سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم دشمن آنند که نمى‏دانند . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----581178---
بازدید امروز: ----100-----
بازدید دیروز: ----58-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    افشای ابعاد تازه‌ای از جان‌نثاری بلر به بوش - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    افشای ابعاد تازه‌ای از جان‌نثاری بلر به بوش - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • افشای ابعاد تازه‌ای از جان‌نثاری بلر به بوش
    نویسنده: ایراندوست چهارشنبه 86/3/30 ساعت 4:30 صبح

    ایران خبرمی نویسد :

    روزنامه حرفه‌ای و منتقد «گاردین» انگلیس، هم‌زمان با اعلام دو واقعیت ناگفته درخصوص صلح خاورمیانه و نقش بلر در جنگ عراق، ابعاد تازه‌ای از جان‌نثاری بلر به بوش را افشا کرد.

    به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «گاردین»، در حالی که فشارهای آمریکا و کشورهای غربی برای به  دو جانیشکست کشاندن دولت مردمی حماس با ایجاد اختلافات داخلی به اوج خود رسیده، ارشدترین مقام سازمان ملل در اسرائیل در گزارشی محرمانه هشدار داد: فشار آمریکا، باعث شده است تا نقش سازمان ملل به عنوان یکی از طرفین مذاکره در خاورمیانه، زیر سؤال برود.صد مرتبه به سگهه هه ....



    گزارش 53 صفحه‌ای «آلوارو دسوتو»، نماینده خاورمیانه‌ای سازمان ملل، چهره گسترده‌ای از دیپلماسی شکست‌خورده در منطقه را نشان می‌دهد که تاریخ آن، مربوط به پنجم می، درست پیش از استعفای اوست و افشای این گزارش با افزایش خشونت‌ها و تشدید تنش‌ها در غزه همراه است.

    دسوتو، اسرائیل را به قرار دادن پیش‌شرط‌هایی دست‌نایافتنی برای مذاکره با فلسطین متهم می‌کند و می‌گوید: مذاکرات صلح به رهبری غربی‌ها به شدت ناکارآمد بوده است.
    وی با انتقاد شدید از سیاست‌های به کار گرفته شده علیه فلسطین در سال‌های اخیر، تحریم‌ها را عامل مهمی در دور شدن طرفین از هدف صلح می‌داند.

    در همین حال، این روزنامه از اطلاع کامل بلر بر نبود برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی واشنگتن برای پس از جنگ عراق و اعزام نیروهای انگلیسی به این کشور به رغم این اطلاع خبر داد.

    مشاوران و دوستان نزدیک بلر افشا کردند: نخست‌وزیر که در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی تصدی خود است، به طور مکرر و ناموفق به کاخ سفید در این‌باره ابراز نگرانی نموده و حتی با وجود آن‌که بوش موافقت کرد انگلیس به روش‌های دیگری نیز می‌تواند کمک کند، باز هم نیروها را به عراق اعزام کرده است.

    گفتنی است، این افشاگری‌ها در یک برنامه مستند دو قسمتی از شبکه چهار انگلیس پخش شد و پرسش‌های بسیاری را از تضمین‌هایی که بلر در زمان جنگ در سال 2003 به مردم داد، پدید آورده است.


    «پتر ماندلسون» از مشاوران بلر در این برنامه می‌گوید: «مشخصا باید توجه بیشتری به دوران پس از جنگ برای بازسازی و برنامه‌ریزی می‌شد، اما من به یاد دارم که در آن زمان، وقتی این مسئله را گفتم، او پاسخ داد: ببین تو می‌دانی که من نمی‌توانم کاری انجام دهم. این در درجه اول مسئولیت آمریکاست، نه ما».

    سر دیوید مانینگ، سفیر کنونی انگلیس در واشنگتن نیز از نگرانی‌های زیاد بلر می‌گوید و تأیید می‌کند که بلر را یک سال پیش از جنگ برای ابراز نگرانی مستقیم به کاخ سفید فرستاده بود.
    مانینگ در بازگشت به لندن در گزارشی محرمانه به بلر می‌نویسد: «من گمان می‌کنم ریسک بزرگی در این کار هست و دولت بوش به شدت مشکلات را دست‌کم گرفته است».

    رایس نیز که در آن زمان مشاور امنیت ملی بوش بوده است، تأیید می‌کند: بوش حتی راه فراری را هم به بلر پیشنهاد داده و به او گفته که انگلیس می‌تواند به روش‌های دیگری کمک کند، اما بلر پاسخ داده است: «نه، من با تو هستم».


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]