سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل، سرچشمه حکمت و گوش، آبگیر آناست . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----582170---
بازدید امروز: ----83-----
بازدید دیروز: ----66-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    علت «سه قبضه کردن» ممنوعیت صدور سلاح از آمریکا به ایران - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    علت «سه قبضه کردن» ممنوعیت صدور سلاح از آمریکا به ایران - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • علت «سه قبضه کردن» ممنوعیت صدور سلاح از آمریکا به ایران
    نویسنده: ایراندوست یکشنبه 86/3/27 ساعت 10:38 عصر

    ایران خبر می نویسد :  

    شاید بسیار تعجب‌برانگیز باشد که روز گذشته کناره‌گیری آمریکا با گذشت 28 سال از قطع رابطه با ایران و گذشت حدود ده سال از تشدید تحریم ایران در قالب «Damato» اکنون «قانون توقف تجهیز تسلیحاتی ایران» را از تصویب خود گذرانده است.

    رضا طبیب، برای دوستان و خانواده‌اش، نمونه‌‌ای خوب از مهاجری بود که می‌تواند زندگی جدیدی را آغاز کند. وی که فرزند یک قاضی ایرانی است، در فرودگاه «جان وین» در «اورنج کانتی»، مسئول پرواز بود. وی به چهار زبان تسلط داشت و در موارد گوناگون می‌شد روی او حساب کرد.

    به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «بیزینس ویک»، مأموران سرویس تحقیقات جنایی دفاعی پنتاگون، کشف کردند که طبیب استعداد دیگری نیز دارد: تهیه قطعات ممنوعه هواپیماها برای ارتش ایران.

    در 7 می گذشته، دادگاه فدرال «سانتا باربارا»، طبیب 52 ساله را به اتهام کمک به ایران در به دست آوردن قطعات «F-14» به دو سال زندان محکوم کرد. این در حالی است که شاه ایران پیش از سقوط رژیمش هشتاد عدد از این هواپیماها را از آمریکا خریداری کرده بود.<**ادامه مطلب...**>

    مقامات قضائی می‌گویند: طبیب و یکی از همدستانش به راحتی هزاران قطعه «F-14» را از منبعی عجیب و ساده به دست می‌آوردند: یک شرکت اینترنتی که طرف قرارداد دولت آمریکا برای حراج تجهیزات نظامی اضافی دولت به مردم بود.

    سازمان‌های دفاعی و امنیتی می‌گویند، در حال تعقیب چندین پرونده مشابه هم هستند که در آنها قطعات ممنوعه به نام «قطعات اضافی» به خارج سیستم منتقل شده‌اند. در مارس گذشته بازرسان قطعات «F-14» و پرونده ایران، مقامات قضائی را به چند هدف راهنمایی کردند. همچنین مجموعه‌ای از نیروی دریایی سه هواپیمای غیرمجاز را به سه خرده‌فروش فروخته و سرانجام این قطعات به موزه‌های کوچک رسیده بود. هواپیمای چهارم هم به قیمت چهار هزار دلار به شرکت هالیوودی «پارامونت پیکچرز» برای حضور در یک فیلم فروخته شده بود. در موارد پیاپی، بازرسان تجهیزات نظامی حساس را در چمدان‌ها یا مکان‌های متعلق به واسطه‌ها کشف کردند که در راه تحویل به مشتریان بودند، اما به رغم هشدارهای سیاسی و حقوقی، بی‌دقتی‌های زیادی در شناسایی و تأیید اهداف خریداران انجام گرفته بود که منجر به ورود تجهیزات نظامی ساخت آمریکا به بازار سیاه جهانی شده بود. مقامات آمریکایی می‌گویند، بسیاری از این قطعات به ایران و برخی نیز به چین و روسیه فرستاده شده است.

    اما جدیدترین تحقیقات سال 2005 در کالیفرنیا، جوانب گسترده‌تری از نفوذپذیری پنتاگون را فاش کرد. مأموران، بنا بر انتظاراتشان در حمله به اهداف، محموله‌‌هایی از قطعات «F-14» را به دست آوردند که به مقصد ایران بسته‌بندی شده بود. همچنین قطعاتی را کشف کردند که دو سال پیش در جریان پرونده دیگری به دست آمده بود و حتی برچسب مربوط به مدرک قضائی بودن این قطعات، مربوط به پرونده قبلی هنوز هم روی آن بود. این قطعات پس از برده شدن به پنتاگون دوباره فروخته شده و باز هم در مسیر ایران قرار گرفته بودند.

    هر ساله ارتش آمریکا میلیون‌ها شیء مختلف را از رده خارج کرده و یا رها می‌کند: پوتین، قایق، کامپیوتر و در مواردی قطعات هواپیما. قطعاتی که به خاطر حساسیت آنها نابود نمی‌شوند، به دیگر آژانس‌های دولتی منتقل شده که نوعا در سایتی مانند «eBay» در حراج‌های آنلاین توسط پیمانکاران خصوصی دولت به فروش می‌رسد.

    پنتاگون برای هر وسیله، یک کد سیزده رقمی دارد که نشان می‌دهد این قطعه باید نابود یا فروخته شود. بعضی قطعات حساس هم می‌توانند به حراج گذاشته شوند، اما تنها به خریدارانی می‌رسد که با امضای اسنادی، محدودیت‌های استفاده از این قطعات را بپذیرند.

    همه این اقدامات برای طبقه‌بندی، نابودی یا فروش وسایل توسط اداره تصفیه دولت انجام می‌شود که از سال 2001 در واشنگتن ایجاد شده است. این اداره، قرارداد انحصاری فروش تجهیزات نظامی وزارت دفاع را که دیگر نیازی به آنها ندارد، در اختیار دارد. سال گذشته، این مجموعه، حدود نوزده میلیون مورد وسیله را به حراج گذاشت که حدود 613 هزار نفر خریدار برای آن ثبت شده که بیشتر آنان از تجارت‌های کوچک هستند و آنها را خریداری کرده‌اند.

    در سه ماهه سال 2007، فروش قطعات نظامی 58 درصد سود 3/49 میلیون دلاری این اداره را تشکیل می‌دهد.
    اداره تصفیه می‌گوید که به شدت قوانین پنتاگون را رعایت می‌کند، اما تحقیقات جدید اداره محاسبات دولت، بازوی تحقیقاتی کنگره، نشان داد که یک شخص چگونه می‌تواند به راحتی یک قطعه حساس را از وزارت دفاع آمریکا خریداری کند.

    در موارد بسیاری، گزارش شد قطعاتی که باید نابود شده یا به ارتش بازگردد، اینترنتی به فروش رفته بود و حتی در چند مورد هم بازرسان اداره محاسبات در نقش خریدار، چندین قطعه حساس را خریداری کردند.

    این کمیته تحقیقاتی، هم پنتاگون و هم پیمانکاران را مقصر شناخت و اعلام کرد: اداره تصفیه قادر به طبقه‌بندی درست تجهیزات حساس نبوده است.
    در پی این موضوع و با توجه به افشای بازار سیاه قطعات «F-14»، مجلس نمایندگان آمریکا در 17 می گذشته، قانونی را تصویب کرد که پنتاگون را به طور کل از فروش قطعات «F-14» منع کرد.

    روز دوشنبه گذشته نیز مجلس نمایندگان با تأیید دوباره مصوبه خود اهمیت آن را نشان داد که این بار هم به خاطر مواضع بوش علیه ایران، وتوی آن از نظر سیاسی توسط بوش سخت است.
    «یو.اس.ای.تودی» در این‌باره نوشت: «قانون توقف تجهیز تسلیحاتی ایران» تاکنون با اظهارنظر و واکنش کاخ سفید روبه‌رو نشده است؛ قانونی که انتظار می‌رود موافقت سنا را هم به دست آورد.

    اعضای کنگره آمریکا، این طرح را کاری جدی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تجهیزات نظامی آمریکا دانستند.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]