سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که نخست دست به ستم گشاید فردا پشت دست خاید . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----581351---
بازدید امروز: ----25-----
بازدید دیروز: ----56-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    دولت لائیک در عراق - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    دولت لائیک در عراق - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • دولت لائیک در عراق
    نویسنده: ایران سیاست پنج شنبه 86/4/21 ساعت 6:21 صبح

    حسین امیرعبداللهیان کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سرویس بین الملل«جهان» در خصوص اوضاع عراق و دسیسه‌های آمریکایی‌ها برای براندازی دولت مالکی گفت: حقیقت این است که بر اساس اخبار و اطلاعات موجود، آمریکایی‌ها یک دولت لائیک در عراق را به دولت فعلی ترجیح می‌دهند.

     
    وی افزود: توطئه اخیر دیک چنی در عراق برای براندازی دولت نوری مالکی و نامشروع جلوه دادن پارلمان این کشور، یک پیشینه تاریخی دارد و آمریکایی‌ها از بدو ورود خود در سال 82 به عراق، قصد داشتند ژنرال‌ها و مدیران آمریکایی را در تک تک وزارتخانه‌ ها، ارتش، پلیس و سیستم امنیتی منصوب کنند، اما به دلیل ناموفق بودن این نیروها، عدم شناخت آمریکایی‌ها از شرایط سیاسی اجتماعی، فشار رهبران دینی و سیاسی عراق و درخواست صریح آیت‌الله سیستانی از سازمان ملل برای ورود به عراق و برگزاری انتخابات آزاد، این مسئله به عنوان یک رویکرد اساسی در دستور کار مقامات عراقی قرار گرفت.
     
    این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به نقش وزرای خارجه کشورهای همسایه عراق در حمایت از این روند، اظهار داشت: برگزاری انتخابات بر اساس کتابی که بعدها برمر، حاکم غیرنظامی آمریکا در عراق، منتشر کرد، از نظر آنها آمریکا و انگلیس انتخاباتی زودهنگام بود که نتیجه آن، روی کار آمدن اکثریت شیعه و پس از آن اکراد و در نهایت اهل سنت بود.
    امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: از نگاه مردم و رهبران عراق، انتخابات پارلمان، انتخاباتی بود که در زمان طبیعی خود برگزار شد و نتیجه این انتخابات که در دو دوره برگزار شد، ورود نمایندگان منتخب مردم به پارلمان عراق بود و اثبات ترکیب جمعیتی بالای 65 درصد جمعیت شیعه در عراق، توافق نمایندگان شیعه، کرد و جریاناتی از اهل سنت که در اقدامات تروریستی دست نداشتند، منجر به روی کار آمدن مجلس ملی عراق شد.
    این کارشناس در ادامه با اشاره به روی کار آمدن جریان اکثریت شیعه در رأس قوه مجریه بر اساس قانون اساسی عراق، یادآور شد: چهره‌های لائیک و مورد نظر غرب به طور طبیعی بالا نیامدند و از آن زمان تاکنون مدیران آمریکایی در عراق تلاش دارند که اقداماتی را برای ناکارآمد جلوه دادن دولت منتخب عراق انجام دهند تا جائی که بوش در حالی که حاضر نمی شد مسئولیت کامل پرونده امنیتی عراق را به آقای مالکی واگذار کند، اما از چند ماه پیش به کرات در نطق‌های خود برای آقای مالکی زمان تعیین کرده و ایشان را تهدید می کند.
    وی افزود: بوش مالکی را تهدید می‌کند که اگر امنیت را در عراق برقرار نکند، مهلت کاری‌اش به پایان می‌رسد، یعنی از یک سو دست و بال دولت عراق را در مقوله‌های امنیتی بسته است و از سوی دیگر آنها را تهدید می‌کند که اگر موفق به برقراری امنیت نشود، زمان برای دولت عراق به سر خواهد آمد.
    امیر عبداللهیان با اشاره به این که مشابه این اظهارات را رایس هم تکرار کرده، تصریح کرد: اظهارات دیک چنی صرفنظر از صحت و سقم آن، در چارچوب و در تداوم اقدامات چند ماهه گذشته رهبران کاخ سفید در عراق است.
    وی گفت: به رغم این که آمریکایی‌ها در عراق به دنبال یک دولت لائیک هستند، برخی از جناح های درون هیات آمریکا که نگاهی واقع بینانه تر به تحولات عراق دارند، معتقدند حمایت از دولت منتخب مالکی و احترام به رأی مردم در کنار تقویت این دولت و مجلس، بهترین راه بدون رفت از چالش های فراروی عراق است.
    این کارشناس مسائل سیاسی در پایان در خصوص اختلافات قومی نیز خاطرنشان کرد: اختلافات قومی و مذهبی در عراق فاقد هر گونه ریشه تاریخی و حقیقی است و آنچه در عراق امروز به عنوان درگیری‌های قومی مطرح است، با دخالت برخی طرف‌های خارجی و با هدف بی ثبات کردن عراق، ضربه دولت و مجلس ملی منتخب و غیر کارآمد جلوه‌دادن دولت این کشور است.

        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]