سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به فرزند خود حسن فرمود : ] کسى را به رزم خود مخواه و اگر تو را به رزم خواندند بپذیر ، چه آن که دیگرى را به رزم خواند ستمکار است ، و ستمکار شکست خورده و خوار . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----580771---
بازدید امروز: ----51-----
بازدید دیروز: ----38-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    ترفند تبلیغی اسرائیل برای تشویق آمریکا جهت حمله به ایران - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    ترفند تبلیغی اسرائیل برای تشویق آمریکا جهت حمله به ایران - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • ترفند تبلیغی اسرائیل برای تشویق آمریکا جهت حمله به ایران
    نویسنده: ایراندوست پنج شنبه 86/5/18 ساعت 1:33 عصر

    اگر اسرائیل با این کارها نیز موفق نشود، آنگاه این کشور، روش‌های دیگری را مشابه آنهایی که درباره یهودیان حاضر در کشورهای عرب پیاده کرد، به صحنه خواهد آورد و اسرائیل این دسته از یهودیان را مجموعه‌ای از جاسوسان بالقوه می‌دانست که این کشورها می‌توانستند در شرایط ویژه، استفاده‌هایی از آنها بکنند.   
    ایران، آلمان نازی جدید و محمود احمدی‌نژاد، یک هیتلر جدید است؛ این همان چیزی است که مقامات اسرائیلی، دست‌کم در چند ماهه اخیر برای ترغیب آمریکا و متحدانشان برای حمله به ایران انجام داده‌اند و اگر بخواهیم به گزارش‌های اخیر رسانه‌ها اعتماد کنیم، باید بگوییم که آنها در این راه موفق بوده‌اند. در این زمینه باید گفت، دیک‌چنی در کاخ سفید در تلاش برای طرح‌ریزی حمله به ایران است.


    به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از سایت خبری تحلیلی «کانترپانچ»، جاناتان کوک روزنامه‌نگار ساکن ناصره در تحلیلی از اهداف و رفتارهای اسرائیل علیه ایران و یهودیان ایرانی آورده است: به تازگی «بنیامین نتانیاهو»، رهبر حزب اپوزیسیون اسرائیل گفته است: ما به سال 1938 بازگشته‌ایم و ایران آلمان شده است. احمدی نژاد هم به دنبال هولوکاستی دیگر علیه کشور یهودی است.

    چند هفته پیش نیز سازمان اطلاعاتی ارتش اسرائیل، در ادامه روندی که از دهه 1990 آغاز شده است، ادعا کرد: ایران تنها یک سال با دستیابی به بمب اتم فاصله دارد که این نشان می‌دهد نتانیاهو، تنها کسی نیست که ادعاهای اغراق‌آمیز را درباره ایران مطرح می‌کند، چرا که شیمون پرز، اهود اولمرت و دیگران نیز به نوبه خود، ادعاهای مشابهی را مطرح کرده‌اند.

    اما اگر ایران واقعا آلمان نازی و احمدی‌نژاد، هیتلری است که آماده نسل‌کشی یهودیان است، پس چرا هم‌اکنون حدود 25 هزار یهودی در آرامش کامل در ایران زندگی می‌کنند و به رغم درخواست‌های پی‌درپی اسرائیل و یهودیان آمریکایی، تمایلی به ترک ایران ندارند؟
    بنیان این ادعاهای اسرائیل، ترغیب متحدانش برای حمله به ایران است، به ویژه با اظهارات بوش درباره دفاع از استراتژی‌هایش در عراق و این‌که هنوز هم ایران را تهدیدی برای حذف اسرائیل در نقشه می‌داند.

    این افسانه‌ها زمانی با سرعت بیشتری منتشر شد که دو سال پیش، در ترجمه سخنان احمدی‌نژاد، اشتباهاتی رخ داد. کارشناسان زبان فارسی تأیید کرده‌‌اند که رئیس‌جمهور ایران، به هیچ روی منظوری برای حذف اسرائیل از نقشه نداشته و تنها در حال نقل قول سخنان آیت‌الله خمینی بوده که در آن، بر حمایت از مردم فلسطین تأکید و اعلام کرده: رژیم صهیونیستی اورشلیم از صفحه روزگار محو خواهد شد.
    منظور ایشان، قتل‌عام یهودیان نبود، بلکه تنها قصد مقایسه اشغال فلسطین با دیگر سیستم‌های نامشروع حکومت مانند حکومت شاه در کشور خودشان، نژادپرستی در آفریقای جنوبی و امپراتوری شوروی را داشت، اما این ترجمه مغرضانه به این دلیل باقی مانده و بزرگ شد که اسرائیل و حامیانش می‌خواستند از آن برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کنند.

    در همین حال، جامعه قدرتمند 28 هزار نفره یهودیان ایران که بزرگترین جامعه یهودیان خاورمیانه در خارج از اسرائیل است که ریشه آنها به سه هزار سال پیش بازمی‌گردد. به عنوان یکی از اقلیت‌های مذهبی ایران، آنان هم با تبعیض‌هایی روبه‌رو هستند، اما وضعیت زندگی آنان، بسیار بهتر از فلسطینی‌هایی است که در نوار غربی رود اردن و غزه در اشغال اسرائیل زندگی می‌کنند.


    یهودیان ایران، حق تصدی پست‌های نظامی و حکومتی را ندارند، اما از آزادی‌های بسیار دیگری مانند داشتن نماینده در مجلس ایران، انجام آزادانه اعمال مذهبی و سفر آزادانه به نقاط گوناگون جهان، از جمله اسرائیل برخوردارند؛ برای نمونه در تهران، شش قصابی و حدود سی کنیسه وجود دارد. دفتر احمدی‌نژاد هم به تازگی به یک بیمارستان یهودیان در تهران کمک مالی کرد.

    «سیامک موره صادق»، یکی از رهبران یهود در تهران می‌گوید: «یکسان پنداشتن یهودیت و صهیونیسم مانند این است که اسلام و طالبان را یکی بدانیم.» رهبران ایران، همواره مخالف صهیونیسم بوده‌ و از آنان به خاطر تبعیض میان فلسطینی‌ها انتقاد کرده‌‌اند، اما همیشه اعلام نموده‌‌اند هیچ مشکلی با یهودیت و یهودیان و حتی کشور اسرائیل ندارند.
    احمدی‌نژاد نیز که به حامی نسل‌کشی معرفی شده، درواقع، تنها خواستار تغییر رژیم در اسرائیل و سپس برگزاری انتخاباتی است تا ساکنان اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی درباره ماهیت دولتشان تصمیم بگیرند.

    به رغم این‌که هیچ تهدیدی برای یهودیان ایران نیست، به تازگی رسانه‌های اسرائیلی، گزارش داد‌ه‌اند که دولت اسرائیل می‌خواهد راه‌های جدیدی برای جذب یهودیان ایران بیابد.
    روزنامه «معاریو» نیز به تازگی اعلام کرده است: تدابیر گذشته اسرائیل، با استقبال کمی روبه‌رو شده و نهادهای دیگر نیز از تمایل نداشتن یهودیان برای ترک این کشور خبر داده بودند.
    همچنین یک روزنامه نیویورکی در این باره گزارش داد: تلاش‌های اسرائیل برای مهاجرت یهودیان از ایران، تنها باعث جذب 152 نفر از این جامعه 25 هزار نفری ـ از اکتبر 2005 تا سپتامبر 2006 ـ شده است که بیشتر آنها نیز مهاجرت خود را به دلایل اقتصادی دانسته‌‌اند،‌ نه سیاسی.

    اسرائیل نیز برای پیشبرد تلاش‌ها و جلوگیری از رسوایی ناشی از ادعاهایش، مبنی بر نسل‌کشی زودهنگام یهودیان و یهودیانی که به راحتی در تهران زندگی می‌کنند، از حرکت‌های اخیر حامیان مالی خود در تضمین دادن شصت هزار دلار به هر خانواده یهودی ایرانی که به اسرائیل برود و دیگر امتیازاتی که برای مهاجران یهودی در در این منطقه موجود هست، حمایت کرده است.
    البته این حرکت با بیانیه جامعه یهودیان ایران همراه شد که اعلام کرده بودند: هویت ملی آنان فروشی نیست و به ریشه‌های عمیق خود در کشور و فرهنگ ایرانی اشاره کردند.

    با توجه به تجربیات گذشته، پیشنهادهای مالی هیچ گاه تأثیر چندانی ندشته است، به گونه‌ای که اسرائیل، چند سال پیش هم زمانی که آرژانتین دچار بحران اقتصادی شده بود، پیشنهاد بیست هزار دلاری برای هر یهودی آرژانتینی که به اسرائیل مهاجرت کند، داده بود.

    این در حالی بود که چند ماه بعد، رسانه‌های اسرائیلی، از افزایش احساسات اقدامات و حملات ضدصهیونیستی در آرژانتین خبر دادند که تنها باعث افزایش فشارها بر یهودیان شده بود.

    به این ترتیب، اگر اسرائیل با این کارها نیز موفق نشود، آنگاه این کشور، روش‌های دیگری را مشابه آنهایی که درباره یهودیان حاضر در کشورهای عرب پیاده کرد، به صحنه خواهد آورد و اسرائیل این دسته از یهودیان را مجموعه‌ای از جاسوسان بالقوه می‌دانست که این کشورها می‌توانستند در شرایط ویژه، استفاده‌هایی از آنها بکنند.
    در عملیات «سوزانا» در سال 1954 اسرائیل بی‌باکانه، شماری از یهودیان مصر را استخدام کرد تا چند انفجار را در مصر انجام دهند تا بریتانیا از کانال سوئز عقب‌نشینی نکند. زمانی که هویت بمب‌گذاران آشکار شد، باعث بی‌اعتمادی بی‌اندازه در دیگر اعضای جامعه یهودیان مصر گشت.

    دو سال بعد در پی تجاوز اسرائیل به صحرای سینا، دولت جمال عبدالناصر، حدود 25000 یهودی مصری را تبعید نمود و پس از این‌که عده‌ای دیگر به جاسوسی و زندان محکوم شدند، بقیه سریع کشور را ترک کردند.
    اسرائیل برای اقدامات بعدی در راستای بیرون کردن بزرگترین جامعه یهودیان عرب جهان در عراق، فراتر رفته و بیشتر از گذشته بدنام شد.
    در سال 1950 مجموعه‌ای از بمب‌گذاری‌ها با هدف قرار دادن یهودیان این شهر و متهم کردن اعراب افراطی به این کار، باعث مهاجرت سریع حدود 130 هزار یهودی به اسرائیل و بعدها مشخص شد عاملان آن، اعضای شبکه زیرزمینی صهیونیستی تحت حمایت دولت اسرائیل بوده‌اند.

    هم‌اکنون یهودیان ایران ممکن است با وضعیت مشابهی روبه‌رو شوند. گزارش‌هایی از تلاش‌های اسرائیل برای ایجاد شبکه‌ای برای جاسوسی در برنامه اتمی ایران با استفاده از یهودیان این کشور موجود است که منابعی مانند روزنامه‌نگاران و خبرنگاران آمریکایی همچون «سیمور هرش» به نقل از مقامات آمریکایی آن را بیان کرده‌اند.

    پیش‌بینی نتیجه این کارها چندان سخت نیست؛ مقامات ایرانی که زیر فشارهای شدید جامعه بین‌الملل و آمریکا هستند، به خوبی از این کارها آگاه بوده و از زیر سئوال بردن وفاداری یهودیان ایران به شدت خودداری کرده و یهودیان نیز با آگاهی از این تحرکات، در همین راستا گام برداشته‌اند، اما با افزایش تنش‌ها اسرائیل نیاز بیشتری به اثبات تمایل ایران برای نسل‌کشی یهودیان دارد که می‌تواند هم برای اسرائیل و هم برای یهودیان ایران سنگین تمام شود.

    استفاده ابزاری از خانواده‌های یهودی در ایران برای پیشبرد اهداف اسرائیل در تحریک جهان علیه ایران، بسیار مهمتر از رفاه و آسایش این دسته از یهودیان است. برای افرادی که می‌خواهند جنگ تمدن‌ها را راه بیندازند، قدمت و مشروعیت سه هزار ساله یهودیان ایران، مسئله‌ای که به آن افتخار کنند، نیست بلکه تنها مانعی برای ایجاد جنگ است.
    «جاناتن کوک»، روزنامه‌نگار ساکن ناصره و نویسنده کتاب «خون و مذهب: چهره واقعی یهودیان و یک کشور دمکراتیک».

        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]