سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبان خردمند در پس دل اوست ، و دل نادان پس زبان او . [ و این از معنیهاى شگفت و شریف است و مقصود امام ( ع ) این است که : خردمند زبان خود را رها نکند تا که با دل خویش مشورت کند و با اندیشه خود رأى زند ، و نادان را آنچه بر زبان آید و گفته‏اى که بدان دهان گشاید ، بر اندیشیدن و رأى درست را بیرون کشیدن سبقت گیرد . پس چنان است که گویى زبان خردمند پیرو دل اوست و دل نادان پیرو زبان او . ] [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----581208---
بازدید امروز: ----15-----
بازدید دیروز: ----115-----
جستجو:
  • اوقات شرعی
    آرشیو اردیبهشت 1386 - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی
     
     
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    آرشیو اردیبهشت 1386 - طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
    آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی . رضا فاضلی عودلاجان تهران مدارس نوشیروان پریوش سرهنگ نصیری . شهرام همایون فروش دختران در دبی . علیرضا میبدی دادگاه مصطفی رمضان پور پسر خاله زن میبدی هما احسان . ماهواره ملی امید تماشای مسیر زنده پرتاب مدار کره زمین . مستهجن مضلین مستهجن سکس شوک مستند شوک مرکز بررسی جرائم سازمان . میر حسین موسوی عضو فعال ستاد مرکزی آشوب عضویت شورای مرکزی سازمان . نحوه زندگی آیت‏ا? خامنه‏ای دیده . نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان غزه رییس رژیم صهیونیستی . نماز جمعه تصاویر حاشیه رفسنجانی موسوی . همسر مصطفی تاج زاده سازمان مجاهدین انقلاب مجمع زنان اصلاح طلب حس .
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
    < type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js">





    Powered by WebGozar

    وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • شکل دانشجویان پسر و دختر
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:9 صبح

     

    اقا پسرهای دانشجوی امروزی







     




    خانمهای دانشجوی امروزی





        نظرات دیگران ( )

  • برای مقابله با ناتوی فرهنگی غرب ‌باید «بسیج فرهنگی جهان اسلام» ش
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:8 صبح

        در این بیانیه آمده است: چندی پیش رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان درخصوص اجتناب ناپذیر بودن تحولات در جوامع بشری؛ کنترل تحولات جهانی بدست صهیونیسم و سرمایه‌داری جهانی را خطری جدی خوانده و بیان داشتند که «باندهای بین‌المللی زر و زور که برای تسلط بر منافع ملت‌ها، سازمان نظامی ناتو را تشکیل داده بودند اکنون برای نابودی هویت ملّی جوامع بشری و تحقق بیشتر اهدافشان در پی تشکیل ناتوی فرهنگی هستند ... که باید هوشیارانه این مسئله را زیر نظر داشت».
    این بیانیه می‌افزاید: سخنان فوق و صحبت‌هایی از این دست در زمینة «تهاجم فرهنگی» قریب به 2 دهه بارها و بارها توسط رهبری انقلاب مطرح شده است، سوال اینجاست که مسئولین و متولیان فرهنگ کشور در این سال‌ها جهت مقابله با این تهاجم چه راهکارهایی را در پیش گرفتند و چه برنامه‌هایی را تدارک دیدند، مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که انقلاب اسلامی یک حرکت فرهنگی است، آیا وقت آن نرسیده که مسئولین فرهنگی، از خواب خرگوشی بیدار شوند تا جلوی هجوم بیگانگان را سد سازند.
    بیانیه مذکور با بیان اینکه متأسفانه فضای تساهل و تسامحی که در دولت‌های گذشته حاکم بود؛ زمینة نفوذ هر چه بیشتر بیگانگان را در کشور حاکم نمود و ضربات غیر قابل انکاری را به پایه‌های فرهنگ کشور، وارد ساخت، تصریح کرده است: بدون شک توسعة اقتصادی مورد نظر دولت کارگزاران که «اقتصاد غربی» را به کشور تحمیل کرد و توسعة سیاسی دولت اصلاحات که «سیاست غربی» را تحمیل نمود؛ این دو بال‌هایی شدند برای از بین بردن فرهنگ اسلامی و بومی که برای بهبود شرایط فرهنگی کشور بایستی این انحراف‌ها را به سامان رساند؛ ما امروز نیازمند «پیرایش چهرة فرهنگی کشور» هستیم، کاری که دولت و مجلس و دستگاه‌ها و سازمانها باید در جهت تحقق آن بکوشند و این کار جز با «بسیج فرهنگی» در کشور میسر نمی‌شود.
    نویسندگان بیانیه اضافه کرده‌اند: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که محصول جنگ سرد بود، حاصل شکاف عمیق سیاسی و نظامی بین اردوگاه کمونیسم و جهان لیبرال سرمایه داری بوده است که غرب برای مصونیت از تهدیدات احتمالی کمونیسم تدارک دیده بود، اما این بار طرف دعوا،ایدئولوژی پوسیده کمونیسم نیست بلکه جریانی است که در «کنسرت‌ هارمونیک غرب» ساز مخالف می‌زند، اگر در جنگ سرد، امپریالیسم لیبرال برای مقابله با اردوگاه کمونیسم پیمان نظامی ناتو را تدارک دید، در آغاز قرن بیست و یکم از هراس موج بیداری در جهان اسلام و ترس از احیاء و شکل‌گیری مجدد تمدن اسلامی در پی تشکیل ناتوی فرهنگی است تا مانع بیداری ملت‌ها گردد تا بدین وسیله بتواند سررشتة تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها و ملت‌ها را بدست بگیرد.
    این بیانیه در ادامه تاکید کرده است: برای مقابله با ناتوی فرهنگی غرب می‌بایست « بسیج فرهنگی جهان اسلام» توسط کشورهای اسلامی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام و سازمان کنفراس اسلامی شکل بگیرد، اگر امروز «جهان لیبرال سرمایه‌داری غرب» به این نتیجه رسیده که ظرفیت‌های فرهنگی خود را بر علیه اسلام و انقلاب تجمیع کند، نقطة مقابل این است که با ساز و کارهای مناسبی در جهت تجمیع ظرفیت‌های جهان اسلام باشیم و با تأکید بر مشترکات بومی و اسلامی، ظرفیتی را ایجاد کنیم که مسلمانان جهان در کنار هم قرار بگیرند.
    این بیانیه می‌افزاید: در روزهای اولیة اردیبهشت ماه شاهد اجرای طرح «تأمین امنیت اجتماعی و اخلاقی» بوده‌ایم، همانگونه که در عنوان این طرح آمده است، گسترة آن محدود به برخورد با بدحجابان نبوده بلکه در قالب آن، اقدام به جمع‌آوری اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس مردم، زور بگیران، توزیع کنندگان مواد مخدر، معتادان ولگرد و ... خواهد شد؛ از همان آغازین ساعات اعلام طرح تأمین امنیت اجتماعی و پیش از اجرای آن داستان کهنه و نخ نمای «داغ و درفش» و تقدم کار فرهنگی بر برخوردهای انتظامی و قضایی در سطح برخی مسئولان و رسانه‌ها آغاز شد، این گروه از منتقدان معلوم‌الحال و مریض‌الاحوال که اتفاقاً سال هاست بر اریکة فرهنگ مملکت و همچنین فضای رسانه‌ای کشور تکیه زده‌اند، با ژستی روشنفکرانه و مصلحانه در حالی از تقدم کار فرهنگی بر برخورد انتظامی و قضایی سخن می‌گویند که در کارنامة بعضاً 20 سالة آنها کمترین اثری از طرح‌ها و پروژه‌های ریشه‌دار فرهنگی در جهت ریشه‌کنی ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی دیده نمی‌شود، در زمانی که سایر حوزه‌های متولی یا مدعی فرهنگ‌سازی و ترویج ارزش‌های انسانی،‌ وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند، طرح مبارزه فرهنگی نباید بهانه‌ای برای شانه خالی کردن از زیر بار برخورد با قداره بندان، عربده کشان، خفاشان شب و گرگان روز و مفسدانی باشد که چونان راهزنانی نابکار، امنیت اخلاقی جامعه را به تاراج می‌برند.
    بیانیه مذکور اضافه کرده است: آن هایی که مدام در شیپور کار فرهنگی می‌دمند، یا این شیپور از جنس فریب است یا غفلت، چرا که در برخورد با مجرمین و آنهایی که امنیت اخلاقی جامعه را برهم زده‌اند، نمی‌توان از حذف مجازات سخن گفت و اکتفا به کار فرهنگی کرد، همچنین رفتار تبلیغی و رسانه‌ای طیفی معلوم‌الحال و معاند در روزهای اخیر نشان می‌دهد که برای بدست آوردن چند برگ رأی اراذل و اوباش و لاابالی‌ها در انتخابات مجلس هشتم و ریاست جمهوری آینده، حتی حاضرند از مرزهای عفت و شرف یک ملت عبور نمایند، مواضع شرمگینانه آنها نشان می‌دهد که از طرح تأمین امنیت اخلاقی نیز یک فرصت برای خود ساخته و مومنین و دلسوزان را به مردم ستیزی، خشونت‌گری و ... متهم می‌نمایند اما هیچ کدام از این طعن و انگ‌ها، نباید افتخار مبارزه با فساد و توفیق اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از صاحبان اصلی این نظام و انقلاب سلب نماید، این مهم نیازمند یک عزم جزم و اراده ملی است و نباید بار سنگین آنرا تنها بر دوش یک نهاد انتظامی گذاشت، تمام مراکز نظام اعم از فرهنگی، قضایی، انتظامی، امنیتی و ... باید دوش به دوش هم برای برپایی این نهضت فراگیر و ملی به پا خیزند.
    در پایان این بیانیه تصریح شده است: بدیهی است که نیروی انتظامی باید در صحنة اجرای وظیفة خود با هوشیاری و دقت کامل وارد عمل شود، اولویت ارشاد بر برخورد انتظامی، برخورداری از صبر و متانت و کلام عطوفانه در مواجهة با جوانان و برخورد قاطع و سریع با آن دسته از مأمورانی که احیاناً در طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی دچار تخلف می‌شوند،‌حداقل ضرورت‌هایی است که ضامن اجرای موفقیت‌آمیز طرح خوهد بود، در خاتمه ضرورت حفظ هوشیاری را به مسئولان و نخبگان نظام و اسلام متذکر شده و گوشزد می‌کنیم تا متصدیان امر با تأمل و برنامه‌ریزی در راستای سند چشم‌انداز 20 سالة جمهوری اسلامی ایران که خواستة قلبی مقام عظمای ولایت نیز می‌باشد با همدلی و همکاری یکدیگر نقشة فرهنگی ایران در سال 1404 و نقشة «تهاجمی جهان اسلام» را طراحی بنمایند تا با «بسیج فرهنگی جهان اسلام» در مقابله با «ناتوی فرهنگی غرب» بار دیگر طعم شکست مفتضحانه را به استکبار جهانی و ایادی آن بچشانیم.
    مشاهده در فارس و ایسنا

        نظرات دیگران ( )

  • تخریب ساختمانهای قدس به معنای یهودی سازی آن است
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:8 صبح

    شیخ تیسیر تمیمی با بیان اینکه اسرائیل بر خلاف قوانین بین المللی به تخریب بناها، ساختمانها و مراکز فلسطین اقدام کرده است، گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل این فعالیتها را با هدف یهودی سازی قدس و خروج شهروندان فلسطینی انجام می‌دهد.

     به نقل از انصار القدس، شیخ تیسیر تمیمی قاضی القضات فلسطین و رئیس شورای عالی قاضیان شرعی گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیل به تخریب شوراتهای مختلف، مراکز و مؤسسات معلولان پرداختند و خانه های شهروندان فلسطینی را تخریب کردند.

    وی اظهار داشت: سیاست تخریب شوراها و منازل در شهر قدس تلاشی است که رژیم اشغالگر قدس از مدتها پیش به منظور سیطره بر فلسطین و یهودی سازی آن آغاز کرده است.

    شیخ تیسیر تمیمی با تأکید بر اینکه فعالیتهای یهودی سازی شهر قدس از زمان اشغال آن یعنی از سال 1967 با اخراج هزاران خانواده مسلمان و عرب آغاز شد، تصریح کرد: این سیاست تخریب جدید نبوده بلکه از سال 1968 بخشهایی از قدس، هزاران خانه، ساختمان و مؤسسه تخریب شد و بخشی از این زمین نیز مستعمره اسرائیل گردید.

    قاضی القضات فلسطین با اشاره به اینکه اسرائیل عملیات تعرض به آثار باستانی قدس را با تدابیری خاص انجام می دهد، افزود: اسرائیل با معماری جدید در فلسطین سعی در یهودی سازی قدس و خالی کردن آن  از ساکنان اصلی را دارد.

    شیخ تمیمی ادامه حفاریهای اسرائیل زیر مسجدالاقصی را منجر به سست شدن پایه های آن خواند که خطر فروپاشی آن را افزایش می دهد و گفت: اسرائیل بر خلاق قوانین و مقررات بین المللی این فعالیتها را ادامه می دهد.


        نظرات دیگران ( )

  • علامه امینی در الغدیر مظهر انسجام اسلامی است
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:8 صبح

    امام جمعه موقت تهران در پاسخ به این پرسش که "یک دیدگاه درباره ایجاد انسجام اسلامی کوتاه آمدن شیعه و سنی از برخی مبانی کلامی و عقیدتی است و آقای هاشمی رفسنجانی نیز در افتتاحیه کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشته «زمان بررسی خیلی از اختلافات شیعه و سنی گذشته است و در شرایط امروزی دیگر موضوعیتی ندارد که ببینیم چه کسی خلیفه اول بوده است»، آیا انسجام اسلامی منوط به کوتاه آمدن از مبانی و اصول است"، تأکید کرد: موضع حق کوتاه آمدنی نیست. آن انسجام اسلامی منظور نظر است که علامه امینی در الغدیر، علامه شرف الدین در الفصول و دیگر علمای نامی بر آن ممشا سیر کرده اند.
    آیت الله خاتمی همچنین در ادامه افزود: من بر این باورم که مسئله مباحث علمی در حوزه منطق و استدلال چالش زا نیست آنچه چالش زاست اهانت هاست که ما معتقدیم برخورد اسلامی در مسائل اعتقادی برخورد منطقی است. وقتی امیرالمؤمنین (ع) در جنگ صفین دیدند که برخی از دوستانشان به اصحاب معاویه دشنام می دهند، فرمودند: من خوش ندارم که شما اهل دشنام باشید. روشنگری داشته باشید

        نظرات دیگران ( )

  • امر مطلق کانت
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:8 صبح

     

    یکی از مهمترین مفاهیم در فلسفه اخلاق کانت مفهوم "امر مطلق" است. این مقاله نگاهی به این مفهوم افکنده است.

    به نظر کانت الزامات اخلاقی بر معیار عقلانیت استوارند که او این معیار را امر مطلق  می داند. امر مطلق به این معنا است که کاری را انجام بده که می خواهی به قاعده اخلاقی مبدل شود. یا به تعبیر خودمان چیزی را برای دیگران بخواه که برای خود هم می خواهی. از این رو به نظر کانت اخلاقی نبودن به معنای عاقل نبودن است.

    فیلسوفان مدرن دیگری چون لاک و هابز نیز از این نکته سخن به میان آورده بودند که الزامات اخلاقی بر معیارهای عقلی استوارند اما به نظر این افراد این معیارها مبتنی بر اصولی هستند که اراده محور یا میل محورند یا اینکه بر شهودهای عقلی استوارند. کانت اما معتقد است تأیید امر مطلق ( آنچه را برای دیگران بخواه که برای خود می خواهی) امر ذاتی برای عامل عاقل است یعنی عقل به صورت ذاتی به این امر می رسد.

    به نظر وی این اصل بر این نکته استوار است که اراده عقلانی ما آزاد است. یعنی این اراده خالق قانونهایی است که بدان رسیده است. بدین گونه است که تصور کانت از عقل فراتر از تصوری می رود که هیوم بدان قایل است و عقل را برده احساسات می داند. طبیعی است که با تکیه بر این خودمختاری عقل و  ارادۀ انسان است که کانت می تواند ارزش همۀ انسانها را برابر و البته بس مهم ارزیابی کند. 

    هرچند کانت در آثار زیادی به بحث اخلاق پرداخته است اما شاید دو کتابی که امهات بحث اخلاق وی را تشکیل می دهند یکی  بنیاد مابعدالطبیعه اخلاق و دیگری نقد عقل عملی باشند. بیشتر بحثهایی که در باب اخلاق کانت می رود به این دو کتاب مقید هستند.

    در باب اهداف و روشهای فلسفۀ اخلاق سخن بسیار است. هدف اصلی فلسفۀ اخلاق به نظر کانت یافتن اصل بنیادین مابعدالطبیعه اخلاق است. او به دنبال اصل و اصولی است که همۀ انسانها از آن بابت که انسان هستند بدان مقید باشند . بدین جهت پاره ای از مفسران کانت بدین نکته اشاره کرده اند که او به دنبال اصل و اصولی است که حتی شکاکترین افراد نیز نتوانند در ان اصول تردید و شک روا دارند. به نظر کانت این اصل  بر اصول عقل مبتنی است و  بدین جهت تردیدی را برای کسی باقی نمی گذارد.

    عقلانی بودن این اصول البته خودمختاری عاملی که این عقل را به کار می برد توجیه می کند. کانت تصریح می کند که کسی نمی تواند به اخلاق معتقد باشد بدون آنکه برای خود آزادی و استقلالی در انتخاب قایل باشد.

    پرسش اخلاق به زعم کانت این است که " چه کاری را باید انجام دهم" برای جواب به این پرسش البته باید به اصول بنیادین اخلاق متوسل شد. به نظر کانت فلسفۀ اخلاق همچنین باید چیزی در باب غایت عمل انسانی یا خیر برین بگوید که این خیر برین همان سعادت انسانی است. به نظر ما اینجا جایی است که پرسش اخلاقی کانت به پرسشهای اخلاقی یونان باستان و افرادی چون افلاطون و ارسطو نزدیک می شود. هرچند که کانت برخلاف فردی چون ارسطو تعارضهایی میان فضیلت و سعادت می بیند. 

    هنگامی که بحث از روش فلسفۀ اخلاق می شود کانت بر این نکته تأکید می کند که مضامین فلسفی اخلاق پیشینی هستند یعنی تجربی نیستند. بخش مهمی از دو فصل اول کتاب  بنیاد بر این تعلق می گیرد که روش تجربی را برای مضامین اخلاقی – فلسفی نفی و طرد نماید. واضح است که چرا کانت بر پیشینی بودن روش فلسفۀ اخلاق تأکید می کند. فلسفۀ اخلاق باید تبیینی از سرشت و ساختار واقعیت اخلاقی ارائه کند و به این پرسشها پاسخ گوید که وظیفه چیست؟ انواع وظایف کدامها هستند و ماهیت خیر چیست. این پرسشها البته پرسشهایی مابعدالطبیعی هستند. اصول مابعدالطبیعی هم البته باید از طریق پیشینی یعنی فراتر از تجربه تعیین گردند. تکرار کنیم که اتخاذ این امر از سوی کانت امری غریب نیست چرا که وی معتقد است احکام اخلاقی باید ضروری و کلی باشند و ضروری و کلی بودن احکام اخلاقی تنها در صورت پیشینی بودن آنها تحقق می یابند.

    مشاهده در مهر

        نظرات دیگران ( )

  • عکس روز
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:8 صبح

    Image عیادت رهبر معظم انقلاب اسلامی از آیت الله فاضل لنکرانی،

        نظرات دیگران ( )

  • سخن روز
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:8 صبح

    شهدا الگو هستند؛

           الگو هایی که انتخاب می شوند تا اینکه چراغ هدایت دیگران باشند.

                                                                               شهید مهدی زین الدین


        نظرات دیگران ( )

  • ده‌نمکی: حاتمی‌کیا پیشنهاد ساخت اخراجی‌ها را رد کرد
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:8 صبح

    مسعودده‌نمکی در اولین نمایش نسخه جدید فیلم «اخراجی‌ها» در مسکو گفت: پیش از ساخت «اخراجی‌ها»، فیلمنامه را نزد «حاتمی کیا» بردم و از وی خواستم که این فیلم را بسازد ولی وی نپذیرفت.

    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فیلم سینمایی « اخراجی‌های5/1» که نسخه جدید این فیلم به شمار می‌آید، چهارشنبه گذشته به همت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه برای ایرانیان مقیم پایتخت روسیه و روس‌های علاقمند به سینمای ایران در مسکو به نمایش درآمد.
    بنا به این گزارش، گروه زیادی از ایرانیان ساکن مسکو و جمعی از دانشجویان زبان و ادبیات وفارسی و ایرانشناسان از این فیلم در سالن "خانه سینما" مسکو دیدن کردند.
    "مسعود ده نمکی" کارگردان و "محمدرضا شریفی نیا" بازیگر اخراجی‌ها نیز که به دعوت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، در مسکو بسر می‌برند در سالن نمایش حضور یافته و در پایان فیلم به سوالات و انتقادات تماشاگران در مورد این فیلم پاسخ دادند.
    سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در روسیه بانیان نمایش "اخراجی‌های 5/1در مسکو بودند.
    "غلامرضا انصاری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این مراسم حضور داشت. افزوده شدن سی دقیقه به بخش پایانی این فیلم ، آن‌را به "اخراجی‌های5/1 موسوم کرده است.
    "ده نمکی" گفت: در ایران مجوز افزودن این بخش 30دقیقه‌ای به فیلم و نمایش عمومی آن داده نشد و این نخستین باری است که فیلم بدین ترتیب نمایش عام داده شده است.
    وی گفت: این بخش از فیلم، نحوه زندگی پس از جنگ چند تن از شخصیت‌های اصلی داستان "اخراجی ها" را نشان می‌دهد که هیچ توجهی به آنها نشده و با مشکلات فراوان جسمی، مادی و روحی زندگی می‌کنند و یکی از آنها نیز به‌دلیل مسمومیت شیمیایی در جنگ، در آستانه شهادت قرار دارد ولی دیگران بیماری وی را ناشی از اعتیاد به مواد مخدر می‌دانند.
    کارگردان فیلم بر این باور است که داستان آن برگرفته از خاطرات وی بوده و جملگی واقعیت دارد.
    وی تقلید از سوژه فیلمهای قبلی دفاع مقدس از جمله "لیلی با من است" را رد کرده و گفت: نقطه تفاوت اخراجی‌ها با فیلم‌های مورد نظر فروش حدود دو میلیارد تومانی آن است.
    تماشاگران فیلم، از ده نمکی در مورد "حاشیه امن" وی برای ساختن چنین فیلمی که کارگردانان دیگر سینما اجازه ورود به آنرا نداشته و نیز طرح "شوخی‌های بی‌سابقه" و عبور از "خطوط قرمز" ، سوال کردند.
    "ده نمکی"، وجود حاشیه امن را رد کرد و گفت: برای ساختن فیلم با دهها مشکل و مانع تراشی روبرو بوده و تنها "لطف مردم" شامل فیلم وی شده است.
    یکی از تماشاگران از ده نمکی پرسید :‌ اگر چنین فیلمی را کارگردانی دیگر می‌ساخت، آیا شما وی را مورد انتقاد قرار نمی‌دادید، همانگونه که فیلم "آژانس شیشه‌ای" حاتمی کیا را "آژانس گیشه‌ای" نامیدید؟
    "مسعود ده نمکی" نیز گفت: برای نخستین بار در اینجا اعلام می‌کنم که پیش از ساخت "اخراجی‌ها"، فیلمنامه را نزد "حاتمی کیا" برده و از وی خواستم که این فیلم را بسازد ولی وی نپذیرفت.
    وی گفت انتقاد وی از "آژانس شیشه‌ای" فقط این بوده که چرا این فیلم دیر ساخته شده است! گفتنی است تماشاگران فیلم از محمد‌رضا شریفی نیا بازیگر "اخراجی ها" استقبال فراوانی کرده و وی نیز از اینکه فیلم مورد استقبال و نقد مردم قرار گرفته است ابراز خوشحالی کرد.
    تعدادی از تماشاگران فیلم "اخراجی‌ها" در مسکو، ابتکار ده نمکی در طرح بی سابقه برخی "اصطلاحات و شوخی‌های ممنوع" و استفاده از "لطیفه‌ها و جملاتی که برای نخستین بار در یک فیلم جنگی به نمایش در می‌آید" را دلیل اصلی استقبال از فیلم دانستند.
    "ده نمکی" اما می‌گوید: این فیلم ارتباط انسانها با فطرت آنها را نشان داده و تاریخ جنگ را به زبانی واقعی و غیر معمول بیان می‌دارد.
    وی گفت: "اخراجی ها" بر خلاف بسیاری فیلمهای دفاع مقدس از شکست‌ها و عقب نشینی‌ها نیز سخن گفته و مردم باید بدانند اینگونه نبوده که با یک "تکبیر" ایرانی ها، عراقی‌ها پا به فرار گذارند.
    این کارگردان گفت: اگر در جنگ در کنار پیروزی، شکست و عقب نشینی نیز وجود نداشته، مردم سوال می‌کنند چرا هشت سال بطول انجامید؟
    "ده نمکی" همچنین در پاسخ سوالی در مورد تجهیزات نظامی بکار رفته در فیلم گفت: در زمان جنگ همه دنیا به صدام، سلاح و تجهیزات جنگی می‌داد و به ایران حتی "فیلتر ماسکهای ضد شیمیایی" هم فروخته نمی‌شد، بنابراین ملت و رزمندگان ما با دستهای خالی و اراده خود در واقع نه با صدام بلکه با کشورهای مختلف دنیا جنگیدند.
    وی در خاتمه، با اشاره به سوابق خویش در امور مطبوعاتی و روزنامه نگاری و نیز ساخت فیلمهای مستند، سینما را کارآمدترین زبان و عاقلانه‌ترین ابزار برای طرح اندیشه‌ها خواند و هنر هفتم را جمع همه هنرهای دیگر دانست.
    گفتنی است هفته گذشته نیز فیلم اخراجی‌های5/1 در "مینسک" پایتخت "بلاروس" با حضور "ده نمکی" و "شریفی نیا"برای ایرانیان مقیم این کشور نمایش داده شده بود.


        نظرات دیگران ( )

  • این آرزوی کودکی ما بود ... جنگ با ابرقدرت ها/ آل حبیب
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:8 صبح

    رژِیم صهیونیستی که روزانه فلسطینیان را درو می کند و مدعی مبارزه با تروریسم در فلسطین است، به خوبی می داند که حقایق و واقعیت ها بر این ادعاهایش خط بطلان می کشد و مقاومت همچنان به عنوان حق مشروع فلسطینیان ادامه خواهد یافت.
    این مقاومت بهترین نمونه ها را در فداکاری و ایثار تقدیم کرده و برگ های زرین قهرمانی و رشادت  را در تاریخ به خود اختصاص داده است و با اراده ای پولادین و با اندک امکاناتی که در اختیار دارد، با ارتش تا بن دندان مسلح دشمن و تانک ها و هواپیماهایش می جنگد ؛ ارتشی که دارای پیشرفته ترین تجهیزات روز و مورد حمایت بی دریغ آمریکا در چارچوب همپیمانی راهبردی میان این کشور و رژیم صهیونیستی است.
    در واقع می توان گفت که آمریکا هم با فلسطینیان می جنگد، و فلسطین نیز همزمان با آمریکا و اسراییل در حال جنگ است. و کشورهای عرب منطقه نیزحتی قادر به حمایت معنوی از مقاومت آنان نیستند و در برابر دیکته های آمریکا و صهیونیست ها به بهانه خشکاندن منابع مالی تروریسم از کمک به مقاومت آن ملت ستمدیده جلوگیری کرده  و به گونه ای وانمود می شود که گویا رژیم صهیونیستی ، رژیمی صلح طلب بوده و فلسطینیان ترویست!

    مطالبی که در پی می آید اظهارات اسرای فلسطینی در رابطه با شکنجه ها و برخوردهای غیرانسانی زندانبانان صهیونیست با آنان می باشد.

    اسیران از سوء تغذیه رنج می برند به طوری که هر هفته فقط یک وعده به اسیران گوشت داده می شود و در هر سلول که 8 نفر را در خود جای داده است فقط 250 گرم گوشت داده می شود که برای این تعداد از اسیران کافی نیست.

    ساس، مگس و پشه به وفور در داخل زندان یافت می شود که موجب شیوع بیماری هایی در بین اسیران به ویژه در بین بیماران پوستی شده است.

    در سلو ل ها با ازدحام شدید جمعیت رو به رو هستند و زیر اندازی در آن وجود ندارد و در زمینه رو انداز و پتو نیز با کمبود شدید مواجه هستند به طوری که مجبورند بر روی زمین بخوابند.

    ادامه


        نظرات دیگران ( )

  • ارشاد به یک کتاب ضدایرانی بازهم مجوز داد
    نویسنده: ایران دوشنبه 86/2/24 ساعت 2:8 صبح

    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی تعجب برانگیز برای بار هفتم به یک کتاب ضدایرانی مجوز چاپ داد.

    «عطر سنبل، عطر کاج» که به خاطره نگاری یک ایرانی فراری می پردازد، با توهین به فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشورمان، چهره خانواده ایرانی را زشت و مشمئزکننده ترسیم کرده است.

    این کتاب که در آن سوی مرزها به یکی از پرفروش ترین کتاب های سال تبدیل شده، به توفیقات جشنواره ای نیز دست یافته است. یکی از 3 کاندیدای نهایی جایزه تربر(معتبرترین جایزه کتاب طنز آمریکا) و نیز کاندیدای جایزه بخش آثار غیرتخیلی جشنواره پن (قلم) در سال 2005 از آن جمله است.

    « فیروزه جزایری دوما » نویسنده این کتاب توهین آمیز، پیش از انقلاب با حس انزجار، کشور را ترک و به کشور فرانسه پناهنده شده بود.

    گفتنی است، چاپ نخست این کتاب که به فارسی ترجمه شده است، زمستان 84 بوده است.


        نظرات دیگران ( )

    <      1   2   3   4   5   >>   >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
    ## عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس ##
    ## منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
    ## شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند ##
    ## درخواست انگلیس از ایران: روابط خود را با ما کاهش ندهید ##
    ## اعتراض شدید تشکل های دانشجویی نسبت به نامه سید حسن خمینی ##
    آبروی همه مسلمانان؛ اشک ما را چرا درآوردی؟:
    آنچه من دیدم و نحوه زندگی آیت ا? خامنه ای
    نماز جمعه سیاسی Top2009 - موسوی با کلی محافظ بعد 20 سال در
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ - 2
    میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
    پاسخ آیت الله یزدی در واکنش به نامه هاشمی رفسنجانی ** مهم
    رنجنامه جمعیت ایثارگران خطاب به هاشمی رفسنجانی
    مهم ** نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ** مهم
    تصویر و اتهامات برخی عاملان سایت‏های مستهجن- مستند شوک
    [عناوین آرشیوشده]