سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم را با ناز چه کار که آغازش نطفه بوده است و پایانش مردار . نه روزى خود دادن تواند و نه تواند مرگش را باز راند [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----582273---
بازدید امروز: ----60-----
بازدید دیروز: ----126-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    رئیس جمهور قانون تسهیل اعطا تسهیلات بانکی را ابلاغ کرد - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    رئیس جمهور قانون تسهیل اعطا تسهیلات بانکی را ابلاغ کرد - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • رئیس جمهور قانون تسهیل اعطا تسهیلات بانکی را ابلاغ کرد
    نویسنده: ایران چهارشنبه 86/5/3 ساعت 1:55 صبح

    رئیس جمهور قانون تسهیل اعطا تسهیلات بانکی را ابلاغ کرد

     

    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت،رئیس جمهور قانون تسهیل اعطاء تسهیلات بانکی و کاهش هزینه‌ای طرح و تسریع در اجراء طرح‌های تولیدی و افزایش منابع مالی و کارآیی بانک ها که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده را جهت اجرا ابلاغ نمود.

    بر اساس این ابلاغیه به منظور تسریع ،‌تسهیل و تقویت سرمایه گذاری در طرح های تولیدی دریافت وثیقه خارج از ارزش دارایی و عواید آتی طرح ،‌از گیرندگان تسهیلات که توان مجری و توجیه اقتصادی ،‌فنی و مالی و قابل ترهین طرح آنها به تایید بانک می رسد ،‌توسط بانک‌های عامل ممنوع است و بانک‌ها موظفند صورت مدارک مورد نیاز را به متقاضی اعلام و پس از تکمیل پرونده حداکثر ظرف مدت چهل و پنج روز طرح را بررسی نموه و در صورت تایید توسط خود و یا موسسات معتمد بانک، با حضور متقاضی قرارداد را حداکثر ظرف مدت یک ماه منعقد کرده و نسبت به پرداخت تسهیلات طی دوران مشارکت اقدام نمایند و همچنین بانک‌ها موظفند مستقیماً یا از طریق موسسات معتمد خود نسبت به اعمال نظارت مستمر بر اجرا و بهره برداری طرح یا تسویه حساب کامل با مشتری اقدام نمایند.


    بر اساس این قانون و به منظور افزایش ضریب اطمینان بانک‌ها برای وصول تسهلات اعطایی به بانک های عامل اجازه داده می شود حداکثر معادل دو در صد (2%) ارزش کسری وثایق طرح را به عنوان کارمزد پوشش ریسک برای یک بار دریافت نمایند و در صورت در خواست متقاضی بانک عامل موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته مازاد ارزش وثایق خارج از طرح قابل رهن را جهت توثیق نزد سایر بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری که متقاضی معرفی می کنند اعلام نماید.
    همچنین به منظور تامین منابع مورد نیاز طرح‌های بزرگ، کلیه بانک‌ها می توانند بخشی از سهم تسهیلات اعطایی خود را از طریق مشارکت با سایر بانک‌ها(اتحادیه سندیکای بانکی)عمل نمایند پذیرش توجیه اقتصادی ،‌فنی و مالی طرح تایید شده توسط بانک عامل اول برای سایر بانک‌های مشارکت کننده کفایت می نماید.
    وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز موظف است ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون تمهیدات لازم را برای انتشار و چگونگی تضمین اوراق مشارکت و یا اوراق مشارکت تبدیل به سهم برای تامین منابع اجرا طرح‌های تولیدی به نحوی فراهم نماید که بخشی از منابع مورد نیاز اجرا طرح‌های تولیدی و همچنین سرمایه در گردش آنها از این طریق تامین شود.
    همچنین دولت مکلف است ترتیبی اتخاذ نماید که ظرف مدت یک سال از تاریخ تصویب این قانون با ایجاد و به کار گیری نهاد‌های جدید مالی از قبیل بانک جامع اطلاعات ،‌رتبه بندی و اعتبار سنجی مشتریان ،‌گروه‌های مشاور مالی و سرمایه گذاری غیر دولتی ، ساماندهی مطالبات معوق ،‌موسسات تضمین اعتبار ،‌زمینه تسهیل و تسریع اعطا تسهیلات بانکی را فراهم نماید.
    وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابزار‌های جدید مالی اسلامی را طراحی و در بازار سرمایه و نظام بانکی کشور به جریان اندازد.
    آیین نامه اجرایی این قانون با پینشهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حداکثر تا دو ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]