سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنده، دانشمند نباشد مگر آنکه بر بالاتر ازخود حسد نورزد و فروتر از خود را خوار نشمرد [امام باقر علیه السلام]
کل بازدیدها:----581324---
بازدید امروز: ----54-----
بازدید دیروز: ----77-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    محصولی: احمدی‌نژاد جت فانتوم است - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    محصولی: احمدی‌نژاد جت فانتوم است - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • محصولی: احمدی‌نژاد جت فانتوم است
    نویسنده: ایران سه شنبه 86/5/30 ساعت 10:33 عصر

    محصولی: احمدی‌نژاد جت فانتوم است

    صادق محصولی، مشاور رئیس جمهوری، تغییرات در کابینه را حق رئیس جمهوری دانست و گفت که تغییرات از این جهت ‌صورت گرفته است که رئیس جمهوری می‌خواهد، هیچ فرصتی را برای خدمت‌رسانی بهتر از دست ندهد.

    محصولی که از زمان روی کارآمدن دولت نهم، با هیچ خبرنگاری مصاحبه نکرده است، خبرنگاران ‌سیاسی ایرنا را در آستانه هفته دولت، برای انجام اولین مصاحبه در «ساختمان سفید ریاست جمهوری» پذیرفت. از این رو، تغییرات در کابینه و نحوه همکاری خود با رئیس جمهوری بخش مهمی از این مصاحبه را که حدود دوساعت و نیم طول کشید، به خود اختصاص داد.

    مشاور رئیس جمهوری این ادعا که وی دولت در سایه است را رد کرد و گفت: رئیس جمهوری ذهنی بسیار خلاق و هوشی سرشار دارد و با قشرهای مختلف از جمله مردم ارتباط دارد و همه در جهتی حرکت می‌کنیم که ایشان تعیین می‌کنند.وی، رئیس جمهوری را به مربی یک تیم فوتبال تشبیه کرد و گفت که مربی یک تیم فوتبال، ممکن است ‌در دقیقه ۴۰یا ۶۰و یا ۸۰یاری را برای بهتر بازی کردن تیم تعویض کند اما این تعویض به‌معنای آن نیست که آن یار قبلی، دیگر به درد نمی‌خورد.

    محصولی معتقد است که سرعت رئیس جمهوری در خدمتگزاری مثل سرعت یک جت «فانتوم» است که اگر بقیه اعضای کابینه بتوانند خیلی سرعت بگیرند، مثل یک «هواپیمای مسافربری» حرکت می‌کنند.مشاور رئیس جمهوری اظهار داشت: دکتر احمدی نژاد با کسی عقد اخوت دائمی در کار نبسته است و قبلا نیز گفته بود که کارنامه وزرا را سالانه بررسی می‌کند.

    محصولی، تغییرات احتمالی دیگر در کابینه را منوط به آن دانست که اعضای کابینه بتوانند انتظارات رئیس‌جمهوری را از جمله در تحقق ۴اصل عدالت‌محوری، مهروزی، خدمتگزاری و رشد و تعالی کشور برآورده کنند یا خیر.

    وی از عملکرد اقتصادی دولت دفاع کرد و گفت: رئیس جمهوری حتی به رشد فعلی صادرات غیرنفتی که نسبت به‌سال ۸۳و ۸۴افزایش یافته است، قانع نیست.

    مشاور رئیس جمهوری، اشتغال به‌ویژه در بخش‌صنعت را مهمترین‌برنامه دولت نهم بیان کرد و افزود: اصلاح تغییر ساختار بانک‌ها در این راستا صورت گرفته است.

    محصولی میزان قراردادهای سرمایه‌گذاری خارجی را در سال ۱۰/۳ ،۱۳۸۵ میلیارد دلار بیان کرد و اظهارداشت: سرمایه‌گذاری خارجی در عین تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران، رشد خوبی داشته است اما رئیس جمهوری باز هم قانع نیست.

    صادق محصولی، متولد سال ۱۳۳۸در ارومیه است. او تا پایان دوران دفاع مقدس، در سپاه خدمت کرد و مسئولیت‌هایی چون فرماندهی یکی از یگان‌های حاضر در عملیات کرکوک را به عهده داشت و بعد از جنگ معاون برنامه‌ریزی وزیر بود.

    وی که دانش آموخته رشته‌های مهندسی راه و ساختمان و مدیریت است، پس از پایان فعالیت در سپاه، فعالیت در بخش خصوصی را انتخاب کرد.او یکی از متنفذترین اعضای کابینه است که به گفته خودش، ۳۰سال است که با دکتر احمدی نژاد و نیز "سید مجتبی ثمره هاشمی" مشاور ارشد رییس جمهوری رفیق است.
    وی در ابتدای دولت نهم، برای تصدی وزارت نفت به مجلس معرفی شد اما پیش‌از اخذ رای اعتماد، انصراف داد اما پس از حدود دو سال، وبنابه درخواست مکرر ما سکوت خود را شکست و با خبرنگاران ایرنا به گفت‌وگو نشست.

    محصولی به گفته خودش، پس از انصراف از تصدی وزارت نفت و مدتی دوری از عرصه فعالیت‌های دولتی به درخواست دکتر احمدی نژاد با پذیرش سمت مشاور رئیس جمهوری به دولت نهم ملحق شد. مشاور رییس‌جمهوری دراین مصاحبه که حدود دو ساعت و نیم طول کشید، علاوه بر تغییرات در کابینه و بخشی‌از فعالیت‌های اقتصادی دولت به‌سوالات خبرنگاران ایرنا در زمینه‌های دیگر چون انتخابات مجلس هشتم ، فعالیت‌های جبهه متحد اصولگرایان و موضوع‌هسته‌ای ایران نیز پاسخ‌داد که اظهارات‌وی در این زمینه‌ها در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

    متن کامل اولین بخش این مصاحبه که درخصوص نحوه همکاری صادق محصولی با رئیس جمهوری، تغییرات کابینه و مسایل اقتصادی کشور است، در پی می‌آید. موضوعات مشاوره من به رییس جمهوری محدود به چند موضوع خاص نیست خبرنگاران ایرنا به عنوان اولین سوال از محصولی پرسیدند ، در محافل سیاسی و مطبوعاتی معروف است که شما در بخش‌های سخت افزاری دولت نهم و آقای ثمره هاشمی در بخش‌های نرم افزاری به رییس جمهوری مشاوره می‌دهید . آیا این امر، واقعیت دارد؟ محصولی در پاسخ گفت: مرزهای مشاوره من به رئیس جمهوری، محدوده خاصی نیست و عموم مباحث را در برمی‌گیرد. شاید یکی از علت‌های آن، تجارب من در عرصه‌های مختلف باشد. آقای رئیس جمهور نظرش این بود که اگر در زمینه‌های مختلف بتوانم فعالیت و کمک فکری کنم، مفیدتر است.

    وی افزود: من با آقای دکتر احمدی نژاد و آقای مهندس ثمره هاشمی ۳۰سال است که دوست و رفیق هستیم. آنقدر در زمینه افکار و اندیشه و همکاری باهم، سابقه داریم و نزدیک هستیم که این مطلب که فلانی این کارهای سخت افزاری را انجام می‌دهد یا فلانی این ایده نرم افزاری را ارایه کرده است، درست نیست.
    محصولی توضیح داد: مشاوران رییس جمهوری دو نوع کار انجام می‌دهند. یکی کارهایی است که شخص رییس جمهوری به‌عنوان پروژه به‌آنان‌محول می‌کند و دیگری، موضوعاتی است که‌مشاوران فکر می‌کنند اگرآنها را به‌رییس جمهوری منتقل کنند، می‌تواند مفید باشد.

    خبرنگاران ایرنا سوال کردند، بطور مشخص، رییس جمهوری چه پروژه‌هایی را به شما محول کرده است؟
    محصولی بدون ذکر مصادیق، گفت که این پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی مدیریتی، اجرایی و غیره است.

    دولت در سایه نیستم

    از محصولی سوال شد، گفته می‌شود دولت در سایه هستید. نظر شما در این باره چیست؟ وی این مطالب را «شایعه» دانست و آن را رد کرد.

    مشاور رئیس جمهوری اظهار داشت: همه کسانی که در مجموعه هیات دولت هستند، یک نوع احساس خدمتگزاری دارند و هر کاری را در جهت پیشبرد اهداف دولت و مصالح کشور انجام می‌دهند.
    محصولی افزود: آقای رئیس جمهوری ذهن بسیار خلاقی دارد. اصولا سرعت حرکت ایشان در خدمتگزاری مثل‌سرعت یک جت فانتوم می‌ماند که فرض‌کنید بقیه اگر خیلی سرعت‌بگیرند مثل یک هواپیمای مسافربری حرکت می‌کنند. البته اگر بتوانند اما قطعا سرعت آنها به پای یک جت جنگنده نمی‌رسد.
    مشاور رییس جمهوری تصریح کرد : اگر می‌بینید تغییراتی در دولت صورت می‌گیرد، موضوع این نیست که بخواهیم بگوییم فردی که تغییر پیدا کرده و از سمتش به سمت دیگری رفته است، در کارش هیچ موفق نبوده است.

    وی اضافه کرد: بلکه بایدگفت که چه بسا آن فرد دلسوزانه زحمت کشیده و خالصانه هم کار کرده اما در هر صورت نتوانسته انتظارات رییس جمهوری را در حوزه تحت مسوولیت خود برآورده کند.سرعت خدمتگزاری آقای احمدی نژاد بالاست.

    محصولی‌افزود: تقصیر را به‌گردن کسانی که تغییر پیدا می‌کنند، نمی‌اندازم سرعت آقای احمدی نژاد بالاست و انتظار دارد بانسبتی، این هماهنگی با سرعت وی صورت گیرد.
    محصولی تاکید کرد:آقای احمدی‌نژاد تجارب خیلی خوبی در همه امور سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی و ... دارد. لذا مشاورین، در اموری که به آنها محول می‌شود، کمک می‌کنند تا این امور را پخت‌وپز کنند،جوانب کار را درنظر بگیرند و ایده‌های جدیدی را بر حسب جهت‌گیری رئیس جمهوری، تهیه و ارایه کنند.
    وی در مصداق کارهای واگذاری از طرف رییس جمهوری اظهار داشت: مثلا اگر دو یا چند وزارتخانه در یک موضوع مشترک، اختلاف سلیقه یا تعارضی داشته باشند بنا به دستور رییس جمهوری بین دو یا چند وزیر جلسه می‌گذارم تا به یک جمع بندی برسیم و آن جمع بندی مبنای عمل وزارتخانه‌ها در آن موضوع خاص می‌شود.
     

    تصمیم برای تغییرات، نظر رییس جمهوری بوده است

    خبرنگاران ایرنا از محصولی پرسیدند، آیا آقای رئیس جمهوری درمورد تغییرات کابینه به شما وظیفه‌ای محول کرده است؟

    محصولی در پاسخ گفت: من به عنوان مشاور در هر موضوعی که به نظرم مفید برسد به رئیس جمهوری گزارش ارایه می‌کنم ولی اینکه ‌به طور مشخص تغییرات کابینه کار بنده باشد، قطعا اینطور نیست و این مساله را تکذیب می‌کنم.

    وی تاکید کرد: تصمیم برای انجام تغییرات توسط شخص رئیس جمهوری گرفته می‌شود و خود وی آنقدر مطلع است که حتی در مورد افراد اطلاعات دقیقی دارد.

    جمع بندی اطلاعاتی وی منحصر به یک کانال نیست و این از نقاط قوت وی است، وی شاید از حدود ۲۰کانال در موضوع واحدی گزارش واطلاعات اخذ می‌کند.
    مشاور رئیس جمهوری اظهارداشت: طبیعی است که یکی از کارهای مشاوران، اطلاع رسانی به رییس جمهوری حول مسایلی است که ایشان ضروری می‌داند ولی تصمیم‌گیری نهایی را خود وی انجام می‌دهد.
     

    گزینه وزارت نفت و یا صنایع و معادن نیستم

    خبرنگاران ایرنا، در ادامه این مصاحبه از مشاور رئیس جمهوری سوال کردند، آیا گزینه مورد نظر رئیس جمهوری برای تصدی وزارت نفت و یا وزارت صنایع و معادن هستید؟

    صادق محصولی در پاسخ گفت: خیر، در پستی که خدمت می‌کنم، احساس می‌کنم موفق هستم.
    سرپرستان نفت و صنایع، ممکن است جزء گزینه‌های وزارت باشند خبرنگاران ایرنا در مورد گزینه‌های دیگر برای تصدی وزارتخانه‌های نفت و صنایع سوال کردند؟

    محصولی در پاسخ گفت: آقای رئیس جمهوری، کسی را هنوز به مجلس معرفی نکرده و صرفا برای دو نفر حکم سرپرستی داده است تا در فرصت مناسب، افرادی را معرفی کند.وی در عین حال گفت که احتمال دارد، کسانی که به عنوان سرپرست معرفی شده‌اند، جزء گزینه‌ها باشند.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]