سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با پاداش دادن به نیکوکار بدکار را بیازار . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----582171---
بازدید امروز: ----84-----
بازدید دیروز: ----66-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    گزارشی از تولد نخستین حیوان شبیه‌سازی شده در ایران - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    گزارشی از تولد نخستین حیوان شبیه‌سازی شده در ایران - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • گزارشی از تولد نخستین حیوان شبیه‌سازی شده در ایران
    نویسنده: ایراندوست جمعه 86/3/25 ساعت 9:26 عصر

    ایران خبر می نویسد :

    محققین پژوهشکده رویان وابسته به جهاد دانشگاهی در ادامه تلاش خود در زمینه همانندسازی (کلونینگ) توانستند گامی دیگر در نیل به اهداف خود در این زمینه بردارند.

    این گوسفند شبیه‌سازی شده در پایگاه تحقیقاتی رویان اصفهان متولد شد اما به علت عوارض زایمانی ، نتوانست ادامه حیات دهد.

    بنابر اعلام پژوهشکده رویان ،شامگاه چهارشنبه یازدهم مردادماه نخستین گوسفند همانندسازی شده کشور که جنین آن از طریق انتقال هسته یک سلول بالغ از غضروف گوش گوسفند به دورن تخمک بدون هسته گوسفند دیگری بدست آمده بود در پایگاه تحقیقاتی اصفهان متولد شد.

    این گوسفند شبیه‌سازی شده متاسفانه علیرغم تلاشهای دامپزشکی فراوانی که صورت گرفت زنده نماند. <**ادامه مطلب...**>

    وقوع چنین مشکلی معمولا در روش کلونینگ دور از انتظار نیست و سایر مراکز تحقیقاتی جهان نیز با آن روبرو هستند.

    آنچه مسلم است در ‪ ۲‬ماهه اول انتقال جنین شبیه‌سازی شده به گوسفند حدود ‪ ۶۰‬درصد ،در دوماهه دوم بین ‪ ۲۰‬تا‪ ۵۰‬درصد ودر نهایت بیش از ‪ ۹۰‬درصد احتمال سقط وجود دارد.

    طبق آمار و استانداردهای جهانی تنها حدود ‪ ۳‬تا‪ ۵‬درصد جنین‌های شبیه‌سازی شده با موفقیت متولد می‌شوند.

    پژوهشکده رویان اعلام داشته است که در حال حاضر گوسفندان حامله دیگری را که به همین روش باردار شده‌اند در اختیار دارد که در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوشی را در ارتباط با زایمان آنها اعلام خواهد کرد.

    این پژوهشکده اعلام آمادگی نموده که می‌تواند نمونه‌های لازم را جهت بررسی‌های بیشتر در اختیار سایر مراکز تحقیقاتی داخل و خارج کشور قرار دهد.

    آزمایشهای مولکولی بر اساس مارکرهای ‪ STR‬موید صحت انجام همانندسازی بوده است.

    در شبیه‌سازی گوسفند دو بحث وجود دارد ،به دست آوردن تکنیک شبیه‌سازی یکی از این مباحث است که پژوهشگران پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی کاملا از لحاظ علمی این تکنیک را در دست دارند.

    هم‌اکنون تکنیک خارج کردن هسته سلول و انتقال آن به داخل تخمک در پژوهشکده رویان به طور علمی انجام می‌شود.

    بارور شدن گوسفند و تولد گوسفند شبیه‌سازی شده دومین بحث در شبیه‌سازی گوسفند است که هم‌اکنون دانشمندان ایرانی طبق قوانین علمی روز دنیا این کار را انجام می‌دهند.

    دکتر “حسین ایمانی” عضو هیات علمی پژوهشکده رویان در این زمینه می گوید: برای اثبات حاملگی گوسفندان از روشهای خاصی از جمله سونوگرافی استفاده می‌شود تا علاوه بر اثبات حاملگی آنها از وضعیت رشد و سلامت جنین شبیه‌سازی شده نیز مطلع شد.

    وی گفت: با توجه به اینکه میزان سقط در مورد جنین‌های شبیه‌سازی شده فوق‌العاده زیاد است به منظور آگاهی از وضعیت جنین‌های شبیه‌سازی شده عمل سونوگرافی را در مراحل مختلفی تکرار می‌کنیم.

    دکتر ایمانی تصریح کرد:در مورد تکنولوژی همانندسازی گوسفند علاوه بر کشور ایران در حدود هشت کشور دیگر نیز عمل همانندسازی “گوسفند” در حال انجام است.

    وی در خصوص نحوه عمل همانندسازی گفت:در این عمل یک سلول غیر جنسی که حاوی کروموزوم‌های کامل است در داخل سلول جنسی ماده که هسته آن جدا شده است قرار می‌گیرد و به گوسفند ماده میزبان منتقل می‌شود.

    دکتر ایمانی تصریح کرد:در طرح همانندسازی گوسفند که در پژوهشکده رویان انجام شده است سلول غیر جنسی از گوش گوسفندی که قرار است شبیه سازی شود پس از جداسازی هسته آن در داخل سلول جنسی ماده قرار گرفت و به داخل رحم گوسفند انتقال داده شد.

    عضو هیات علمی پژوهشکده رویان اظهار داشت:طرح همانندسازی بر روی گونه های مختلف حیوانات قابل انجام است ولی آنچه که اکنون در ایران در حال انجام است شبیه‌سازی “گوسفند ” و “گاو” است.

    دکتر “مهدی وژگانی” دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در این‌باره گفت:با استفاده از روش سونوگرافی با دقت ‪ ۹۹‬تا‪ ۱۰۰‬درصد می‌توان به اثبات آبستنی دام پی برد.

    وی افزود:با استفاده از روش سونوگرافی علاوه بر اثبات آبستنی در گوسفند می‌توان به میزان رشد جنین شبیه‌سازی شده نیز پی برد و در مواردی هم که پیش بینی می‌شود جنین شبیه‌سازی شده به محله زایش نخواهد رسد از قبل با استفاده از سونوگرافی می‌توان به این امر پی برد.

    وی با بیان اینکه در بحث “کلونینگ” میزان سقط بسیار بالا است افزود:
    اختلالات قلبی و عروقی و همچنین اختلالات مربوط به جفت که در جنین‌های شبیه سازی شده وجود دارد از عمده‌ترین علت‌هایی است که باعث می‌شود جنین‌های شبیه‌سازی شده تا قبل از زمان زایش از بین بروند.

    دکتر وژگانی تصریح کرد:در روش همانندسازی گوسفند که جنین شبیه‌سازی شده به گوسفند میزبان انتقال داده می‌شود هیچ گونه خطری برای گوسفند میزبان حتی در مواردی که جنین سقط شود وجود ندارد.

    مدیریت طرح تحقیقاتی همانندسازی گوسفند در ایران به عهده مرحوم دکتر “سعید کاظمی آشتیانی” رییس پژوهشکده رویان بود که چندی قبل درگذشت.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]