سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزد ابلیس، مرگ هیچ یک از مؤمنان، ازمرگ فقیه محبوب تر نیست . [امام صادق علیه السلام]
کل بازدیدها:----581350---
بازدید امروز: ----24-----
بازدید دیروز: ----56-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    چرا اندونزی علیه ایران رای داد؟ - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    چرا اندونزی علیه ایران رای داد؟ - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • چرا اندونزی علیه ایران رای داد؟
    نویسنده: ایران سیاست پنج شنبه 86/4/21 ساعت 6:17 صبح

    سایت خبری "رعیت مردکا" به نقل از وزیر هماهنگ‌کننده سیاست، حقوق و امنیت ملی اندونزی ، دلایل جاکارتا برای همراهی با واشنگتن در تصویب قطعنامه ضدایرانی ‪ ۱۷۴۷‬را تشریح کرد.
    به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از جاکارتا، "ویدودو آ.اس" که روز گذشته به عنوان نماینده رییس جمهوری اندونزی در جلسه استیضاح پارلمان این کشور شرکت کرده بود ، گفت: به این دلیل از قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬حمایت کردیم که ایران در فعالیت‌های غنی‌سازی خود شفاف‌سازی نمی‌کند و پیشتر نیز ما به تهران تذکر داده بودیم که شفاف‌تر عمل کند.

    وی افزود: در صورتی که ایران بخواهد همچنان به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه دهد، به یقین این اقدام باعث نگرانی کشورهای منطقه خاورمیانه خواهد شد.

    وزیر هماهنگ‌کننده سیاست، حقوق و امنیت ملی با اشاره به اینکه تا بحال هیچ توافقنامه‌ای مبنی بر پاک‌سازی خاورمیانه از تسلیحات هسته‌ای امضا نشده است خاطرنشان کرد: اندونزی به دنبال حل مسالمت آمیز پرونده هسته‌ای ایران است و در این راستا تلاش خواهد کرد.
    "ویدودو آ.اس" افزود: اندونزی پس از بررسی عمیق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬شورای امنیت سازمان ملل حمایت کرد و حمایت از این قطعنامه به راحتی صورت نگرفت زیرا روند اتخاذ این موضع روند بسیار طولانی بود.
    البته نماینده رییس جمهوری اندونزی در خصوص مکالمه تلفنی سوسیلو با جرج بوش پیش از زمان رای‌گیری برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی، اشاره‌ای نکرد.
    در همین پیوند، "سوسیلو بامبانگ یودهویونو" رییس جمهوری اندونزی به دلیل حضور در استان "کالیمانتان" در جلسه روز سه‌شنبه استیضاح دولت در پارلمان این کشور حضور نیافت.
    بر اساس اعلام شبکه خبری "مترو تی وی" اندونزی، هفت‌تن از وزیران کابینه دولت برای پاسخگویی به سووالات نمایندگان در مجلس حاضر شده بودند.
    این شبکه خبری اعلام کرد: پس از برپایی دو جلسه مشاوره میان رییس جمهوری و هیات رییسه مجلس طی هفته گذشته، موضع بسیاری از فراکسیون‌ها نرم‌تر از گذشته شده است و آنان دیگر بر حضور رییس جمهوری در جلسه علنی مجلس پافشاری نمی‌کنند.
    این در حالی است که فراکسیون حزب دموکراتیک مبارز و فراکسیون حزب رسالت ملی همچنان خواهان حضور شخص سوسیلو در مجلس هستند.
    "عبدالله طوها" یکی از مقامات فراکسیون حزب رسالت ملی اعلام کرد که مساله عدم حضور رییس جمهوری در مجلس برای پاسخگویی به استیضاح دولت را به دادگاه قانون اساسی خواهد کشاند.
    "تاهیو کومولو" رییس فراکسیون حزب دموکراتیک مبارز نیز با انتقاد از رییس جمهوری برای عدم حضور در مجلس گفت: برای ما تاسف بار است که رییس جمهوری در جلسات غیررسمی در مجلس حاضر می‌شود، ولی در جلسات رسمی مجلس حضور نمی‌یابد.
    مردم مسلمان و شماری از سیاستمداران مستقل اندونزی حمایت دولت کشورشان از قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬را به خیانت جاکارتا نسبت به تهران تعبیر کردند.
    پیش از این، "هاشم موزادی" رییس اجرایی سازمان اسلامی نهضت‌العلمای اندونزی با ابراز تاسف از رای مثبت جاکارتا به قطعنامه ضد ایرانی، "سوسیلو بامبانگ یودهویونو" رییس جمهوری اندونزی را به مطالعه سرنوشت نوکران آمریکا فراخواند.
    موزادی اقدام جاکارتا در تصویب قطعنامه ضد ایرانی را، یک اشتباه بزرگ خواند و گفت: بر اثر همین اشتباه بزرگ دولت ، ملت مسلمان و دیگر کشورهااز اندونزی دوری خواهند کرد و دولت باید در برابر مردم مسلمان کشور پاسخگو باشد.
    " این تصمیم جاکارتا احساسات امت مسلمان را جریحه‌دار کرد."
    وی افزود: از نظر شجاعت و قاطعیت، "سوسیلو " با خانم "مگاواتی" قابل مقایسه نیست زیرا در زمان ریاست جمهوری "مگاواتی"، وی با قاطعیت از حمله نظامی آمریکا به عراق انتقاد کرد.
    رییس اجرایی سازمان اسلامی نهضت‌العلما با بیان اینکه رای مثبت اندونزی در شورای امنیت اعتراض علمای مختلف جهان را به همراه داشته است گفت :
    علمای کشورهای مختلف از اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان انتظار بیشتری در شورای امنیت داشتند.
    " من با شمار زیادی از اعتراضات علمای دنیا روبرو هستم."
    "موزادی" با اشاره به اینکه اعتبار اندونزی نزد کشورهای در حال توسعه و اسلامی نزول کرده است افزود: شاید در آمریکا اندونزی مورد ستایش قرار گیرد، ولی این ستایش و تقدیرها حاصلی به همراه نخواهد داشت.
    رییس اجرایی سازمان اسلامی نهضت العلمااز سوسیلو خواست تا سرگذشت رهبران حامی آمریکا را که تمامی آنها به هنگام ضعف مورد حمایت آمریکا قرار نگرفته‌اند، مورد مطالعه قرار دهد.
    قائم‌مقام مجلس مشورتی خلق اندونزی نیز گفت: تصویب قطعنامه علیه ایران بی‌عدالتی محض است زیرا برخی دیگر از کشورها مانند آمریکا و اسراییل دارای بمب اتمی بوده و از آن به عنوان تسلیحات کشتار جمعی استفاده می‌کنند.
    "آ.آم. فتوا" افزود: ایران بارها اعلام کرده است که در فعالیت‌های هسته‌ای اهداف تسلیحاتی را دنبال نمی‌کند واین فعالیت‌ها تنها اهداف صلح‌آمیز داشته و در جهت رفاه مردم می‌باشد.
    وی خاطرنشان کرد : در حالی ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای متهم می‌شود که هیچ دلیل و مدرکی ارایه نشده است.
    فتوا گفت : کشورهایی که خود از فناوری هسته‌ای استفاده می‌کنند نمی‌توانند شاهد استفاده یک کشور اسلامی از فناوری هسته‌ای باشند زیرا آنان (کشورهای غربی) از آنجایی که تشنه قدرت هستند از پیشرفت و توسعه یک کشور مسلمان خشنود نمی‌شوند.
    وی با تاکید بر اینکه موضع دولت در قبال قطعنامه ضد ایرانی مغایر با قانون اساسی اندونزی بود افزود: جاکارتا در سیاست‌های خود در رابطه با تهران ثابت قدم نبود و به قولی که هنگام سفر رییس جمهوری و رییس مجلس ایران به اندونزی داده بود، عمل نکرد.
    رای مثبت اندونزی به عنوان عضو غیر دایم شورای امنیت به قطعنامه ضد ایرانی ‪ ،۱۷۴۷‬مخالفت گسترده شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور را به دنبال داشت.
    اعضای کمیسیون یک مجلس اندونزی (کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی) از جمله اولین مقامات سیاسی این کشور بودند که باابراز تاسف از موضع جاکارتا در قبال قطعنامه ضد ایرانی، به انتقاد از دولت پرداختند.
    "سوریپتو" عضو کمیسیون یک مجلس با ابراز تاسف از رای مثبت اندونزی در شورای امنیت گفت: اندونزی می‌بایست موضع بی‌طرفی اتخاذ می‌کرد.
    " در صورتی که مقامات کمی شجاع‌تر بودند اندونزی حتی می‌توانست مخالف این قطعنامه نیز باشد زیرا در حال حاضر گویی اندونزی با پاسخ مثبت خود حامی آمریکا شده است."
    " سیدهارتو دانوسوبروتو " قایم مقام کمیسیون یک مجلس اندونزی در خصوص رای مثبت کشورش به قطعنامه ضد ایرانی اظهار داشت: پر واضح است که این اقدام اندونزی قدمی رو به عقب است.
    وی گفت: غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران با اهداف صلح آمیز صورت می‌گیرد، پس چرا ما نباید از آن حمایت کنیم؟
    "اونتونگ واهونو" دیگر عضو کمیسیون یک مجلس از فراکسیون حزب عدالت و رفاه نیز تصریح کرد: ما از دولت برای این تغییر موضع بازخواست خواهیم کرد.
    " واقعا شرم‌آور است، هنگامی که رییس جمهوری ایران به اندونزی آمد ما حمایت خود را از ایران اعلام کردیم ولی حالا موضع خود را تغییر داده‌ایم." "پرمادی" عضو کمیسیون یک مجلس از حزب دموکراتیک مبارز که در حوزه مسایل امنیتی و امور بین‌الملل فعالیت دارد، جاکارتا را در این قضیه به عروسک آمریکا تشبیه کرد.
    وی گفت: عضویت اندونزی در شورای امنیت در صورتی که نتواند از منافع کشورهای جهان سوم دفاع کند هیچ سودی ندارد و در صورتی که جاکارتا بخواهد مانند عروسکی در اختیار آمریکا باشد، اعتبار خود را نزد کشورهای جهان سوم از دست خواهد داد.
    شخصیت‌های مذهبی اندونزی نیز رای مثبت جاکارتا به قطعنامه ضد ایرانی را به چالش کشیدند.
    "دین شمس‌الدین " رییس سازمان اسلامی محمدیه در این‌باره گفت: در اذهان چنین نقش بسته است که اندونزی در سناریوی کشورهای قدرتمند که تنها منافع اسراییل را پوشش می‌دهند، گرفتار شده است.
    وی با اشاره به اینکه دلیلی برای مقابله با برنامه‌های هسته‌ای یک کشور تا زمانی که این برنامه‌ها با اهداف صلح‌آمیز انجام می‌شود وجود ندارد، افزود: اندونزی اگر می‌خواست اقدام جدی بعمل آورده باشد باید برای تحریم کشورهایی که تسلیحات هسته‌ای دارند نیز پافشاری می‌کرد.
    "آزیوماردی عذرا" متفکر اسلامی و رییس سابق دانشگاه اسلامی- دولتی شریف هدایت‌الله جاکارتا گفت: رای مثبت اندونزی به قطعنامه ضد ایرانی بطور قطع باعث تنزل جایگاه این کشور در جوامع اسلامی و نیز کشورهای جهان سوم خواهد شد.
    " این تصمیم اندونزی می‌تواند به اعتبار کشور در نقش میانجی‌گری در منطقه خاورمیانه خدشه وارد کند."
    استادان و دانشگاهیان اندونزی نیز در واکنش به رای مثبت این کشور به قطعنامه ضد ایرانی زبان به اعتراض گشوده بودند.
    "هاریادی ایراوان" یکی از استادن روابط بین‌الملل دانشگاه اندونزی گفت:
    این تصمیم جاکارتا باعث ناامیدی بسیاری در داخل و خارج اندونزی خواهد شد زیرا دولت با این تصمیم خود نشان داد از نظر اقتصادی و سیاسی تا چه اندازه به آمریکا وابسته می‌باشد.

        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]