی اصلاح نهفته و اصلاح طلبی هم به اصول و معیارهایی نیازمند است.
    افروغ انتشار برخی شایعات مبنی بر اینکه علت رویکرد انتقادی وی به دولت نهم، عدم انتخابش به عنوان وزیر ارشاد است، را مباحثی غیر اخلاقی خواند و افزود: من همیشه اهل نقد بوده ام و چون معتقدم یکی از ارکان جمهوری اسلامی، پیوند اخلاق و سیاست است، این قبیل صحبت‌ها را غیر اخلاقی می‌دانم.

    نماینده مردم تهران در خانه ملت، با اشاره به مواضع خود در قبال سیاست‌های دولت‌های گذشته ایران، تصریح کرد: کلا روش شناسی من رئالیسم انتقادی بوده و از همان روز اول که دولت اصولگرا شکل می‌گرفت، در مصاحبه‌ای اعلام کردم که از تحقق همسویی بیمناکم و در این صورت جزء منتقدان خواهم بود و به همین دلیل هم هر چند که شاید برای بسیاری سنگین باشد، اصطلاح «به صدا در آمدن ناقوس دیکتاتوری جدید» را به کار بردم.
    این عضو ارشد اصولگرایان مستقل مجلس، همچنین گفت: هر چند که همسویی خوب است اما باید مراقب باشیم یکدستی ایجاد نشود و همسویی به تضییع حقوق شهروندان نینجامد.
    وی که پنجشنبه شب در برنامه شب شیشه‌ای شبکه تهران حضور یافته بود، با اشاره به انتقاداتی که از رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح کرده بود، در پاسخ به سئوالی درباره ارسال نامه‌ای از سوی اسفندیار رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی به کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت که آقای مشایی نامه‌ای برای ما ننوشته است.
    افروغ در همین راستا توضیح داد که به اقدام رئیس سازمان میراث فرهنگی برای شرکت در محفلی خاص اعتراض کرده و آن را زیبنده یک مسئول نظام اسلامی نمی‌داند و تکثیر فیلم این حضور را هم نوعی اشاعه فحشا تلقی می‌کند.
    وی با اشاره به حضورش در تایلند برای حضور در اجلاس آسیایی برای صلح گفت: در آن اجلاس هم ضیافت شامی ترتیب داده شد که در آن موسیقی آمریکایی نواخته می‌شد؛ بنده همان موقع به رئیس اجلاس "اعتراضی فرهنگی" کردم که ما به عنوان میهمانان خارجی انتظار نمایش هنر تایلندی و نه هنر غربی، که این موضع ما در آنجا با استقبال مسئول و دانشجویان حاضر مواجه شد و از آن پس هم نمایش و هنرهای تایلندی جایگزین موسیقی آمریکایی شد.
    نماینده مردم تهران در خانه ملت در ادامه سخنان خود با اشاره به تنوع و گستره کارها در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از پر رنگ بودن اقتصاد و سیاست در برابر فرهنگ در کشورمان ابراز تاسف کرد و افزود: کشور ما به شدت اقتصادزده و سیاست زده است و ما از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی توقع داشتیم که از روزنه فرهنگ به اقتصاد و سیاست بنگرند.
    وی در پاسخ به این سئوال مجری برنامه مبنی بر اینکه شما به عنوان یک فرد داخل نظام جمهوری اسلامی چه اقدامی را در این جهت انجام داده اید؟ گفت: اولین طرح که ما دنبال کردیم ساماندهی مد و لباس بود که بیش از آنکه دل مشغولی این طرح پوشش باشد، نماد و فرهنگ ایرانی بود که واقعا اینها به فراموشی سپرده شد و مجددا حقوق فرهنگی مورد غفلت واقع شد.
    افروغ یکی دیگر از اقدامات کمیسیون متبوعش در مجلس را طرح تسهیل ازدواج جوانان عنوان کرد و با اشاره به روند تصویب این طرح و تایید آن توسط شورای نگهبان گفت: متاسفانه دولت نهم این طرح را با طرح صندوق مهر رضا ادغام نمود و علیرغم وجود ابعاد مختلف در طرح ما آن را صرفا به موضوع وام محدود کردند.
    افروغ تصریح کرد: قرار نیست دولت مدی را ارایه کند بلکه فقط قرار است متناسب با خرده فرهنگ‌ها و اقشار مختلف کشور مد عرضه شود. ما می‌گفتیم در این زمینه هیچگونه طرح ایجابی نداریم یعنی صرفا می‌گفتم چه چیزی را نپوشید و نمی‌گفتیم به جای آن چه بپوشید.
    وی خاطر نشان کرد: سالهاست که ما نه در دولت فعلی ونه در دولت‌های گذشته شاهد رویکرد فرهنگی چشمگیری نیستیم اما کمیسیون فرهنگی مجلس تا کنون 12 طرح را در این زمینه‌ها ارایه کرده است.
    وی با اشاره به رویکرد واکنشی ایران در برابر نمایش فیلم ضد ایرانی 300 افزود: در آن زمان گفتم که هر چند واکنش لازم است اما من نگاه واکنشی را تایید نمی‌کنم و باید ببینیم در این زمینه طرح و استراتژی ما چیست؟
    افروغ در ادامه سخنان خود با بیان اینکه صدا و سیما اهداف خود را تعیین کرده و بر آن مبنا گام بر می‌دارد، به انتقاد از این دستگاه فرهنگی کشور پرداخت و افزود: مشکل ما با صدا و سیما این است که به نظر می‌رسد گروه‌هایی که به نام طرح و برنامه ایجاد شده در این سازمان چندان فعال نیستند و علاوه بر آن معتقدم نظارت در حین تولید برنامه‌ها در صدا و سیما وجود ندارد.
    وی ادامه داد: گلایه دیگر ما به صدا و سیما این است که نسبت به طرح استفاده مدیریت شده از ماهواره علیرغم تاکید برنامه سوم توسعه چندان روی خوشی نشان نداده اند و دراجرای این طرح کوتاهی کرده است.
    نماینده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به ارایه طرحی با همین مضمون از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس که در شور اول تصویب شده و در نوبت برای طرح در صحن علنی مجلس است در خصوص علت مخالفت صدا و سیما با چنین طرحی گفت: شاید بتوان مسائل ارزشی را از سویی، مباحث مربوط به آگهی‌های بازرگانی و ایجاد رقیب تجاری از دیگر سو و همچنین بحث رقابت محتوایی را از جمله علل این امر دانست.
    این عضو ارشد اصولگرایان مستقل مجلس، افزود: من معتقدم ما در دورانی هستیم که باید در پی مقتدای واحد و فرم‌های متکثر باشیم و دیگر دوران فرم واحد گذشته است. همچنین تاکید دارم که حتما باید بین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی جدایی بسیار ظریفی ایجاد شود تا از این طریق جمهوری اسلامی پایدار مانده و دچار توجیه سیاست‌های غلط خود نشود.
    رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: من هیچ گاه بین نیروهای مصطلح چپ یا راست نبوده ام؛ نگاه من نگاهی جامع است و چون به حقوق شهروندی هم نگاهی جامع دارم گاهی اوقات منتقد فرد گرایان افراطی و گاهی اوقات منتقد جمع گرایان افراطی بوده ام و همواره نقد‌های من برای پیشگیری بوده است.
    افروغ در خصوص حضورش در مرکز تحقیقات استراتژیک نهاد ریاست جمهوری در دوران دولت‌های قبل و طرح برخی مسائل مبنی بر اینکه این حضور به معنای عضویت او در جریان سیاسی خاصی می‌باشد، توضیح داد: این مرکز وابسته به ریاست جمهوری است و آنجا دیگر بحث حزب و فراکسیون سیاسی مطرح نیست، ضمن آنکه ما در آنجا یکی از منتقدان کسانی بودیم که اهدافی خاص داشتند و نهایتا هم استعفا کرده و پس از جلسه‌ای که به درگیری لفظی انجامید آن محل را ترک کردیم. آنجا ما نیروی ارزشی شناخته می‌شدیم وامروز به جای اینکه از این بابت به ما خسته نباشید بگویند چنین مباحثی را مطرح می‌کنند.
    وی در پاسخ به این سئوال که چرا مقاله‌های شما در برخی از هفته نامه‌های مرتبط با جریان موسوم به چپ منتشر می‌شد؟ افزود: خوب دوستان این طرفی هم بیایند و این مقالات را چاپ کنند، ما چه کار داریم مقاله کجا چاپ می‌شود، باید ببینیم چه چیزی چاپ شده و در آن چه سخنی مطرح شده است. ضمن آنکه من در یکی از همین مقاله‌ها با انتقاد از برخی مواضع جریان دوم خرداد اعلام کردم که باید از فرافکنی مبنی بر اینکه ما را رد صلاحیت کردند، بپرهیزید چرا که بزرگان شما تایید صلاحیت شدند و در واقع رای نیاوردند که البته برخی افراد همچون آقای کروبی هم به این موضوع اشاراتی داشته اند.
    رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین درباره موضوع آبگیری سد سیوند گفت: زمانی که در این خصوص بین وزارت نیرو و سازمان گردشگری اختلاف افتاد، ما بالاترین مقام این دو نهاد را خواستیم و موضوع را داوری کردیم و قرار شد میراه فرهنگی تا اطلاع ثانوی اجازه آبگیری سد سیوند را ندهد بعد از مدتی میراث فرهنگی با وساطت ما از وزارت نیرو مهلت خواست و ما هم این موضوع را قبول کردیم اما آن را به پذیرش وزارت نیرو منوط کردیم که هرگاه این وزارتخانه اعلام کرد این آبگیری انجام شود قضیه عملی شود و مخارج آن را هم بر عهده خودشان گذاشتیم که پس از مدتی میراث فرهنگی اعلام کرد آبگیری سد سیوند بلا مانع است.
    افروغ درباره نظر شخصی اش در این خصوص اظهار داشت: من از نزدیک این سد را دیدم و با توجه به اطلاعاتی که از سوی کارشناسان میراث فرهنگی دریافت کردم، احساس کردم آبگیری چندان اشکالی ندارد چرا که با مجموعه پاسارگاد خیلی فاصله دارد.وی تاکید کرد که البته نظر من نتیجه نظرات کارشناسی و اطلاعاتی است که در اختیارم گذاشته شده است.
    وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به نزدیکی زمان انتخابات دور آتی مجلس شورای اسلامی برای حضور در این انتخابات کاندیدا می‌شود؟ تاکید کرد: جدا نه!
    افروغ در واکنش به این سخن مجری برنامه که پس هدف از شرکت در این برنامه ها، تبلیغات برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نیست؟ گفت: من از این صحبت‌ها بدم می‌آید، چون معتقدم غیر اخلاقی است و نباید بیان شود.
    مجری این برنامه در پایان از افروغ خواست که دیدگاه خود را در خصوص برخی افراد و شخصیت‌ها و رجال سیاسی کشور بیان کند.
    وی درباره صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایشان باید با سعه صدر بیشتری در عرصه فعالیت‌های مطبوعاتی و با نگاهی عمیق تر در عرصه فرهنگ رفتار کند.
    افروغ جواد شمقدری مشاور فرهنگی رئیس جمهور را نیز فردی صاحب دغدغه خواند که پای دغدغه‌های خود ایستاده است.
    نماینده مردم تهران در مجلس هفتم درباره احمد توکلی همتای دیگر خود در مجلس نیز گفت: ایشان را در کل یک اصولگرای ناب می‌دانم که گاهی اوقات جانب احتیاط را بیش از حد نگه می‌دارند.
    وی محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را یک فرد کارکشته سیاسی خواند که بیش از حد محاسبه گرا، مصلحت گراو محافظه کار است.
    افروغ درباره سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان نیز اظهار داشت: ایشان فردی فرهنگی بود که شعار توسعه سیاسی سر داد اما متاسفانه به هویت تاریخی و فرهنگی ما حداقل در ابتدای دوران ریاست جمهوری شان کمتر توجه شد و الگوی توسعه سیاسی وی نیز با جامعه و فرهنگ ما بیگانه بود. وی در عین حال تصریح کرد که شخصا برای شخصیت فرهنگی آقای خاتمی احترام قائلم.
    رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره محمود احمدی نژاد رئیس جمهور نیز، گفت که ایشان یک اصولگرا است که متاسفانه کمتر تن به مشورت می‌دهد.
    افروغ خاطر نشان کرد:‌ ای کاش دکتر احمدی نژاد، نخبگان و دایره مشورتی خود را گسترش می‌داد و کمتر از ابزارهای رسانه‌ای در جهت ایجاد نوعی هژمونی استفاده می‌کرد.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]