خوی ها، بخشش های خداوند ـ عزّوجلّ ـ است . لذا هرگاه خداوند بنده ای را دوست بدارد، به او خویی خوش می بخشد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
کل بازدیدها:----581354---
بازدید امروز: ----28-----
بازدید دیروز: ----56-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    12 پیشنهاد احمدی نژاد برای تقویت روابط منطقه ای خلیج فارس - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    12 پیشنهاد احمدی نژاد برای تقویت روابط منطقه ای خلیج فارس - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • 12 پیشنهاد احمدی نژاد برای تقویت روابط منطقه ای خلیج فارس
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/9/12 ساعت 7:10 عصر

    12 پیشنهاد احمدی نژاد برای تقویت روابط منطقه ای خلیج فارس

    رئیس جمهوری اسلامی ایران تعمیق روابط کشورهای منطقه را موجب حفظ و تقویت صلح، امنیت و دوستی در منطقه و جهان دانست و خاطر نشان کرد: می توانیم با کمک و هماهنگی یکدیگر خلیج فارس را برای همیشه به خلیج صلح، دوستی و برادری تبدیل کنیم.

    نشست دوحه به روایت تصویر

    واحد مرکزی خبر: آقای محمود احمدی نژاد در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سخنانی با اشاره به مشترکات دینی، تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی کشور های منطقه با هدف تقویت روابط برادرانه و توسعه همکاری ها 12 پیشنهاد عملی ارائه کرد.

    رئیس جمهور با ابراز خرسندی از حضور در نشست شورای همکاری خلیج فارس و تشکر از شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر دولت قطر گفت: مشترکات دینی ، تاریخی ، جغرافیایی و فرهنگی ما فرصتهای بسیار خوبی را در تحکیم و توسعه روابط برادرانه فراهم آورده است .

    رئیس جمهوری اسلامی ایران  افزود: همه ما مفتخریم که پیامبر عظیم الشان ما پرچمدار توحید و یگانه پرستی ، رحمت و رافت ، دفاع از مظلوم و کرامت انسانی و برادری است و کتاب ما قرآن و قبله ما کعبه است .

    آقای احمدی نژاد همچنین گفت : ما همسایگان یکدیگریم و هزاران سال در کنار هم زندگی کرده و خواهیم کرد و روابط ملتهای ما روابط دیرینه و مبتنی بر دوستی و برادری است ؛ همچنین ما دوستان و دشمنان مشترک داریم و در خوشی ها و ناخوشی ها و غم ها و شادی ها با یکدیگر شریک هستیم .

    رئیس جمهوری در ادامه گفت : اقتضای همه این خصوصیات قدر شناسی و شکر این نعمت الهی و توسعه و تعمیق روابط همه جانبه و دوستی ها و برادری هاست .

    آقای احمدی نژاد گفت : جمهوری اسلامی ایران همواره منادی همدلی و همکاری با کشورهای منطقه و همسایگان بوده است و در این مسیر ، مستقیم و پایدار باقی خواهد ماند .

    وی افزود: ما خواهان صلح و امنیت پایدار مبتنی بر عدالت و محبت و بدون دخالت عوامل بیگانه و همچنین تعالی، پیشرفت و رفاه هر چه بیشتر همه ملت های منطقه هستیم و پیشرفت هر یک از کشورهای منطقه را پیشرفت خود می دانیم.

    احمدی نژاد ادامه داد: فرصت را غنیمت می شمرم و با هدف تقویت روابط برادرانه و توسعه همکاری ها پیشنهادهایی ارائه می کنم :

    1- تاسیس سازمان همکاریهای اقتصادی

    با توجه به توانمندیهای بالای هفت کشور حاضر ، تاسیس سازمان همکاریهای اقتصادی با هدف فعال تر نمودن روابط اقتصادی و سرمایه گذاریهای مشترک و متقابل در صنعت ، کشاورزی ، انرژی و حمل و نقل می تواند در خدمت ملتهای منطقه باشد .

    2- لغو روادید با هدف تسهیل رفت و آمد شهروندان بین 7 کشور

    این امر فرصت های بسیار خوبی را برای رفت و آمد شهروندان و تعاملات اقتصادی و فرهنگی و تقویت روابط دوستی بین ملتها ایجاد خواهد کرد .

    3-اجازه تملک اموال غیر منقول

    این امر علاوه بر افزایش امنیت سرمایه گذاری ، شهروندان ما را تشویق به سرمایه گذاری بلندمدت و پایدار خواهد کرد. جمهوری اسلامی از هم اکنون پذیرای برادران خود خواهد بود .

    4-سرمایه گذاری مشترک در منابع نفت و گاز به صورت دو و چندجانبه

    منابع عظیم نفت و گاز به ویژه منابع مشترک فرصت مناسبی برای توسعه برادری ها از طریق کار مشترک است . بدون تردید این قدم مهمی در تحکیم روابط پایدار و عادلانه به حساب می آید .

    5-برنامه ریزی در برقراری تجارت آزاد بین کشورها

    این موضوع مهم در بیانیه قبلی شورای همکاری نیز آمده است . جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مشارکت در توسعه تجارت آزاد با برادران و همچنین تاسیس مناطق آزاد تجاری با سرمایه گذاریهای مشترک اعلام می دارد.

    6- تامین آب و گاز مورد نیاز برادران

    جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود برای تامین آب آشامیدنی و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای برادر را اعلام می دارد .

    7- فعال کردن کریدور شمال به جنوب

    این کریدور نقش بسیار مهمی در توسعه تجارت و تقویت روابط و بسط صلح و امنیت منطقه دارد .

    جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را در فعال کردن کریدور شمال به جنوب اعلام می دارد و امکان استفاده از خطوط ریلی و جاده ای خود را فراهم و تسهیل خواهد کرد. همچنین آمادگی خود را برای انتقال انرژی از همین مسیر با سرمایه گذاری مشترک کشورهای منطقه اعلام می دارد .

    8- توسعه گردشگری

    با توجه به جاذبه های فراوان زیارتی و گردشگری ، معرفی این جاذبه ها و تشویق شهروندان به دیدار از کشورهایمان و ایجاد تسهیلات لازم بسیار مفید و راهگشاست.

    9- تعاون در کمک به کشورهای اسلامی و کشورهای ضعیف

    اگر توان های سیاسی و اقتصادی ما مجتمع شود آیا شاهد این همه اجحاف اجانب به ملتهای اسلامی در فلسطین ، سودان و یا سومالی خواهیم بود و اگر منابع مالی راکد در بانکهای غربی ، در یک بانک مشترک و یا در بانک توسعه اسلامی متمرکز شود آیا شاهد هیچ گونه فقیری در کشورهای اسلامی و یا دوست خواهیم بود و یا هیچ طرح توسعه ای بدون پشتوانه می ماند .

    10- تاسیس سازمان همکاریهای امنیتی

    امنیت کشورهای ما به یکدیگر گره خورده است و نا امنی های احتمالی در هر جای منطقه بر امنیت سایر کشورها اثر خواهد گذاشت . کشورهای منطقه توانایی کافی برای حفظ امنیت منطقه را دارند .

    همه باید تلاش کنیم که منطقه ما عاری از هرگونه تنش باشد و از انتقال هر نوع چالش و ناامنی ازجانب بیگانگان جلوگیری کنیم. برای تحقق این هدف و توسعه همکاریهای امنیتی که می تواند در هر سطحی آغاز شود انعقاد پیمان امنیتی و تاسیس سازمان همکاریهای امنیتی را پیشنهاد می کند.

    11- مبادلات آموزشی ، علمی ، فناوری و پژوهشی

    مبادلات علمی می تواند سرعت پیشرفت کشورهایمان را چند برابر کند. جمهوری اسلامی ایران با توجه به دستاوردهای بسیار ارزشمند در تمام زمینه های صنعتی، کشاورزی، پزشکی و سلامت، انرژی و فناوریهای نو آمادگی توسعه همکاریهای سازنده در این بخش را اعلام می کند و می تواند دانش و فناوری های نوین را طبق موازین جهانی از طریق آموزش کارشناسان و دانشمندان کشورهای همسایه در اختیار آنان قرار دهد.

    12- همکاری در صیانت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان

    حیات ما به دوام حیات طبیعی ما بستگی دارد . صیانت از طبیعت و تنوع زیستی ضروری و بلکه واجب است. می توان طی سازوکاری این ماموریت مهم را به صورت مشترک انجام داد .

    رئیس جمهور در ادامه گفت: بدون تردید هر نوع اقدامی که به ایجاد پیوند های قوی تر بین دولتها و ملتهای این منطقه منجر شود به حفظ و تقویت صلح و امنیت و دوستی در منطقه ما و جهان کمک خواهد کرد. ما می توانیم هماهنگ و با کمک هم خلیج فارس را برای همیشه خلیج صلح ، دوستی و برادری اعلام کنیم. از همه عالیجنابان و دبیر شورا دعوت می کند که در اجلاس مشترکی در تهران تمام زمینه های همکاری را مورد گفتگو و تفاهم قرار دهیم .

    بار دیگر ضمن قدردانی مجدد از میهمان نوازی گرم و صمیمانه برادرم شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر دولت قطر از خداوند متعال توفیق خدمت به ملتها و سلامت همگان را مسئلت می کنم .

    دیدار امیر قطر با رئیس جمهوری اسلامی ایران

    امیر قطر عصر دوشنبه در دیدار با رئیس جمهور اسلامی ایران در دوحه از حضور آقای احمدی نژاد در بیست و هشتمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس قدردانی کرد و سخنرانی رئیس جمهور اسلامی ایران را در مراسم گشایش این نشست بسیار ارزشمند و کاملا روشن و شفاف توصیف و تصریح کرد: پیشنهادهای شما را در این نشست با دقت بررسی خواهیم کرد.

    به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر به دوحه ، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی افزود: روابط مستحکمی میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس برقرار است.

    امیر قطر با بیان اینکه برخی قدرت های جهانی خواهان ثبات در منطقه خلیج فارس نیستند گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس امروز باید با همبستگی کامل در راستای تامین منافع خود گام بردارند.

    وی در ادامه با اشاره به دنباله روی برخی سیاستمداران و بعضی کشورهای منطقه از کشورهای غربی در قبال موضوع هسته ای ایران یادآور شد: موضوع هسته ای ایران باید میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی پیگیری و حل و فصل شود و طرف های غربی نباید در این موضوع مداخله کنند.

    شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی نیز در پاسخ به دعوت آقای احمدی نژاد برای سفر به تهران ، آمادگی و اشتیاق خود را برای این سفر اعلام کرد.

    رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه هیچ مانعی برای توسعه روابط میان ایران و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود ندارد گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس با توجه به توانمندی های بسیار فراوان خود می توانند مستقل باشند و پیشرفت کنند.

    آقای احمدی نژاد با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف علمی و صنعتی تاکید کرد: ایران برای انتقال تجربه ها و دست آوردهای خود در زمینه های گوناگون، به کشورهای حاشیه خلیج فارس محدودیتی ندارد.

    رئیس جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: کشورهای حاشیه خلیج فارس باید از معادن، زمین های مستعد و امکانات فراوان خود در جهت تعمیق دوستی ها و پیشرفت ملت های منطقه گام بردارند.

    آقای احمدی نژاد با اشاره به روابط برادرانه و در سطح عالی جمهوری اسلامی ایران و قطر گفت: روابط تهران- دوحه الگوی مناسبی برای کشورهای منطقه به منظور گسترش و توسعه روز افزون همکاری ها با یکدیگر است.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]