سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست، کسی است که از ستم و تجاوزگری باز دارد و بر انجام دادن خوبی و نیکویی یاری کند . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----581866---
بازدید امروز: ----45-----
بازدید دیروز: ----153-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    متکی: بررسی گفت‌وگوی اول با آمریکا تمام نشده - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    متکی: بررسی گفت‌وگوی اول با آمریکا تمام نشده - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • متکی: بررسی گفت‌وگوی اول با آمریکا تمام نشده
    نویسنده: ایراندوست شنبه 86/4/2 ساعت 10:32 صبح

    ایران خبر می نویسد :

    وزیر خارجه کشورمان با بیان این که بررسی دور اول گفت‌وگوهای ایران و آمریکا درباره عراق هنوز به پایان نرسیده است، گفت: بعد از پایان بررسی، نتایج را به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم.
    به گزارش فارس، منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز پنجشنبه پس از دیداری دو ساعته با «المار محمد یاراف» همتای آذربایجانی خود در کنفرانس خبری مشترک ضمن تشریح مذاکرات انجام شده به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت.
    خبرنگاری در خصوص آزادی پنج مامور ربوده شده سرکنسولگری ایران در اربیل و همچنین اظهارات متکی در یکی از مصاحبه‌هایش مبنی بر این که «آمریکایی‌ها را پشیمان خواهیم کرد» از وزیر خارجه کشورمان سؤال کرد که وی در پاسخ با بیان این که بعد از آن مصاحبه، مصاحبه دیگری انجام دادم، گفت: در آن مصاحبه عنوان کردم که بخشی از آن پشیمانی در حال حاضر حاصل شده و آن پشیمانی در داخل آمریکاست که مردم این کشور از سیاست‌های غلط و غیرقانونی دولت آمریکا در عراق رویگردان شده‌اند و بخشی از آن را در انتخابات گذشته نشان دادند.
    وی با بیان این که آمریکا در شرایط بسیار دشواری در عراق و در منطقه قرار گرفته است، دلیل این شرایط را سیاست‌ها و عملکردهای غلط دولت آمریکا برشمرد.
    وزیر خارجه کشورمان در خصوص اقدامات انجام شده در قبال آزادی این پنج مامور، گفت: ما از طریق دیپلماسی عمومی و نزد دولتمردان عراق و همچنین سازمان ملل همه تلاش خود را برای پیگیری موضوع انجام می‌دهیم.
    متکی با اشاره به نامه‌ای که اخیراً و برای بار دوم به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت درباره این پنج نفر نوشته شده است، خاطرنشان کرد: با برآورد خسارات وارد شده به سرکنسولگری ایران در اربیل به واسطه حمله نظامیان آمریکایی و همچنین خسارات جسمی، مادی و معنوی وارده به دیپلمات‌ها، در تدارک لایحه قضایی برای پیگیری این موضوع هستیم.
    وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره دور دوم گفت‌وگوهای ایران و آمریکا و زمان و سطح هیئت‌های شرکت کننده در این گفت‌وگوها، با بیان این که طرف عراقی علاقمند برگزاری دور دوم این گفت‌وگوهاست، خاطرنشان کرد: ما با نظر مثبت موضوع را در دستور کار داریم.
    وزیر خارجه کشورمان با ذکر این نکته که بررسی‌ها درباره دور اول گفت‌وگوها هنوز به پایان نرسیده است، گفت: بلافاصله بعد از پایان بررسی‌ها هر تصمیمی که اتخاذ شود به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.
    متکی با تاکید بر این که در هدف و جهت‌گیری ما نسبت به مذاکرات تغییری حاصل نشده است، تصریح کرد: همان اهدافی که از قبل مطرح بود کماکان مدنظر ماست.
    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که گفته می‌شود لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با شما و همچنین احمدی‌نژاد بر پذیرش طرح البرادعی از سوی ایران تاکیده کرده که یکی از گزینه‌های آن تعلیق است، اظهار داشت: اظهارات البرادعی مبنی بر پذیرش واقعیت هسته‌ای ایران که قاعدتاً غنی‌سازی بخشی از این واقعیت است و عدم انحراف فعالیت‌های هسته‌ای ایران به سوی اهداف نظامی، بخش‌های مهم این گزارش را تشکیل می‌دهد که این موارد پایه‌های خوبی برای رسیدن به یک تفاهم براساس ملاحظات طرفین است.
    وزیر خارجه کشورمان با اشاره به ملاحظه جمهوری اسلامی در احقاق حق قانونی‌اش در برخورداری از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای که غنی‌سازی بخشی از آن است و ملاحظات طرف مقابل مبنی بر عدم انحراف، گفت: توجه به این ملاحظات می‌تواند مبنای توافقات خوبی باشد.
    یکی از خبرنگاران آذری از متکی در خصوص موضع ایران نسبت به مناقشه قره‌باغ سؤال کرد که وی در پاسخ گفت: ایران تمامیت ارضی آذربایجان را محترم شمرده و از آن حمایت می‌کند.
    متکی یکی از موارد مذاکرات امروزش با محمد یاراف همتای آذربایجانی‌اش را همین مسئله عنوان کرد و گفت: به اعتقاد ما این مسائل باید حل و فصل شود و ایران نیز آماده کمک برای حل این موضوع است.
    وی با بیان این که در مذاکرات هیئت ارمنستانی به تهران وزیر خارجه ارمنستان نقطه‌نظراتی را در این زمینه مطرح کرد، افزود: امروز نیز وزیر خارجه آذربایجان طرحی را تبیین و تشریح کرد و بنا شد ما در رابطه با طرح مدنظر ارمنستان و همچنین طرح امروز آذربایجان در گفت‌وگوی بین دو کشور این موضوع را پیگیری کنیم.
    وزیر خارجه کشورمان آرامش آذربایجان را آرامش منطقه و همچنین ایران برشمرد.
    متکی در پاسخ به سؤالی در خصوص پیشنهاد پوتین در رابطه با استفاده از پایگاه راداری قبله، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با حساسیت پیشنهاد پوتین به طرف آمریکایی را در مسکو و باکو و همچنین در مذاکرات امروز در دست پیگیری دارد.
    وی با بیان این که امنیت جمهوری اسلامی ایران ایجاب می‌کند به این گونه مباحثی که مطرح می‌شود با دقت و حساسیت تمام توجه کنیم، یادآور شد: اگرچه معتقدیم مسائل مطرح شده بین آمریکا و روسیه موضوعی در ارتباط با خودشان است.



        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]