سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ چیزی مانند عمل، دانش را رشد نمی دهد . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----582255---
بازدید امروز: ----42-----
بازدید دیروز: ----126-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    حداکثر 5 درصد در موضوع بنزین مشکل دارند !!!!! - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    حداکثر 5 درصد در موضوع بنزین مشکل دارند !!!!! - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • حداکثر 5 درصد در موضوع بنزین مشکل دارند !!!!!
    نویسنده: ایران یکشنبه 86/5/7 ساعت 3:28 صبح

    حداکثر 5 درصد در موضوع بنزین مشکل دارند !!!!!

    رئیس‌جمهور شب گذشته پس از شش ماه بار دیگر در بخش «گفت‌وگوی ویژه خبری» شبکه دوم سیما حضور یافت و در این برنامه که نزدیک به دو ساعت طول کشید، به پرسش‌های مراد عنادی و مرتضی حیدری، سردبیر و مجری این بخش، پاسخ داد.

    احمدی‌نژاد در این گفت‌وگو که بخش اعظم آن به موضوع بنزین اختصاص داشت، اظهار کرد که تنها 5 درصد مردم در موضوع بنزین مشکل دارند و افزود: گروه‌های سیاسی فشار آوردند که دولت یا سهمیه‌بندی بنزین را اجرا و یا قیمت بنزین را آزاد کند اما آنچه به مصلحت کشور است باید اجرا شود.


    وی ابتکار عمل در بحث نظامیان انگلیسی، ورود به مرحله صنعتی غنی‌سازی اورانیوم، سفر به بلاروس و سفر چاوز به تهران و تشکیل صندوق پولی مستقل را از جمله فعالیت‌های دستگاه سیاست خارجی دانست و گفت: از سه، چهار ماه آینده دور جدیدی از دیپلماسی جمهوری اسلامی آغاز می‌شود.

    به گزارش president.ir، رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی تلویزیونی مهمترین سیاست‌های دولت را تشریح کرد و از جمله با دعوت از نخبگان و صاحبنظران برای ارائه پاسخ‌های علمی کاربردی خود درباره چگونگی مصرف درآمدهای نفتی و تحولات ساختاری در حوزه‌های بانکی، بیمه و مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در 3 تا 4 ماه آینده دور جدید دیپلماسی فعال و ابتکاری خود را در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی کلید می‌زند.

    رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گزارشی از مهمترین سیاست‌های اجرایی دولت را ارائه کرد. دکتر احمدی‌نژاد با بیان این‌که مصرف سوخت در کشور بسیار بالا و چندین برابر میانگین جهانی است و همه برنامه ریزان و دلسوزان از این مسئله گلایه کرده اند، تصریح کرد: اتلاف وقت، آلودگی ترافیکی و مختل شدن پیشرفت کشور از جمله مضرات این مسئله است.

    دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که دولت برای حل ریشه‌ای معضل مصرف بی رویه بنزین برنامه جامعی را برای مدیریت مصرف سوخت و حمل‌ونقل ذیل عنوان تبصره 13 تدوین کرده است، گفت: در تبصره 13 که شامل گاز سوز کردن خودروها، خارج کردن خودروهای فرسوده، دولت الکترونیک و تغییر ساعت کارها است، قرار بود ظرف پنج سال این مشکلات حل شود.

    رئیس‌جمهور با اعلام این‌که تا قبل از سال 85 تنها 100 هزار خودروگازسوز شده بود، خبرداد: امسال بیش از 500 هزار خودرو گاز سوز می‌شود و 4500 اتوبوس نیز وارد ناوگان خواهد شد.

    دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که منابع مالی که در دولت نهم برای حمل‌ونقل ریلی در تهران اختصاص داده شده، 8/1 برابر نسبت به گذشته رشد داشته است، گفت: درگاز سوز کردن خودروها تولید کپسول‌ها کلیدی است که بخش خصوصی این صنعت را مستقر کرده و تولید آغاز شده است و کارخانجات باید از مهر امسال خودروها را دو گانه سوز کنند.

    رئیس‌جمهور با بیان این‌که هزینه گاز یک سوم بنزین است، یادآور شد: در مجموع گاز سوخت پاک تری است اما نکته اصلی این است که باید میزان مصرف سوخت کاهش یابد.

    دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که تغییر ساعات کار ادارت نیز از راهکارهای کاهش مصرف سوخت است، گفت: دولت راهکارهای دیگری نیز در این زمینه دارد که در قالب تبصره 13 آمده است.

    وی افزود: مجلس تشخیص داد که باید سهمیه‌بندی از اول خرداد اجرا شود که مسئولیت سنگینی بردوش دولت بود و می‌خواستیم تا 3 ماه دیرتر آغاز شود زیرا شرایط به طور کامل آماده نبود اما با این حال قانون مجلس اجرا شد و طرح خوب جلو آمده است.

    دکتر احمدی‌نژاد با بیان این‌که آزادکردن قیمت یا تعیین قیمت میانه و سهمیه‌بندی دو راهکار برای کاهش مصرف بود، گفت: در نهایت بحث سهمیه‌بندی در مجلس رای آورد و دولت به بهترین نحو آن قانون را اجرا می‌کند.

    رئیس‌جمهور همچنین با تصریح بر این‌که با سهمیه‌بندی فعلی 85 درصد مردم مشکلی ندارند و نیازشان تامین می‌شود، گفت: با بررسی‌هایی که انجام می‌شود پاسخ مناسب برای مشکلات مشخص می‌گردد زیرا قرار است مصرف کاهش یابد و بهینه شود و نه این‌که مردم دچار مشکل شوند.

    دکتر احمدی‌نژاد با بیان این‌که بخشی از این مشکل در حمل‌ونقل عمومی است، گفت: 5/5 میلیون خودروی سواری و 5/17 میلیون خانوار داریم و در مجموع 3/1 درصد خانواده‌ها خودرو شخصی دارند که برای 6 ماه سهمیه خود را گرفته‌اند.

    رئیس‌جمهور افزود: برخی از نگرانی‌ها و التهابات به دلیل توجه به آینده است و اگر آرامش برقرار شود، مشکلی نخواهیم داشت.

    وی با بیان این‌که حداکثر کسانی که در موضوع بنزین مشکل دارند 5 درصد هستند، گفت: این افراد نیز نباید با مشکل مواجه شوند.

    رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت مصمم است قانون را خوب اجرا کند اما گروه‌های سیاسی فشار آوردند که دولت یا سهمیه‌بندی بنزین را اجرا و یا قیمت بنزین را آزاد کند اما آنچه به مصلحت کشور است باید اجرا شود.

    وی با بیان این‌که این کار برکات زیادی داشته و آلودگی زیادی از جامعه کم شده است، گفت: در تهران روزی 5 / 13 میلیون سفر انجام می‌شود که متوسط معطلی برای هر نفر در یک سفر 28 دقیقه بود اما اکنون با کاهش ترافیک این رقم کمتر شده است. همچنین قاچاق بنزین و برخی سوء استفاده‌ها دیگر نیز انجام نمی شود.

    رئیس‌جمهور با بیان این‌که مجلس و سیاسیون باید اجازه بدهند تا کار به صورت علمی جلو برود، گفت: الان اگر بنزین آزاد شود، نمی‌توان برنامه‌ریزی صحیح کرد زیرا اشکالات و عیوب شناسایی نمی‌شود.
    دکتر احمدی‌نژاد افزود: هم باید مصرف پایین بیاید و هم تغییر الگوی مصرف داشته باشیم و از این رو سهمیه‌بندی به اجرای تبصره 13 کمک کرد.

    رئیس‌جمهور با بیان این‌که دولت درصدد است در گاز سوز کردن تاکسی‌ها و وانت‌ها تسریع کند، گفت: مردم به خوبی تشخیص داده‌اند و اتفاق بزرگی افتاده است زیرا ملت ایران همزمان با مسابقه مصرف زیاد در جهان، در حال کاهش مصرف و فرهنگ سازی برای مصرف بهینه است.
    وی افزود: دولت از محل صرفه جویی مصرف سوخت، توسعه حمل‌ونقل ریلی و عمومی، تکمیل پالایشگاه‌ها و ایجاد بیمه‌های پوششی را در دستور کار قرار داده است.

    رئیس‌جمهور در ادامه به تشریح سیاست دولت در قبال مسکن پرداخت و با یادآوری این‌که قیمت مسکن از 40 سال قبل به ترتیب دوره صعود و رکود داشته است، گفت: وقتی قیمت افزایش می‌یابد سرمایه گذاری در مسکن بالا می‌رود و سپس رکود در بازار مسکن بوجود می‌آید.
    رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که ورود جمعیت متولدان سال‌های دهه 60 به صحنه جامعه یکی از دلایل افزایش تقاضا و قیمت مسکن است، گفت: همچنین جریان روانی و ایجاد انتظار تورمی نیز منجر به افزایش قیمت مسکن شده که کاذب است.

    دکتر احمدی‌نژاد با عنوان این‌که برنامه‌های دولت برای اصلاح وضعیت مسکن به مرور زمان نتیجه می‌دهد، گفت: الان تقاضای سنگینی وجود دارد زیرا طی چند سال اخیر میزان تولید مسکن کاهش یافته است.
    رئیس‌جمهور با بیان این‌که زمین، مصالح، نیروی انسانی و منابع از عوامل موثر در تولید مسکن است، گفت: در روستاها تولید مسکن آغاز شده و در شهرها نیز سالی یک میلیون و 200 هزار مسکن باید ساخته شود تا بافت‌های فرسوده نوسازی شود و به تقاضاهای جدید هم پاسخ دهیم.

    رئیس‌جمهور با اعلام این‌که دولت درصدد است مصالح ساخت مسکن را تامین کند، افزود: در بخش نیروی انسانی نیز مشکلی وجود ندارد و با اجرای برنامه دولت چند سال دیگر پاسخ می‌گیریم.
    دکتر احمدی‌نژاد خبرداد: دولت همزمان چند برنامه جامع و بزرگ را در بخش‌های مختلف در دست اجرا دارد. ظرف 3 سال نگاه به مسکن به عنوان سرمایه گذاری به تدریج باید حذف شود و زمینه تامین مسکن برای اقشار مختلف فراهم گردد.

    رئیس‌جمهور در ادامه این گفت‌وگوی تلویزیونی به نامه‌های دریافت شده در سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: در این میان بخشی از نامه‌های مردمی قابل اجرا نیست یا مربوط به قوه مجریه نیست که به دستگاه مربوطه ارجاع می‌شود و بخشی از نامه‌ها نیز مربوط به اشتغال یا درخواست وام بانکی بود که اشتغال به سمت بنگاه‌های زود بازده ارجاع داده شده و برای دریافت وام نیز باید شرایط داشته باشند.

    رئیس‌جمهور افزود: برخی از نامه‌ها نیز مربوط به شکایات است که گروه‌های ما درصددند پیگیری کنند.
    دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: بیش از 70 درصد مصوبات سفرهای استانی اجرایی شده است و برای برخی مصوبات هم که مشکل وجود داشت که در جلسات پیگیری سفرهای استانی راهکار پیدا می‌شود.

    رئیس‌جمهور همچنین با بیان این‌که نظام اجرایی کشور براساس آرمان و هدف و برنامه شکل نگرفته است، گفت: این نظام اجرایی ظرفیت پیشرفت برنامه‌ها را ندارد.
    دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که نظام مدیریتی باید انسان محور باشد، به ارتباط با مردم در سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: الان وزیران برای تصمیم گیری تصویر درستی از کشور دارند.

    رئیس‌جمهور با بیان این‌که دولت نهم به طور جدی وارد اصلاح ساختارها شده است، پرسید: 15 سال از پایان جنگ گذشته است اما در کدام بخش از جمله مسکن و اشتغال برنامه عملیاتی وجود داشت؟
    دکتر احمدی‌نژاد تاکید کرد: باید از الگوهای اسلامی برای مدیریت و برنامه ریزی کشور استفاده کرد.

    رئیس‌جمهور افزود: در این سال‌ها مرزها در اجرا و پاسخگویی مخدوش شده بود که اصلاح ساختار سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدامی انقلابی است که هم براساس قانون برنامه و قانون اساسی اقدامی صحیح است.
    وی همچنین با بیان این‌که بیمه‌ها باید پشتیبان فعالیت‌های مردم باشند، گفت: بیمه باید تسهیل کننده روابط اجتماعی باشد.

    دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که وقتی قدرت اول اقتصادی کشور بانک است، مردم کوچک می‌شوند، گفت: بانک باید خدمات بانکی بدهد و پول بگیرد و مردم خودشان اقتصاد را اداره کنند.
    رئیس‌جمهور افزود: نگاه و برنامه‌های دولت برای حل مشکلات ساختاری، عملیاتی و روشن است.

    دکتر احمدی‌نژاد اصلاح ساختار سازمان مدیریت را بزرگترین جراحی در سیستم اداری کشور دانست و گفت: برخی منتقدان فقط دولت را نفی می‌کنند اما چه کسی گفته است قدمت سازمان مدیریت نشانه حقانیت آن است.
    رئیس‌جمهور افزود: همه به نظام برنامه ریزی انتقاد دارند اما قوانین برنامه که قبلا نوشته شده حجم دولت‌ها را بزرگ‌‌تر کرده است.

    رئیس‌جمهور با بیان این‌که وقتی ماموریت‌های دولت کمتر شود، حجم دولت نیز کمتر می‌شود، گفت: الگوی جدیدی برای برنامه ریزی در کشور نیاز داریم و هم اکنون نیز رئیس‌جمهور اختیارات خود را به استانداران می‌دهد تا حجم دولت کم شود.

    رئیس‌جمهور همچنین با بیان این‌که قرض الحسنه برای مصارف خاص از جمله ازدواج و مسکن است، گفت: باید اولویت‌ها براساس نیازها باشد و به عنوان مثال سرمایه گذاری در بخش مسکن و کارخانه‌ها به قرض الحسنه نیاز ندارد.
    دکتر احمدی‌نژاد در ادامه به برخی تهدیدهای استکبار اشاره کرد و با تصریح این‌که صدور قطعنامه، متوقف کردن و یا تهدید در مسئله هسته‌ای به بن بست رسیده است، گفت: البته آنها اگر بتوانند ضربه بزنند، دریغ نمی کنند و این‌که کاری انجام نمی دهند، بحث دلسوزی یا فرجه و زمان دادن نیست بلکه به دلیل آن است که از این کارها نتیجه نمی‌گیرند.

    رئیس‌جمهور با بیان این‌که افکار عمومی جهان حتی در اروپا همراه ملت ایران است، گفت: افکار عمومی، امروز قدرت اصلی در جهان است.
    رئیس‌جمهور تاکید کرد: استقامت رهبری عزیز و ملت ایران به مردم جهان فهماند که حق با مردم ماست.
    دکتر احمدی‌نژاد گفت: ملت ایران جنگ طلب نیست و تنها دنبال حقوق مسلم خود است.

    رئیس‌جمهور در عین حال تاکید کرد: هسته‌ای شدن ایران علت اصلی ناراحتی دشمنان است و آنها از تولید بمب و غیره نمی ترسند.
    وی تصریح کرد: در کشور ما فرهنگ انقلاب و ملت ایران متبلور است و از این رو دشمنان به نتیجه نمی رسند.
    رئیس‌جمهور با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی فعال است، گفت: ابتکار عمل در بحث نظامیان انگلیسی، ورود به مرحله صنعتی غنی‌سازی اورانیوم، سفر به بلاروس و سفر چاوز به تهران و تشکیل صندوق پولی مستقل، از جمله فعالیت‌های دستگاه سیاست خارجی است و سفرهایی نیز از جمله حضور در اجلاس سازمان ملل در اواخر تابستان انجام خواهد شد که دیپلماسی را شدت می‌بخشد.

    دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که کشورهای اروپایی و آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حساب خودشان را از ایران جدا کردند، افزود: از 3 تا 4 ماه آینده دور جدیدی از دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی آغاز می‌شود.

    رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سؤالی، با تاکید بر این‌که همه کارهای حوزه فرهنگ بر عهده وزارت ارشاد نیست، گفت: این برای اولین بار است که سابقه هویت فرهنگ خودی، ایرانی و اسلامی در متون رسمی آموزشی گنجانده می‌شود.

    وی با اشاره به این‌که در فرهنگ عمومی امید، نشاط و خودباوری به سرعت در حال افزایش است، گفت: دولت نیز هیچگاه یأس و ناامیدی را ترویج نکرده است.
    دکتر احمدی‌نژاد افزود: در این میان زحمات دست اندرکاران رادیو، تلویزیون، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوب بوده است اما راضی کننده نیست.

    رئیس‌جمهور همچنین با بیان این‌که اجرای سیاست‌های اصل 44 و واگذاری شرکت‌های دولتی ظرافت‌های خاصی دارد، گفت: لوایحی در این زمینه تدوین شده که هم اکنون در مجلس در حال بررسی است.
    دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که واگذاری‌ها در حال اجرا است، یادآور شد: دادن فرصت به مردم مهمتر از همه کارها است و باید ضوابط درست شود تا اقتصاد دولتی، مردمی شود.

    رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره چند شغله بودن دکتر غلامحسین الهام اظهار کرد: ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کار وزارت دادگستری است و ما درصدد هستیم وظایف به جای اصلی خود واگذار شود؛ در عین حال که عضویت در شورای نگهبان و یا سخنگویی دولت، شغل محسوب نمی شود و اینها قابل جمع است.
    دکتر احمدی‌نژاد همچنین بر تقویت پژوهش در کشور تاکید کرد و گفت: امسال در قانون بودجه بین یک تا 4 درصد برای پژوهش قرار داده شده است تا از طریق دانشگاه‌ها جذب شود.
    رئیس‌جمهور افزود: دولت از طرح‌های جدید تحقیقاتی برای پیشرفت کشور نیز حمایت می‌کند.

    دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسشی در باره طرح امنیت اجتماعی نیز گفت: این طرح ضروری است و قابل تحمل نیست که به حقوق مردم تجاوز شود و البته باید ریشه متجاوزین از جامعه کنده شود و دولت از تامین امنیت مردم بخصوص برخورد با اراذل و اشرار حمایت می‌کند.

    رئیس‌جمهور در ادامه خبر داد در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به یمن میلاد امام جواد (ع) و در آستانه میلاد امام علی (ع) تصمیمات خوبی در زمینه تقسیمات کشوری اتخاذ شد.
    وی افزود: در این جلسه ایجاد 27 شهرستان، 40 شهر جدید و 10 فرمانداری ویژه تصویب شد.

    رئیس‌جمهور در پایان با بیان این‌که دولت از آرا و پیشنهادهای مختلف نخبگان و صاحبنظران در بخش‌های گوناگون مربوط به سیاست‌های دولت استقبال می‌کند، گفت: من دو پرسش عمده مطرح می‌کنم. سؤال اول این است که درآمدهای نفتی باید چقدر، چگونه و کجا مصرف شود؟ و سؤال دوم این‌که راهکار‌های اصولی برای اصلاح ساختارها در حوزه‌های بیمه، بانک و مدیریت و برنامه ریزی چیست؟

     


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]