سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل سرچشمه حکمت است . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----581363---
بازدید امروز: ----37-----
بازدید دیروز: ----56-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    گزارش ناامید کننده کاخ سفید از استراتژی بوش در عراق و واکنش ها ب - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    گزارش ناامید کننده کاخ سفید از استراتژی بوش در عراق و واکنش ها ب - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • گزارش ناامید کننده کاخ سفید از استراتژی بوش در عراق و واکنش ها ب
    نویسنده: ایران سیاست یکشنبه 86/4/24 ساعت 6:45 صبح

    در گزارش کاخ سفید که روز پنجشنبه21 تیر منتشر شد، تصویر ناخوشایندی از نتایج استراتژی چند ماهه رئیس جمهوری آمریکا برای اعزام 30 هزار نظامی دیگر به عراق ترسیم شده است.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این گزارش آمده است : دولت عراق در خلع سلاح شبه نظامیان پیشرفت های کمی داشته و در تصویب قانونی برای مقابله با خشونت های فرقه ای شکست خورده است.

    در این گزارش همچنین به این مسئله اشاره شده که دولت بغداد، پیشرفت رضایت بخشی در 8 مورد از 18 آزمون مد نظر کنگره آمریکا نداشته و در 8 مورد دیگر پیشرفتی رضایت بخش و در دو مورد دیگر نیز نتایج ترکیبی و نامشخصی داشته است.

    این گزارش تصویر ناخوشایندی از نتایج استراتژی چند ماهه "جرج بوش" رئیس جمهوری آمریکا برای اعزام 30 هزار نیروی دیگر آمریکایی به عراق ترسیم کرده است.

    مقامهای کاخ سفید گفتند که این گزارش پیشرفت بیشتری را در زمینه امنیتی در مقایسه با ایجاد آشتی سیاسی نشان داد ، اما حتی در تلاشهای مهم برای فرونشاندن خشونت های فرقه ای نتایج کاملا ترکیبی داشت.

    به طور مثال، با وجود اظهارات مکرر بوش مبنی بر اینکه تعداد بیشتری از نیروهای امنیتی عراقی مجهز شده و آموزش داده می شوند، اما دولت " نوری المالکی" نخست وزیر عراق پیشرفت رضایت بخشی در افزایش شمار واحدهای نیروهای امنیتی عراقی که توانایی انجام عملیات را به شکلی مستقل داشته باشند، ایجاد نکرده است.

    کاخ سفید همچنین دریافته است که دولت عراق در توسعه و اجرای برنامه خلع سلاح شبه نظامیان هیچ حرکتی نداشته است. در زمینه سیاسی نیز، دولت عراق پیشرفت رضایت بخشی در تدوین قانونی که مورد حمایت واشنگتن است ، به عنوان تلاشی محوری در فرونشاندن خشونت های فرقه ای نداشته است.

    در زمینه دیپلماتیک نیز ،این گزارش به زعم خود ایران و سوریه را به دامن زدن به حملات علیه نیروهای عراقی و آمریکایی با وجود سالها هشدار و مذاکرات اخیر با ایران متهم می کند.

    در این گزارش به منظور سرپوش گذاشتن بر شکست سیاست های آمریکا در عراق ادعا شده است:" ما تغییر کمی را در سیاست ایران در دنبال کردن شکست آمریکا از طریق حمایت مستقیم مالی و تجهیزاتی برای حملات علیه ارتش آمریکا و غیرنظامیان در عراق می بینیم."

    این گزارش ارزیابی امیدوار کننده تری در وضعیت برخی مناطق از جمله استان الانبار دارد.

    واکنش ها

    استقبال دولت مالکی از گزارش کاخ سفید 

    دولت عراق روز جمعه (22 تیر) با بیان اینکه گزارش مرحله ای درباره ارزیابی اوضاع عراق از زمان اعلام استراتژی جدید بوش دارای رویکردی مثبت است، از آن استقبال کرد. 

    "علی الدباغ" سخنگوی دولت عراق در بیانیه ای اعلام کرد که دولت از رویکرد مثبت گزارش آگاه شده است و بر پایبندی به حمایت از روند سیاسی و تاکید بر شراکت (اقشار ملت عراق) در رویارویی با تروریسم و چالش ها تاکید می کند.

    وی افزود: دولت عراق از تمایل جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا برای تحقق روابط مثبت در چارچوب منافع مشترک دو کشور استقبال می کند.

    الدباغ گفت: دولت عراق تدابیر امنیتی را به دور از محاسبات طایفه ای و سیاسی اتخاذ می کند و تمایل فراوانی در زمینه دور کردن دستگاههای امنیتی از عناصر مرتبط با هواداران رژیم سابق یا حامیان القاعده و شبه نظامیان دارد.

    هشدار زیباری درباره خروج زودهنگام آمریکا از عراق

    وزیر امور خارجه عراق روز جمعه با هشدار درباره خروج زودهنگام نظامیان آمریکایی از کشورش، از گزارش کاخ سفید درباره عملکرد دولت عراق استقبال کرد. 

    هوشیار زیباری در گفتگو با رادیو سوا از ارزیابی مرحله ای که "جرج بوش" رئیس جمهوری آمریکا درباره اوضاع عراق بیان داشت، ابراز رضایت کرد. وی همچنین رضایت خود را از آنچه دولت عراق تاکنون در 18 آزمون تعیین شده توسط کنگره آمریکا پیشرفت داشته است، ابراز داشت.

    زیباری گفت : دولت نوری المالکی نخست وزیر عراق برای تحقق موارد باقی مانده درآینده نزدیک تلاش می کند و این گزارش مرحله ای بوده و گزارشی نهایی به شمار نمی رود، اما محتویات آن تاکید می کند که پیشرفتی صورت گرفته است، شاید در سطح مورد نظر نیست، اما پیشرفتی به ویژه  در زمینه امنیتی و قانونگذاری حاصل شده است.

    زیباری افزود: مسائل در عراق ثابت نیست و دولت به ایفای مسئولیت ها و تعهدات خود اقدام می کند و آینده نزدیک شاهد پیشرفت در برخی اهداف خواهد بود.

    وی افزود: تعیین سقف زمانی برای تحقق همه 18 آزمون مشخص شده در اولین گزارش (کاخ سفید) دشوار است، زیرا مثلا فرایند آشتی ملی روندی مذاکراتی، سیاسی و اجتماعی است و دارای جوانب متعدد بوده و نیازمند زمان وتلاش است.

    وزیر امورخارجه عراق با تبیین دشوارهای پیش روی دولت عراق برای تصویب برخی قوانین مورد نظر گفت : مجلس نمایندگان و دولت براساس شیوه توافق سیاسی و نه اکثریت کار می کنند.

    وی در این زمینه اظهار داشت : موضوع قوانینی که از دولت عراق خواسته می شود آنها را تصویب کند با آینده عراق و عراقی ها مرتبط است و گفتگوها و بحث هایی در این زمینه صورت گرفته است.

    زیباری افزود: ما بر اساس اصل اکثریت برای تصویب این قوانین یا شیوه 50 به علاوه یک درپارلمان عمل نمی کنیم و اگر از این طریق خواسته باشیم عمل کنیم می توان قوانین را در مدت کوتاهی به تصویب رساند، اما ما در تلاش برای برقراری وفاق ملی با مشارکت همه اقشار ملت عراق در تصویب این قوانین هستیم و این همان مشکلی است که هم اکنون با آن روبرو هستیم، اما تلاش ها برای تصویب این قوانین در زمان مناسب در جریان است.

    زیباری به وجود مطابقت زیاد دیدگاه بوش با دولت عراق درباره خطرات خروج زودهنگام نیروهای چند ملیتی که بوش آن را در کنفرانس مطبوعاتی پنجشنبه خود بیان داشت، اشاره کرد.

    وی گفت : به اعتقاد من بله، مطابقت زیادی وجود دارد و علت آن نیز به وجود خطرات بسیار روشن بازمی گردد، ما هم اکنون در مرکز این درگیری ها و بحران ها هستیم و می بینیم که وضعیت در صورت خروج سریع و غیرمنتظره چگونه خواهد شد.

    وزیر امور خارجه عراق بار دیگر هشدار داد که خروج زودهنگام نیروهای چند ملیتی از عراق به تقسیم کشور، بروز جنگ داخلی و منطقه ای و نیز سلطه تروریسم بر بخش هایی از عراق منجر خواهد شد.

    وی خواستار ضرورت حمایت از عراق برای ساختار سازی و کارآمد کردن نیروهای نظامی و امنیتی شد تا این نیروها بتواند با تکیه بر خود ماموریت ها را انجام دهند.

    زیباری خاطرنشان کرد: این روند بعد از انحلال این دستگاههای امنیتی تقریبا از صفر شروع شد و در نتیجه ادامه دارد و نیازمند ادامه یافتن و حمایت از این تلاش ها است. 
     
     واکنش منفی دموکرات ها به گزارش کاخ سفید

    رئیس اکثریت دموکرات های مجلس سنای آمریکا گفت: وقت آن رسیده است که بوش به مطالبات کنگره و تمایل ملت آمریکا برای تغییر استراتژی در عراق گوش فرا دهد.

    سناتور"هری رید" افزود:"جرج بوش" رئیس جمهوری آمریکا باید اعتراف کند که سیاست وی درباره عراق شکست خورده است.

    این سناتور افزود: بوش باید برای تدوین طرح جدیدی به منظور کسب موفقیت در عراق با کنگره همکاری کند.

    وی افزود: ما متعهد هستم تا به طور مسئولانه و با اهرم های متعدد به این جنگ پایان دهیم تا اهتمام و توجه خود را به تقویت امنیت آمریکایی ها و مبارزه با تروریسم به طور فعال تر معطوف کنیم و الان زمان آن رسیده است و نباید تا ماه سپتامبر منتظر ماند.

    سناتور دوربان معاون رئیس اکثریت دموکرات ها در مجلس سنا نیز به واقعگرا نبودن بوش در زمینه جنگ در عراق اشاره کرد و در واکنش به گزارش مرحله ای کاخ سفید درباره ارزیابی اوضاع عراق گفت : این گزارش امید زیادی به ما نمی دهد، بارها به ما گفته شده است که نباید انتظار پیروزی از طریق نظامی در عراق داشته باشیم، زیرا این امر نیازمند نوعی پیشرفت در زمینه سیاسی است تا ثبات در آنجا برقرار شود و این امر صورت نگرفته است.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]