سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگی و درمان است [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----581185---
بازدید امروز: ----107-----
بازدید دیروز: ----58-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    عزت‌ الله انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران فردا ـ 30 خرداد ماه ـ - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    عزت‌ الله انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران فردا ـ 30 خرداد ماه ـ - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • عزت‌ الله انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران فردا ـ 30 خرداد ماه ـ
    نویسنده: ایران پنج شنبه 86/3/31 ساعت 12:28 صبح

    عزت‌ الله انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران فردا ـ 30 خرداد ماه ـ 83 ساله می‌شود.

     عزت‌ الله انتظامی

    به گزارش ایسنا، این بازیگر سینما و تئاتر ایران که متولد 1303 تهران است، اخیرا در جمع ‌دانشجویان رشته‌ بازیگری به آنها توصیه کرد: برای موفقیت در بازیگری مدام کار کنید. او گفته است: از ده دوازده سالگی به‌لاله‌زار رفتم، ما هرگز امکانات شما را نداشتیم، اما با تمام مشکلات توانستیم دوام بیاوریم.

    انتظامی همچنین درباره‌ شیوه‌ بازیگری‌اش گفته: در تئاتر و سینما هرگز متن را حفظ نمی‌کردم، بلکه لغات خودم را، به کار می‌بردم به‌همین دلیل کلمات در جسم و جان من فرو می‌رفتند، البته این شیوه مرارت و رنج فراوانی می‌طلبد اما عشق به‌کار است که باعث تدوام آن می‌شود.

    فریدون جیرانی کارگردانی که فیلم «ستاره می‌شود» را با آقای بازیگر سینمای ایران کار کرده است، هم در مراسمی گفته بود: یک نکته اساسی درتاریخ سینما وجود دارد که اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و آن اینکه عزت‌الله‌انتظامی یک بازیگر و کارگردان است که هم‌نقش خود را بازی می‌کند و هم در هدایت سایر عناصر فیلم موثر است.

    وی خطاب به انتظامی گفته بود: شما همواره در گزینش هایی که داشته‌اید در فیلم‌های شاخصی بعد از انقلاب بازی کرده‌اید، چون جدای از حرفه‌ی بازیگری، دغدغه‌ی فیلم‌نامه، کارگردانی،‌ با کیفیت بودن فیلم دارید و به همین دلیل هم از لحظه‌ای که وارد تولید فیلم می‌شوید، خود را از عناصر آن فیلم جدا نمی‌دانید و جزیی از آنها می‌شوید.

    او همچنین از «روز فرشته‌» نام می‌برد که در بخشی از آن در تیراژ پایانی این فیلم قید شده که بازنویسی نهایی فیلم‌نامه از عزت‌الله‌انتظامی است، جیرانی همچنین این اعتقاد را مطرح می‌کند: انتظامی یعنی حتما آنقدر در تغییر و بازنویسی مسیر فیلم‌نامه موثر بوده‌اید و در جریان آن تاثیر مثبت گذاشته‌اید که آقای افخمی این کار را کرده‌اند و من اعتقاد دارم که فیلم‌هایی که شما بازی کرده‌اید، قبل از اینکه متعلق به کارگردان باشد کاملا شبیه خودتان است و فیلم شما است و چه بسا اگر شما در این فیلم‌ها بازی نمی‌کردید، آنها فیلمهایی متفاوت می‌شدند.

    انتظامی سال گذشته در مراسم تقدیر از یونسکو گفته بود: من «عزت»ام، عزت انتظامی، 82 سالم است. خیلی تئاتر بازی کردم، همه صحنه‌های تئاتر فردوسی تا سنگلج را کار کردم. الان اینجا هستم. بچه «سنگلج». او فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای تهران در سال 1351 است. برای ادامه تحصیل به مدرسه شبانه‌ تئاتر و سینما در هانوفر رفت و در سال 1337 به ایران بازگشت. او در ساله 1338 به استخدام اداره هنرهای زیبای کشور درآمد.

    عمده‌ نمایشهای او «محصلین کلک‌باز»، «چراغ گاز»، «قایق سرنوشت»، «آخرین تمرین»، «مترسک‌ها در شب»، «ریچارد سوم»، «سلطان مار»، «بنگاه تئاترآل» و ، عمده فیلمها و مجموعه تلویزیونی «مسافرت»، «هزار دستان» و «محاکمه» و فیلم‌های سینمایی «آقای هالو»، «پستچی»، «گاو»، «ستارخان»، «صادق کرده»، «حاجی واشنگتن»، «گراند سینما»، «هامون»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «روز واقعه»، «خانه‌ روی آب»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «گاو خونی»، «مینای شهر خاموش». او جوایز بهترین بازیگر نقش دوم را برای بازی در فیلم «هالو» در سال 1350، بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم «گاو» از جشنواره شیکاگو 1350 و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول برای فیلم «گراندسینما» از جشنواره‌ فیلم فجر 1367،‌ سیمرغ بلورین نقش بازیگر اول برای فیلم «روز فرشته» در جشنواره فجر 1372 گرفت و بهترین بازیگر برای بازی در گاوخونی در سال 1382 شد و در جشنواره‌ اخیر فجر جایزه‌ ویژه‌ را هیات داوران برای فیلم «مینای شهر خاموش» به آقای بازیگر سینمای ایران اهدا کرد.
    این روزها هم خبری آمد که عزت‌الله انتظامی برای فیلم «آتش سبز» محمدرضا اصلانی قرارداد بسته است.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]