سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها! دوستی ات را محبوب ترین چیزها برایم قرار ده، ترس از خودت را ترس آورترین چیزها نزدم قرار ده وبا شوق به دیدارت، نیازهای دنیایی را از من بِبُر . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
کل بازدیدها:----581102---
بازدید امروز: ----24-----
بازدید دیروز: ----58-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    اعمال تغییر در بلیت‌های مترو از اول شهریور - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    اعمال تغییر در بلیت‌های مترو از اول شهریور - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • اعمال تغییر در بلیت‌های مترو از اول شهریور
    نویسنده: ایران خبر سه شنبه 86/5/16 ساعت 1:12 عصر

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری تهران و حومه با تشریح جزئیات تغییر انواع بلیت‌های مترو، اعلام کرد: از اول شهریورماه به منظور تشویق مسافران به استفاده از بلیت‌های اعتباری مدت‌دار، این بلیت‌ها ارزان اما بلیت تک‌سفره گران می‌شود.

    به گزارش ایسنا، مهندس جعفر ربیعی با اشاره به این که با اجرای طرح بلیت‌های مسافتی در 5/1 سال گذشته، 23 نوع بلیت بر حسب میزان مسافت مسافران در مترو توزیع شد، افزود: بر اساس این طرح بلیت‌های سفری در سه نوع تک سفره، دو سفره و سه سفره و هر کدام بر حسب طول سفر دارای پنج ناحیه و بلیت‌های اعتباری مدت‌دار نیز هفت نوع و یک‌روزه تا یک ساله بوده‌اند و بر مبنای مسافت از مردم هزینه سفر اخذ می‌شد.

    وی افزود: به رغم این که تخفیف‌هایی نیز در بلیت‌های مدت‌دار و مبلغ‌دار اعمال می‌شد، اما تعداد قابل توجهی از مردم از بلیت‌های سفری استفاده می‌کردند و تنها 50 درصد مردم به استفاده از بلیت‌های اعتباری گرایش دارند.

    ربیعی گفت: همچنین حدود چهار درصد مردم بلیت متناسب با میزان مسافت خریداری نکرده و با دادن اطلاعات غلط به فروشنده بلیت، بلیت‌های ارزان خریداری کرده و در موقع خروج هم به دلیل جلوگیری از ازدحام و تنش به شیوه‌ای از گیت‌ها عبور می‌کردند.

    وی ایجاد صف‌های طولانی و کمبود پول خرد را از مشکلات جدی فروش بلیت‌های تک سفره در پشت گیت‌های مترو بیان و تصریح کرد: همچنین بلیت‌های سفری به علت یک‌بار مصرف و دور ریز بودن هزینه‌های زیادی را به شرکت مترو تحمیل می‌کند.

    وی افزود: 60 درصد مسافران مترو روزانه و 30 درصد به صورت نامنظم از مترو استفاده می‌کنند و تنها 10 درصد مسافران به ندرت از مترو استفاده می‌کنند، بنابراین این آمار نشان می‌دهد که باید مسافران به استفاده از بلیت‌های اعتباری مدت‌دار و مبلغ‌دار تشویق شوند تا در صف‌های طولانی خرید بلیت‌های سفری نایستند.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری تهران و حومه اظهار کرد: در همین راستا شورای شهر تهران طی مصوبه‌ای شرکت مترو را موظف کرد تا تغییراتی را در بلیت‌های مترو انجام دهد تا مردم به استفاده از بلیت‌های مدت‌دار و مبلغ‌دار تشویق شوند.


    وی با تاکید بر این که شورای شهر تهران و شرکت مترو به دنبال افزایش قیمت بلیت مترو نیستند، خاطر نشان کرد: مسافران اگر از بلیت‌های اعتباری مدت‌دار استفاده کنند، هزینه سفر حتی تا 46 تومان برای آن‌ها کاهش می‌یابد، بنابراین بهتر است از بلیت‌های سفری استفاده نکنند.

    وی با اشاره به تغییرات بلیت‌های مترو از اول شهریورماه، گفت: از ابتدای این ماه تعداد بلیت‌های سفری مترو از 15 نوع به سه نوع کاهش یافته و یک نوع بلیت تک سفره آن هم با قیمت 150 تومان بیشتر نخواهیم داشت.

    ربیعی‌گفت: بر همین اساس بلیت‌های سفری در سه نوع تک سفره، دو سفره و 10 سفره بدون در نظر گرفتن طول سفر با رنگ‌های آبی، نارنجی، صورتی به ترتیب قیمت‌های 150، 250 و یک‌هزار تومان به فروش خواهد رسید که استفاده از این بلیت‌ها به مسافرانی که بسیار کم از مترو استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود، زیرا این نوع بلیت گران‌ترین و پردردسرترین بلیت در شبکه مترو است.

    وی بلیت‌های اعتباری مدت‌دار و مبلغ‌دار را از انواع دیگر بلیت در شبکه مترو بیان و تصریح کرد: بلیت‌های اعتباری مدت‌دار در مدت زمان معینی اعتبار دارند و این نوع بلیت برای هر تعداد سفر در کل شبکه مترو تا پایان مدت اعتبار، اعتبار دارد و دارندگان بدون توجه به طول سفر از آن استفاده می‌کنند.

    به گزارش ایسنا، وی بلیت‌های یک روزه، سه روزه، هفتگی،‌ ماهانه، فصلی، شش ماهه و یک‌ساله به ترتیب با قیمت‌های چهار هزار، هشت هزار، 15 هزار، 45 هزار، 110 هزار، 180 هزار و 280 هزار ریال را انواع بلیت‌های اعتباری مدت‌دار اعلام کرد و گفت: این بلیت‌ها بهترین و ارزان‌ترین نوع بلیت برای سفر با مترو است به عنوان مثال با خرید یک بلیت یک ساله و با استفاده روزانه از آن هزینه هر سفر 46 تومان خواهد بود و استفاده افراد مختلف از آن البته نه به طور همزمان از مزیت‌های دیگر بلیت‌های مدت‌دار است.

    ربیعی در ادامه به نوع دیگر بلیت‌های مترو اشاره کرد و گفت: بلیت‌های اعتباری مبلغ‌دار، بلیتی است که مسافر به دلخواه مبلغی را در آن واریز می‌کند و شرکت مترو نیز در همان لحظه تا 50 درصد اعتبار خریداری شده به اعتبار کارت اضافه می‌کند و این بلیت برای کسانی که مایلند با هر بار سفر در مترو مبلغی از اعتبار بلیت آن‌ها کسر شود مناسب است.

    وی تاکید کرد: دارندگان بلیت‌های اعتباری مبلغ‌دار در صورتی که هنگام خروج از ایستگاه مقصد بلیت خود را به ایستگاه‌های کنترل نشان دهند به تناسب طول سفری که در مترو داشته‌اند، از اعتبار بلیت آن‌ها کم می‌شود، در غیر این صورت در سفر بعدی به هنگام ورود به مترو، مبلغ بیشتری به میزان بلیت تک سفره از اعتبار بلیت آن‌ها کسر می‌شود.


    وی یادآور شد: اگر 90 درصد مردم از بلیت‌های اعتباری و مدت‌دار استفاده کنند، درآمد مترو از محل فروش بلیت کاهش می‌یابد، اما شرکت مترو به خاطر خلوتی در پشت گیشه‌های فروش بلیت و افزایش مسافران، کاهش هزینه‌های تولید و توزیع بلیت این مساله را پذیرفته است.

    وی افزود: شرکت مترو اصرار دارد که مسافران با انتخاب هوشمندانه بر حسب سفر، از بلیت‌های تک سفره 150 تومانی استفاده نکنند و فاصله قیمت معنی‌دار بین بلیت‌های تک سفره و اعتباری و مدت‌دار نیز به همین خاطر است اما فروش بلیت تک‌سفره به دلیل وجود مشتری همچون توریست‌ها و افرادی که بسیار به ندرت از مترو استفاده می‌کنند، قابل حذف نیست همچنان که کشورهای با سابقه 100 ساله مترو هیچگاه این بلیت را حذف نکرده‌اند.

    وی افزود: قیمت تمام شده بلیت مترو 367 تومان است که یک سوم این مبلغ باید از مسافران اخذ و مابقی به صورت یارانه از دولت و شهرداری تامین شود.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری تهران و حومه اظهار کرد: 80 درصد هزینه‌های جاری مترو باید از طریق یارانه بلیت تامین شود و امسال این یارانه 75 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که 45 میلیارد تومان از سوی شهرداری و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود که تقاضای پرداخت به موقع آن را داریم.

    وی با بیان این که با گذشت 5/4 ماه از سال جدید، شهرداری 16 میلیارد تومان از این یارانه را پرداخت کرد، اما هنوز دولت مبلغی را نداده است، ابراز امیدواری کرد که دولت هر چه سریع‌تر این مبلغ را پرداخت کند.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]