سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین سخن، ذکر خداوند متعال است و اساس حکمت، فرمان برداری اوست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
کل بازدیدها:----580705---
بازدید امروز: ----23-----
بازدید دیروز: ----64-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    تا پاسخ پرسش هولوکاست را نگیرم، ساکت نخواهم نشست - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    تا پاسخ پرسش هولوکاست را نگیرم، ساکت نخواهم نشست - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • تا پاسخ پرسش هولوکاست را نگیرم، ساکت نخواهم نشست
    نویسنده: ایران پنج شنبه 86/7/5 ساعت 2:28 صبح

    استقبال گسترده دانشگاهیان از سخنان احمدی نژاد
    تا پاسخ پرسش هولوکاست را نگیرم، ساکت نخواهم نشست 

     علیرغم تلاش بی وقفه رسانه های امریکایی وابسته به نومحافظه کاران به ویژه فاکس نیوز، جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ رئیس جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه کلمبیا با استقبال گسترده دانشجویان این دانشگاه برگزار گردید و علاوه بر پر شدن سالن 600 نفری اصلی و بالکن محل سخنرانی، در سرتاسر سالن نیز عده زیادی ایستاده این برنامه را دنبال کردند.به گزارش رجانیوز، شبکه های خبری بزرگ جهان از جمله سی.ان.ان، بی.بی.سی، فاکس نیوز، اسکای نیوز، الجزیره و... با قطع برنامه های عادی خود به پخش زنده این برنامه پرداختند.در ابتدای این جلسه، رئیس دانشگاه کلمبیا با ابراز خرسندی از حضور رئیس جمهور در

    این جلسه، اظهار امیدواری کرد که برنامه در فضایی متمدنانه برگزار شود.با این حال، وی پس از ایراد این جملات نشان داد که خود چندان به گفته هایش پایبند نیست. "لئو بولینگر"، رئیس دانشگاه کلمبیا که طی روزهای اخیر، در مقابل حجم فزاینده انتقادات رسانه های امریکایی در برابر دعوت احمدی نژاد به این دانشگاه، تأکید کرده بود، جلسه مزبور، جلسه ای چالشی خواهد بود، با قرائت متنی که احمدی نژاد بعداً از آن با کنایه به بیانیه سیاسی یاد کرد، نسبت به رئیس جمهور ایران توهین کرد.وی با دیکتاتور خواندن احمدی نژاد، پرسشهایی در زمینه هولوکاست، حقوق زنان، بهایی ها و همجنس بازان بیان کرد. این رئیس دانشگاه همچنین به دستگیری اسفندیاری، تاجبخش و عظیما نیز اشاره کرد و از رئیس جمهور ایران خواست که به تاجبخش که فارغ التحصیل مقطع دکترای این دانشگاه بوده است، برای خروج از ایران اجازه داده شود.احمدی نژاد که در اغلب دقایق برنامه لبخند به لب داشت، پس از خاتمه یافتن نطق رئیس دانشگاه کلمبیا، ترجیح داد با لحنی کنایه ای و مطایبه آمیز به این اظهارات پاسخ گوید.وی سخنان رئیس دانشگاه کلمبیا را بیانیه ای سیاسی خواند وگفت: رسم مهمان نوازی ایرانیان اینگونه نیست.
    احمدی نژاد گفت: احتمال می دهم ایشان تحت تاثیر برخی رسانه ها ی امریکایی قرار گرفته است.رئیس جمهور افزود: ما وقتی از کسی دعوت می کنیم به او اجازه می دهیم هر چیزی را که می خواهد بگوید نه اینکه ابتدا خودمان سخنرانی کنیم وبه او بگوییم پاسخ دهد.وی به کنایه گفت: ایشان حتی بیشتراز وقت من سخنرانی کرد. این جمله باعث خنده دانشجویان شد.در طول این برنامه، نه تنها هیچگونه اعتراضی از میان جمعیت شنیده نشد بلکه بارها سخنرانی رئیس جمهور با تشویق حاضران قطع شد.این برنامه در 2 سطح سخنرانی و پرسش و پاسخ، پیگیری شد که در بخش اول رئیس جمهور به ایراد سخنان خود پرداخت و در بخش دوم، مجری جلسه سؤالاتی را مطرح کرد.احمدی نژاد که با آمادگی خاصی به سؤالات پاسخ می داد، چندین بار با طرح سؤالات متقابل مجری جلسه را غافلگیر کرد بگونه ای که دانشجویان بارها با کف زدن و خنده با رئیس جمهور همراه شدند.رئیس جمهور ازاستادان ودانشجویان کلمبیا دعوت کرد برای آشنایی با واقعیات ایران به کشورمان سفر کنند که این دعوت با ابراز احساسات شدید دانشگاهیان روبروشد.دکتر احمدی نژاد در آغاز سخنان خود با ابرازخرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان امریکا به تجلیل از مقام علم وعالم پرداخت و گفت: در هر دوره ای که بشر قدر اندیشمندان وعالمان را شناخته، به سمت رشد وپیشرفت رفته است وبرعکس هرگاه از تجلیل از اندیشمندان غافل شده، رو به تاریکی وجهل وانحطا ط نهاده است.
    رئیس جمهور دانشمندان را چراغهای هدایت بشر خواند و افزود: علم وعالم در ادیان الهی از جمله در اسلام بشدت تکریم شده اند و در فرهنگ ما علم به نور تشبیه شده است که فلب انسان را هدایت می کند.وی خاطر نشان کرد: محدود کردن علم به دایره علوم تجربی جفا به علم است چرا که انسان دارای ابعاد مختلفی است وامری که بتواند انسان را هدایت کند نمی تواند به علم تجربی محدود باشد.رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: علم باید در اختیار و خدمت بشر باشد نه در خدمت منافع عده ای اقلیت زور گو قرار گیرد. متاسفانه امروز علم در خدمت سیاست وقدرت قرار گرفته است تا سلطه طلبان ملت ها را چپاول کنند و با استفاده از شیوه ها و ابزارهای علمی ملتها را چپاول و برای ملت ها فضای ناامنی ایجاد کنند.این قدرتها تمام امور راتحت کنترل گرفته اند. آزادیهای فردی را کنترل می کنند و حتی به حریم خصوصی افراد هم وارد می شوند اما با استفاده ار رسانه ها اقدامات فریبکارانه خود را در سراسر جهان توجیه می کنند.رئیس جمهور افزود: این قدرتها با سوء استفاده از علم وعالم، فرهنگ ها و ملت ها را مورد حمله قرار می دهند و تلاش می کنند با نابودی فرهنگ ها، ملت ها را بی هویت کنند و ملت ها را به ذلت و مصرف گرایی بکشانند تا زمینه را برای چپاول منابع معنوی و مادی ملت ها فراهم می کنند.احمدی نژاد پرسید: آیا سلاحهای هسته ای برای دفاع از امنیت است و چه دستاوردی برای بشریت داشته است؟ اثر تشعشعات بمب های هیروشیما بر ساکنان آن باقی است چه کسی جواب این فجایع را می دهد؟ اگر جنگ اتمی در جهان اتفاق بیفتد چه کسی پاسخگوی جنایاتی خواهد بود که در حق بشر انجام می شود. 
    رئیس جمهور انحصار علم در دست برخی کشورهای قدرت طلب را مورد انتقاد قرار داد و گفت: برخی کشورها نمی خواهند همه جامعه بشری از فواید علم استفاده کنند و می خواهند با انحصار علم، آن را به وسیله ای برای زورگویی وپایمال کردن حقوق دیگر ملتها قرار دهند که این مسئله با روح علم یعنی نور و هدایت در تضاد است.رئیس جمهور از موضع یک استاد دانشگاه گفت: کار اصلی من استادی دانشگاه است و کلاسها ی من هنوز هم هر هفته برقرار میشود و دانشجویان من مشغول کار علمی هستند. من به عنوان یک استاد دانشگاه، سال گذشته 2 سوال مطرح کردم اما به جای پاسخ به آنها، سیل تهمت و اتهام را روانه من کردند. آنهم کسانی که از همه بیشتر داعیه آزادی داشتند.وی قبل از طرح مجدد 2 سوال خود خطاب به دانشگاهیان کلمبیا گفت: آیا می دانید فلسطین یک زخم کهنه 60 ساله است و 60 سال است که هر روز زن و بچه های بیگناه توسط هلی کوپترها و هواپیماهای صهیونیستها بمباران می شوند وصهیونیستها آشکارا شعار توسعه طلبی سر می دهند؟ من به عنوان یک استاد دانشگاه برای این 60 سال، 2 سوال مطرح کردم.رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید جواب 2 سوال مطرح شده را درباره هولوکاست بدهند، گفت: من هم مثل هر دانشگاهی دیگر تا پاسخ سوالم را نگیرم، ساکت نخواهم نشست و البته آنها می توانند جواب مرا هر گونه که بخواهند بدهند.احمدی نژاد با طرح این 2 سوال گفت: چرا نمی گذارند درباره واقعه هولوکاست تحقیق شود؟ چرا محققانی را که می خواهند دراین زمینه تحقیق کنند در همین امریکا و اروپا زندانی می کنند؟ آیا نمی توان درباره هولوکاست همچون مفاهیمی چون آزادی، دمکراسی، فیزیک، شیمی و غیره تحقیق کرد؟
    وی تصریح کرد: مگر در خصوص چنین مفاهیمی تا به حال تحقیقات فراوان نشده است؟ پس چرا نمی گذارند درباره مسئله ای که بهانه حوادث سنگین و کشتارهای فراوان شده است، تحقیق شود؟رئیس جمهور با بیان اینکه فرض می کنیم چنین واقعه ای به درستی اتفاق افتاده باشد، گفت: آیا این واقعه در فلسطین اتفاق افتاده یا در اروپا؟ مردم فلسطین که در آن هیچ نقشی نداشته اند چرا باید تقاص آن را بپردازند؟ آنها که همیشه در کنار مسیحی ها و یهودی ها دوستانه زندگی می کردند.وی به آوارگی بسیاری از فلسطینی ها اشاره کرد و افزود: چرا پرسشگری در این زمینه جنایت است؟ آیا این محدودیت سوال وپرسش، معنای آزادیخواهی و صیانت از آزادی اندیشه است؟
    رئیس جمهور به موضع هسته ای کشورمان اشاره و تصریح کرد: ما عضو اژانس هستیم و بیش از 33 سال است که همکاریهای بسیاری با آنها داشتیم و آژانس به صراحت می گوید که همه اعضا می توانند فناوری چرخه سوخت را در اختیار داشته باشند و هیچ بهانه ای، حتی بازرسیهای آژانس نمی تواند مانع این حق شود.احمدی نژاد بر حق نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد و افزود: ما بیشترین همکاریها را با آژانس داشته ایم و آژانس بیشترین بازرسیها را از فعالیت های ما داشته و همواره در گزارشهایش بر همکاریهای سازنده ما تاکید کرده است اما متاسفانه، 3-2 قدرت بزرگ و زورگو می خواهند ملت ایران را از این حق محروم کنند.رئیس جمهور به پیشنهاد این قدرتها مبنی بر اینکه ما این فناوری را خودمان به ایران می دهیم، اشاره کرد و گفت: در گذشته ما با امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان قراردادهای هسته ای داشته ایم اما آنها یکطرفه این قراردادها را لغو کردند و میلیاردها دلار به ما لطمه زدند. پس چه تضمینی وجود دارد که به قولشان عمل کنند؟
    احمدی نژاد با بیان اینکه این قدرتها 28 سال است که ما را تحریم کرده اند و حتی قطعات هواپیما را که به مسائل انسانی مربوط است به ما نمی دهند، گفت: ما می خواهیم زندگی خودمان را داشته باشیم و بر روی پای خودمان بایستیم. ما قانون و حقمان را می خواهیم نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. در عین حال صلح طلب و دوستدار همه ملتها هستیم.پس از پایان سخنان دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوراسلامی ایران، بخش پرسش وپاسخ آغاز شد، رسانه های امریکایی بویژه فاکس نیوز، پس از ناکامی در تحریک دانشجویان به نرفتن به محل سخنرانی رئیس جمهور اسلامی ایران، سعی کرده بودند آنان را به طرح سوالات خاص ترغیب کنند.اولین سوال در باره موضع ایران در قبال اسرائیل بود. رئیس جمهور به عنوان مقدمه گفت: ملت ایران دوستدارهمه ملتهاست وبا همه پیروان ادیان الهی از جمله یهودیان همزیستی دارد. همانگونه که یهودیان در ایران با امنیت کامل زندگی می کنند ودر پارلمان هم نمانیده منتخب دارند.احمدی نژاد در تشریح طرح ایران برای حل مشکل فلسطین گفت: ما معتقدیم برای حل این مشکل 60 ساله باید رفراندومی آزاد برگزار شود وهمه فلسطینی ها اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی در آن شرکت کنند و آزادانه آینده وسرنوشت خود را تعیین کنند. (تشویق حضار ).
    رئیس جمهور گفت: این طرح منطبق با منشور سازمان ملل است به شرط اینکه هیچکس در امور ملت فلسطین دخالت نکند و دهها میلیارد دلار اسلحه به صهیونیستها ندهد.رئیس جمهور تاکید کرد: اجازه دهید ملت فلسطین خود سرنوشت خود را تعیین کند. (تشویق حاضران).
    در ادامه مجری جلسه از رئیس جمهور خواست در یک کلمه پاسخ بدهد که آیا برای نابودی اسرائیل اقدامی انجام می دهد؟ رئیس جمهور به کنایه گفت: سؤال را طرح می کنید و جواب آن را نیز تعیین می کنید؟ وی سپس ادامه داد: چرا مایلید آن طور که شما می خواهید من جواب بدهم؟ من از شما می پرسم آیا مسئله فلسطین یک مسئله مهم و بین المللی 60 ساله هست یا نه؟ مجری گفت: بله. رئیس جمهور گفت: پس بگذارید، حلش کنیم. راه حل ما رفراندوم آزاد است. اجازه دهید اتفاق بیافتد، بعد خواهید دید، چه خواهد شد؟سوال بعدی در باره ادعای دولت امریکا مبنی برحمایت ایران از تروریسم بود. رئیس جمهور از حضار پرسید: اگر کسی بیاید، بمب گذاری کند و رئیس جمهور و اعضای دولت شما را بکشد، چطور با آنها رفتارمی کنید؟ آیا به آنها جایزه می دهید یا آنها را تروریست می نامید؟احمدی نژاد افزود: حضار محترم، ملت ایران قربانی تروریسم است. 26 سال قبل در کنار محل کار من در یک عملیات تروریستی، رئیس جمهور منتخب و نخست وزیر منتخب در یک عملیات بمب گذاری سوختند و به خاکستر تبدیل شدند. در یک عملیات دیگر 72 تن از اعضای پارلمان و مقامات عالیرتبه کشته شدند ودر عرض 6 ماه، 4 هزار نفرازمردم در خیابانها به قتل رسیدند. آنهم توسط یک گروهک تروریستی که متأسفانه در حال حاضر در کشور شما و تحت حمایت دولت امریکا آزادانه فعالیت می کند و ارودگاه آنها در عراق از حمایت نظامیان امریکایی برخوردار است.رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما زخم خورده تروریسم هستیم ومی خواهیم ریشه های تروریسم از بین برود اما امریکایی ها به جای برخورد با تروریست ها از آنها حمایت می کنند و ما را محکوم می کنند.در ادامه مجری از رئیس جمهور پرسید: شواهد، اسناد و تحقیقات، شکی درباره هولوکاست باقی نمی گذارد چرا شما معتقدید تحقیقات بیشتری نیاز هست؟احمدی نژاد گفت: آیا از لحاط منطقی وعقلی، شما می توانید تحقیق درباره یک پدیده را تمام شده تلقی کنید؟ هر تحقیقی ابعاد جدیدی دارد چرا باید جلوی علم را بگیریم. کسانی که این کار را می کنند باید جواب گو باشند.
    رئیس جمهور افزود: من قضاوت نمی کنم وفرض را بر این گذاشته ام که این اتفاق افتاده ولی چه ربطی به مردم فلسطین دارد؟ مجری برنامه مجددا سوال خود را تکرار کرد و گفت: اما آقای رئیس جمهور بین تحقیق علمی و به چالش کشیدن آن تفاوت وجود دارد. احمدی نژاد گفت: شما آزادید که از سوال تحقیقاتی من، برداشت خودتان را داشته باشید اما سوال جدی من این است که چرا جلوی دانشمندان امریکایی را در مورد تحقیق در این مورد می گیرید و ساحت علم را خدشه دار می کنید؟رئیس جمهور گفت: آیا می توانیم تحقیقات فیزیک را کنار بگذاریم؟ بنابراین اجازه دهید دانشمندان درباره هولوکاست تحقیق کنند و به نظر من این مسئله که در گذشته راجع به هولوکاست تحقیق شده، دلیل قانع کننده ای برای ایجاد ممانعت از تحقیق مجدد در باره این موضوع نیست.رئیس جمهور درباره تضییع حقوق زنان گفت: در جامعه ما زنان آزادند و بالاترین آزادی ها را دارند. ما 2 معاون رئیس جمهور زن داریم. در مجلس چندین نماینده زن داریم و در دانشگاهها و مراکز تحقیقات بیوتکنولوژیک صدها دانشمند زن سرگرم تحقیق هستند و در عرصه های سیاسی هم همینطور. این بد است که این طور غیرواقع بینانه قضاوت می شود.وی گفت: برخی از دولتها ی غربی دروغ پراکنی می کنند و ملت مقابل خود را تخطئه می کنند.رئیس جمهور با اشاره به حضور تحسین برانگیزمردم ایران در انتخابات گفت: بیشتر آنها زن هستند. چرا شما می گویید زنان در ایران آزاد نیستند؟رئیس جمهور درباره اعدام زندانیان در ایران گفت: آیا اگر کسی قاچاق مواد مخدر کند، در اروپا و امریکا به او جایزه می دهید؟ آیا این افراد که میلیونها جوان را نابود می کنند، قابل ترحم هستند؟ آیا در امریکا اعدام نیست؟ آیا در امریکا به کسانی که به حقوق مردم تجاوز می کنند و باج خواهی می کنند جایزه می دهید؟رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص مجازات اعدام در ملأ عام گفت: در ایران برخی که بدنبال پخش مواد مخدر و معتاد کردن فرزندان مردم هستند، البته به صورت محدود در ملاء عام اعدام می شوند.احمدی نژاد با بیان اینکه این حرکت نیز حرکتی قانونی است، گفت: این همان قانونی است که براساس دمکراسی نوشته شده است. شما با آمپول هوا و روشهای دیگر اعدام می کنید ما به این روش.رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص حقوق هم جنس بازان در ایران گفت: ما در ایران هم جنس باز نداریم و چنین چیزی وجود خارجی ندارد و نمی دانم چه کسی به شما چنین حرفهایی زده است. (خنده وعکس العمل برخی حضار ).
    احمدی نژاد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حقوق زنان گفت: سؤال شما به گونه ای است که انگار تصور می کنید، زن بودن جرم است. زن بهترین مخلوق خدا و تجلی محبت و عاطفه و زیبایی است. در ایران هر خانواده ای که خدا به او دختر می دهد، 10 برابر بیشتر از آن کسی که پسردار می شود خوشحال می شود.رئیس جمهور با بیان اینکه دختران از احترام بسیاری در ایران برخوردارند و از بسیاری از کارها معاف هستند، گفت: در فرهنگ ایران پسر و دختر دست مادران خود را به نشانه احترام می بوسند و این فرهنگ ماست و به آن افتخار می کنیم.احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر به محل فرو ریختن برج های دو قلو بروید، چه احساسی دارید؟ تصریح کرد: در ابتدا من اینجا یک گله از شما بکنم. من مهمان شما هستم. در ایران وقتی کسی را دعوت می کنند، احترام وافری به او می گذارند و من می دانم که مردم امریکا نیز به این اصل معتقدند اما امروز رسم مهمان نوازی در امریکا پر رنگ نبود.
    رئیس جمهور به تلاش خود برای ادای احترام به درگذشتگان حادثه 11 سپتامبر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: من می خواستم سال گذشته برای همدردی با بازماندگان این حادثه و ادای احترام به کشته شدگان در محل حادثه 11 سپتامبر حاضر شوم اما برنامه هایم طول کشید و در آخر شب هم گفتند بازدید از این محل مشکل است.احمدی نژاد با بیان اینکه امسال برای بازدید از این محل برنامه ریزی کردیم، افزود: متاسفانه برخی نسبت به این مسئله عکس العمل های بدی نشان دادند، آیا بد است که یک نفر به این محل برود و ابراز همدردی کند.رئیس جمهور تصریح کرد: یک کسی در امریکا گفته است که حاضر شدن من در این محل توهین به ملت امریکاست اما من می گویم، این احترام به ملت امریکاست. متأسفانه همین نگاههای نادرست حاکمان امریکاست که نمی گذارد آنها با ملتها و کشورهای دیگر درست رفتار کنند. اجازه دهید برای همه احترام قائل باشیم و در فضایی پر از دوستی و آزادانه با هم گفتگو کنیم.رئیس جمهور یکی از برنامه های مورد نظرخود را هنگام بازدید از محل فرو ریختن برج های دو قلو گفتگو با رسانه ها اعلام کرد و گفت: می خواستم در گفتگو با رسانه ها این حادثه بزرگ را که منشا حوادث بعدی شد، بررسی کنیم.رئیس جمهور افزود: همانطور که می دانید، افغانستان و عراق بعد از این حادثه اشغال شد و 6 سال است که به تبع این حادثه در منطقه ما ناامنی، ترور و وحشت موج می زند. بنابراین باید ببینیم چه عاملی باعث شد که این حادثه پدید بیاید و حقیقتاً چه کسانی عوامل اصلی آن بودند. اگر آنها را به درستی بشناسیم به حل مشکل عراق و افغانستان هم کمک خواهد شد.رئیس جمهور در ادامه پرسش وپاسخ در دانشگاه کلمبیا در پاسخ به پرسشی در باره برنامه هسته ای کشورمان وعلت اصرار ایران بر غنی سازی اورانیوم گفت: برنامه هسته ای ما در چارچوب ان. پی. تی و زیر نظر آژانس انرژی هسته ای است، ضمن آنکه ما تنها به دنبال غنی سازی 5 درصدی هستیم که فقط برای سوخت نیروگاهها است.
    وی افزود: آژانس در گزارش های مکرر خود اشاره دارد که هیچ نشانه ای دال بر انحراف در برنامه هسته ای ایران مشاهده نشده است.احمدی نژاد گفت: البته موضوع هسته ای ایران پیش از آنکه حقوقی باشد، سیاسی است چرا که آژانس بر صلح آمیز بودن این برنامه تاکید دارد اما 2 یا 3 قدرت هستند که همه علوم و فناوریها را برای خود می خواهند و انتظار دارند ما برای سوخت نیروگاههایمان، دستمان را جلوی آنها دراز کنیم وآنها هم هر وقت دلشان خواست به ما سوخت ندهند.وی افزود: چطور کسی که خودش بمب اتمی جدید آزمایش می کند ما را متهم می کند؟ ما اساساً با بمب اتمی مخالفیم. (تشویق حاضرین).
    رئیس جمهور افزود: اجازه دهید با شما یک شوخی هم بکنم؛ از نظر ما سیاستمداری که که دنبال بمب اتمی است، از نظر سیاسی عقب مانده ذهنی است.رئیس جمهور در پاسخ به سوال آخر دانشجویان دانشگاه کلمبیای نیویورک در باره امکان دیالوگ و گفتگو با امریکا و آینده روابط تهران- واشنگتن گفت: ما از اول هم اعلام کرده ایم که آماده گفتگو با همه به جز رژیم صهیونیستی هستیم و این سیاست ما از ابتدای انقلاب اسلامی است.وی افزود: ملت ایران، ملتی با فرهنگ و اهل گفتگوست اما ما یک منطقی داریم و آن این است که به مدیریت امروز جهان اعتراض داریم و معتقدیم مدیریت فعلی نمی تواند به صلح، دوستی و عدالت در جهان بیانجامد.رئیس جمهور گفت: ما راه حلهای انسانی برای روابط بین ملت ها داریم و آماده ایم در شرایط عادلانه و احترام متقابل گفتگو کنیم.احمدی نژاد با اشاره به 3 مرحله مذاکره بین ایران و امریکا در باره عراق گفت: من قبلاً هم از جناب آقای بوش برای مناظره در باره مسائل مختلف در حضور همه و در فضائی شفاف دعوت کردم.
    وی افزود: امریکا باید بعضی از اخلاق ها و رفتارهایش را کنار بگذارد؛ آنها 28 سال است که ما را تهدید می کنند.رئیس جمهور گفت: همه می دانید که صدام با حمایت امریکا و بعضی از کشورهای اروپائی به ایران حمله کرد و 8 سال علیه ملت ایران جنایت کرد و بمب شیمیایی بر سر شهروندان ما ریخت و همین آقای نوباوه که یک خبرنگار مشهور و بین المللی است از مجروحین شیمیائی است.وی افزود: اگر امریکا حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد، مطمئن باشید ملت ایران جزو بهترین دوستان شما خواهد بود.احمدی نژاد در پایان ضمن تشکر از دانشگاه کلمبیا برای برگزاری چنین فرصتی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه رسماً دعوت کرد، به ایران سفر کنند و در هر دانشگاهی که مایلند تریبون را در اختیار گیرند و با دانشجویان و اساتید ایرانی صحبت کنند که با تشویق شدید حاضرین روبرو شد.رئیس جمهور از اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا خواست برای برپائی صلح و عدالت، دست به دست ملت ایران بدهند.سخنرانی رئیس جمهور با ابراز احساسات استادان ودانشجویان حاضر در جلسه پایان یافت.

        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]